REKLAMA

Kolejna linia rezygnuje z A380. Ma 860 mln powodów – kolosy znikną już za 3 lata!

Foto: Ryan Fletcher / Shutterstock

Powód decyzji Air France jest prosty: sam remont wysłużonych kolosów kosztowałby przewoźnika ponad 860 mln PLN! A to tylko początek kosztów.

Po ogłoszeniu decyzji o zakończeniu produkcji A380 kolejne linie lotnicze informują, kiedy przestaną korzystać z wielkich, paliwożernych samolotów. Bo choć Airbus A380 to największy pasażerski samolot świata, to z pewnością nie jest to maszyna najbardziej ekonomiczna.

Kilka dni temu do grona przewoźników, którzy zapowiedzieli rychłe zakończenie korzystania z A380, dołączyła linia Air France. Przewoźnik dysponuje obecnie 10 samolotami superjumbo i pierwotnie miał zupełnie inny plan na ich wykorzystanie – Francuzi chcieli pozbyć się 5 maszyn, a kolejne 5 poddać gruntownemu remontowi i zostawić je na kolejne lata we flocie. Plan ten storpedował jednak Ben Smith, czyli prezes Air France, który uznał, że koszty takiej operacji są zbyt duże: retrofit jednej maszyny to koszt rzędu nawet 40 mln EUR. Mnożąc tę kwotę przez 5, wychodzi nam w sumie 200 mln EUR, czyli grubo powyżej 860 mln PLN. A to przecież tylko początek wydatków, bo duże, czterosilnikowe maszyny spalają o 20-25 procent paliwa więcej niż bardziej ekonomiczne samoloty dalekiego zasięgu jak Dreamliner czy A350.

Zgodnie z decyzją zarządu, Airbusy A380 będą wycofywane z floty Air France od tego roku, a ostatni z nich zniknie w 2022 roku.

Na pocieszenie dla Airbusa – Air France złożyło jednocześnie zamówienie na 60 Airbusów A220-300 z opcją na kolejne 30 maszyn tego typu. Samoloty te, zabierające na pokład 150 pasażerów i dysponujące zasięgiem wynoszącym 4,3 tys. km, mają zastąpić Airbusy A318 i A319 na trasach krótkiego i średniego zasięgu.

Jak pisaliśmy wczoraj na łamach Fly4free, Airbusami A220 poważnie interesuje się też LOT.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Strasznie mnie irytuje podawanie kwot w PLN - w momencie gdy rzeczywistą kwotą transakcji/usługi byłaby kwota w EUR. Prowadzi to do wielu pomyłek i czasem może wprowadzać w błąd - "  (...) retrofit jednej maszyny to koszt rzędu nawet 40 mln EUR. Mnożąc tę kwotę przez 5, wychodzi nam w sumie 200 mln PLN, czyli grubo powyżej 860 mln PLN.  ".  Na tym portalu są w większości ludzie, którzy podróżują i umieją przeliczyć z EUR lub USD na PLN ;) Poza tym jaki sens ma sztuczne używanie większych liczb?
Kiwas, 5 sierpnia 2019, 15:44 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Mnie również to irytuje. A w artykułach Pana Piotra to już niemal norma używanie wyolbrzymień i chwytliwych tytułów tylko po to aby robić clickbaity. Myślę użytkowniku @Kiwas że już Ci wyjaśniłem jaki jest sens ;) niestety, ten portal dąży do bycia marnym tabloidem. Panie Piotrze, prosimy o rzetelne artykuły. Poza tym 200 mln euro to grubo ponad 860 mln złotych? Jeśli się nie mylę to na dzień dzisiejszy prawie dokładny przelicznik. Ale znów trzeba było wyolbrzymić żeby zrobić aferę z niczego. 40 mln euro za "remont" maszyny, proszę podać ile kosztuje/kosztował taki nowy samolot- wtedy mielibyśmy odniesienie. Ale próżno szukać takich informacji w Pana artykułach. Tu chodzi o sensację !! Mimo wszystko pozdrawiam autora ;)
Kiwas Strasznie mnie irytuje podawanie kwot w PLN - w momencie gdy rzeczywistą kwotą transakcji/usługi byłaby kwota w EUR. Prowadzi to do wielu pomyłek i czasem może wprowadzać w błąd - "  (...) retrofit jednej maszyny to koszt rzędu nawet 40 mln EUR. Mnożąc tę kwotę przez 5, wychodzi nam w sumie 200 mln PLN, czyli grubo powyżej 860 mln PLN.  ".  Na tym portalu są w większości ludzie, którzy podróżują i umieją przeliczyć z EUR lub USD na PLN ;) Poza tym jaki sens ma sztuczne używanie większych liczb?
Reporter, 5 sierpnia 2019, 19:00 | odpowiedz

Najlepsza oferta

Wycieczka do Rzymu od 311 PLN

Paweł Iwanczenko | 2019-08-18 16:15
REKLAMA
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel