więcej okazji z Fly4free.pl

Jakie są plany Air France i KLM dla Polski? Będą nowe trasy? „Pracujemy nad zwiększeniem przepustowości”

Foto: Air France KLM
W zimowym rozkładzie lotów KLM wykonuje aż 118 lotów tygodniowo z Polski, a Air France – 22 loty z 2 polskich lotnisk. Czy któraś z tych linii zwiększy swoje oferowanie lub pojawi się na jakimś nowym lotnisku? – Ta liczba lotów jest aktualnie wystarczająca, ale rynek i popyt są stale monitorowane – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Joanna Oleśniewicz, dyrektor generalna ds. sprzedaży Air France-KLM na Polskę i Ukrainę.

Redakcja: Air France i KLM to dwie globalne linii prężnie rozwijające się w Polsce. W czym najbardziej różnią się one od siebie, jeśli chodzi o specyfikę polskiego rynku czy preferencje pasażerów w takich kwestiach jak współczynnik pasażerów transferowych czy najchętniej wybierane kierunki z obu hubów przez podróżnych z Polski?
Joanna Oleśniewicz: Air France jak i KLM to dwie duże i rozpoznawalne na polskim rynku linie. Nasza oferta obejmuje obecnie 155 kierunków KLM przez Amsterdam i 169 destynacji Air France z przesiadką w Paryżu. Siatki połączeń oferowanych przez Air France i KLM częściowo się pokrywają, ale każda z naszych linii posiada sporą liczbę unikalnych dla siebie destynacji, dając w sumie ponad 300 (łącznie z ofertą Transavii) miast na całym świecie, toteż polscy klienci, którzy pragną lecieć np. na Gwadelupę, do Polinezji Francuskiej, czy na Reunion wybierają Air France, a destynacje takie jak np. Edmonton, Aruba, czy Bali – znajdą w ofercie KLM.  Rozbudowując naszą ofertę lotów, dbamy o to, aby o ile to możliwe, siatki połączeń się uzupełniały. Najnowsze destynacje KLM to: Portland, Hajdarabad, Georgetown, San Diego w Stanach Zjednoczonych i trzy europejskie miasta: Biarritz, Ljubljana i Exeter, podczas gdy oferta Air France poszerza się aktualnie o Manilę, Kilimandżaro, Male, Salvador de Bahia, Kirunę i Orlando. Istotną kwestią jest też port przesiadkowy. W przypadku KLM jest to Amsterdam Schiphol, a Air France wozi podróżnych z Polski przez Paryż, korzystając z lotniska CDG. Paryż, będąc jednym z najczęściej odwiedzanych miast na świecie, sam w sobie stanowi cel podróży dla wielu klientów Air France, podczas gdy większość tych, którzy podróżują KLM, lecą poza Amsterdam. Większość klientów KLM z Polski stanowią pasażerowie tranzytowi, zaś w przypadku Air France odsetek jest mniejszy. Na pokładzie Air France można podróżować na razie z dwóch miast w Polsce – Warszawy i Krakowa, podczas gdy KLM posiada w naszym kraju już pięć portów wylotowych – Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław i Poznań. Oznacza to więcej możliwości i łatwiejsze podróże dla klientów z wielu części Polski. Jeśli chodzi o produkt, to nasza oferta ma pewnie wyróżniki, jak i podobieństwa. Przykładowo od kilku lat Air France i KLM oferują kabinę pośrednią – Premium. Kabina Premium to więcej miejsca i wygody niż w klasie ekonomicznej, w bardziej przystępnej cenie niż klasa biznes. Air France, jako jedna z niewielu europejskich linii posiada także klasę pierwszą – La Premiere.

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2025-09-17T05:57:01.145Z przez Wakacje.pl

KLM lata obecnie z 5 lotnisk w Polsce, choć przez chwilę był też obecny na szóstym, czyli w Pyrzowicach (Katowice). Co się stało, że się nie udało i czy są prowadzone rozmowy, aby KLM wrócił na to lotnisko, choćby tylko z sezonowymi trasami?
Uruchomienie lotów z/do Katowic wynikało ze strategii KLM, która zakłada rozbudowę siatki w Polsce. Przez kilka miesięcy KLM miał możliwość zaspokajać potrzeby tego rynku oferując nowe możliwości podróży dużej grupie klientów indywidualnych i korporacyjnych z Katowic i z regionu. Pomimo faktu, że loty z/do Katowic rozwijały się zgodnie z naszymi oczekiwaniami, musieliśmy zawiesić połączenie z powodów operacyjnych.
Air France jest obecne póki co na 2 lotniskach w Polsce. Czy są plany wejścia na kolejne, a jeśli tak, to na które lotnisko najprawdopodobniej?
Bardzo uważnie śledzimy rozwój zapotrzebowania na loty na rynku polskim, który jest ważnym rynkiem dla Air France. W ostatnich latach zwłaszcza KLM dynamicznie rozwijał siatkę z portów regionalnych w Polsce – z Gdańska, Poznania, Wrocławia, a także przez krótki czas z Katowic. Air France ma jak do tej pory ugruntowaną pozycję w Warszawie i w Krakowie.
Czy obecne oferowanie zarówno Air France jak i KLM z Polski jest zadowalające czy też widzi Pani przestrzeń na dalsze wzrosty?
W aktualnie trwającym rozkładzie zimowym, mamy w ofercie do 118 połączeń tygodniowo z 5 miast w Polsce. KLM oferuje po 28 lotów tygodniowo z Warszawy i Gdańska, z Wrocławia i Poznania – po 14 lotów tygodniowo, a z Krakowa – aż 34 bezpośrednie połączenia z Amsterdamem w tygodniu. Natomiast Air France realizuje do 20 lotów tygodniowo między Warszawą a Paryżem oraz do 2 lotów tygodniowo z Krakowa do Paryża. Ta liczba lotów jest aktualnie wystarczająca, ale rynek i popyt są stale monitorowane. O ile w najbliższej przyszłości nie spodziewamy się uruchomienia nowych tras z Polski, to stale pracujemy nad zwiększeniem przepustowości poprzez wykorzystanie większych samolotów, w oparciu o popyt i sezonowość.

Foto: KLM

Czy potencjalne problemy z przepustowością Lotniska Chopina oraz coraz bardziej zapychające się lotnisko w Krakowie wpływają jakoś na plany Air France-KLM?
Air France KLM zawsze ściśle współpracuje z lotniskami, z których korzysta, aby  optymalizować podróże naszych klientów. Lotnisko Chopina działa w ramach w pełni skoordynowanego systemu przydzielania slotów, który uwzględnia różne czynniki, takie jak liczba operacji startów i lądowań oraz ograniczenia dotyczące hałasu. Jako Air France KLM inwestujemy w nowe, bardziej wydajne samoloty o niższej emisji hałasu, co pozytywnie wpływa na obliczenia przepustowości lotniska. Przykładowo Airbus A220-300, który lata na trasie z Warszawy do Paryża jest o 34% cichszy. Ściśle współpracujemy z władzami lotniska, aby mieć pewność, że nasz model usług jest zgodny z możliwościami operacyjnymi lotniska. Nasza obecność w Krakowie jest stabilna. W bieżącym sezonie KLM oferuje ze stolicy Małopolski aż 34 loty tygodniowo, co czyni Kraków naszym liderem w Polsce pod względem liczny rotacji.
Jaki procent pasażerów dla Air France-KLM stanowią pasażerowie transferowi? Dokąd najchętniej podróżują pasażerowie z obu hubów? Jakie to konkretne kierunki? Czy pasażer z Polski wyróżnia się jakoś szczególnie na tle podróżnych z innych krajów?
KLM jest typowym przewoźnikiem sieciowym i dlatego większość naszych pasażerów podróżuje poza Amsterdam. Natomiast w przypadku Air France, spora grupa klientów podróżuje docelowo do Paryża, który jest bardzo atrakcyjnym miastem z punktu widzenia turystycznego i jak też biznesowego, ponieważ wiele dużych francuskich firm ma swoje oddziały w Polsce. Jeśli chodzi o ulubione kierunki Polaków, to widzimy, że nasi pasażerowie lubią latać do „ciepłych” miejsc, takich jak Karaiby, Meksyk, Ameryka Południowa. Obserwujemy również duże zapotrzebowanie na kierunki w USA i Kanadzie.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Choć jest kilka faktycznych informacji, to większość wypowiedzi  tej pani to niestety mocny korpo-bełkot. Prawie jak rozpowa z politykiem.Ciekawe, kiedy korporacje odkryją, że tego typu język nie trafia praktycznie do nikogo poza samym szefostwem danej firmy.
automatae, 7 stycznia 2025, 20:49 | odpowiedz
KATASTROFA. To nie wywiad tylko promocja przewoźnika. Pani nie bardzo odpowiada na zadane pytania, ale skupia się na prezentacji AF-KLM.  Naprawdę to takie trudne pytania? Polacy latają tam gdzie ciepło.... Jestem zaskoczony tym info.
seaman20seaman20, 7 stycznia 2025, 21:35 | odpowiedz
To nie wywiad tylko marketingowy za przeproszeniem bełkot.
RosaVonJungingen, 8 stycznia 2025, 2:06 | odpowiedz
Na dodatek ta Pani jest niekompetentna. Mówi, że z Poznania KLM ma 14 lotów tygodniowo a ma 7 lotów. Nie mieć podstawowej wiedzy o firmie której szefuje to już żenada.
WuWa, 8 stycznia 2025, 10:40 | odpowiedz
Bo dziś ogłoszono że KLM będzie latać dwa razy dziennie ( 14 razy w tygodniu ) z Poznania … to jest mega super informacja :) w końcu star alliance będzie miało konkurencję co wymusi normalniejsze ceny z Poznania . Gratulacje dla zarządu w Poznaniu … lotnisko leci do góry aż miło :) Biorąc pod uwagę że w zeszłym roku Poznań był w ujęciu procentowym najszybciej rosnącym lotniskiem mam nadzieję że zarząd wynegocjuje 5 maszynę na lato od Ryanaira i szósta od zimy 25 oraz bazę Wizz Air . Trzymamy kciuki . 
WuWa Na dodatek ta Pani jest niekompetentna. Mówi, że z Poznania KLM ma 14 lotów tygodniowo a ma 7 lotów. Nie mieć podstawowej wiedzy o firmie której szefuje to już żenada.
michalzpoznania, 8 stycznia 2025, 14:42 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »