To największa do tej pory podpisana umowa związana z budową CPK: jej wartość wynosi 696 mln zł netto, a projekt koncepcyjny kluczowych obiektów CPK ma być gotowy w połowie 2023 roku. Dopiero wtedy dowiemy się, jak będzie ostatecznie wyglądał terminal, jednak zwycięzca już teraz przedstawił swoje pierwsze wizualizacje, które pokazują, w jaką stronę będzie zmierzał projekt.
Hurghada od 2376 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Hurghada od 2157 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Korfu od 2908 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
– Zwycięzcę wyłoniliśmy w trybie dialogu konkurencyjnego. Jego częścią były warsztaty, podczas
których kandydaci mogli przedstawić swoją wizję projektu CPK. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się
jednak dopiero teraz. Razem ze światowymi architektami opracujemy ostateczny projekt
najważniejszego elementu polskiego układu transportowego. To wyjątkowy moment – mówi Mikołaj
Wild, prezes spółki CPK.

Jak więc będzie wyglądało lotnisko? Z wizualizacji wynika, ze ma być inspirowane lokalną kulturą i sztuką ludową, z głównym naciskiem na plecionkę i efektowne tkane koronki. Właśnie taką „plecionką” inspirowany ma być dach, czyli najbardziej charakterystyczny element tego obiektu.

– Jesteśmy niezmiernie dumni, że zostaliśmy wybrani przez CPK jako master architekt. Wierzymy,
że nasza współpraca pozwoli opracować projekt, który stworzy centrum całkowicie zintegrowanego systemu transportowego. Wierzymy, że to przedsięwzięcie zrewolucjonizuje podróże po kraju i poza nim. Wizja „tkanej” formy architektonicznej jest świadomie i mocno wyrażona. Może ona kształtować budynek lotniska i prowadzić pasażerów przez jego wnętrza, służąc jednocześnie jako potężne symboliczne odniesienie do bogatego dziedzictwa kulturowego Polski – mówi Grant Brooker, dyrektor wykonawczy Foster + Partners.
Jednym z głównych założeń projektu jest modułowość i przemyślana konstrukcja zapewniająca
efektywną rozbudowę portu lotniczego. Dzięki temu będzie możliwe wybudowanie i uruchomione
lotniska do 2028 r. oraz przygotowanie go do obsługi do 40 mln pasażerów, a następnie
bezproblemową rozbudowę tak, aby w 2060 r. móc osiągnąć docelowy poziom 65 mln pasażerów.
Więcej szczegółów i wizualizacji nowego projektu przedstawimy wkrótce.