więcej okazji z Fly4free.pl

Hotele testują model tanich linii. Za wszystko musisz dopłacić, ale niby ma być taniej…

sprzątanie pokoju
Foto: Rawpixel.com / Shutterstock
Dostęp do basenu, widok z okna, spokojniejsza część hotelu, bardziej miękkie poduszki, a nawet wi-fi – możliwe, że już niedługo za wszystkie te rzeczy będziemy dodatkowo dopłacać w hotelach. Już od dłuższego czasu branża hotelarska z uwagą podgląda bowiem model sprzedażowy z powodzeniem działający w tanich linii lotniczych.

Fakt, że w hotelach trzeba dopłacać za niektóre rzeczy, nie jest niczym nowym. Śniadania czy lepszy standard pokoju od zawsze kosztowały gości dodatkowo. Teraz jednak niektóre hotele chcą iść zdecydowanie dalej i stworzyć coś w rodzaju najbardziej podstawowej taryfy. Tak, takiej jak w tanich liniach lotniczych. Co to oznacza? W cenie dostaniemy jedynie możliwość przespania się, a wszystkie inne usługi będzie można dokupić opcjonalnie.

Branża hotelarska wyjaśnia, że jest to ukłon w stronę klienta i możliwość całkowitego spersonalizowania oferty. Są bowiem klienci, którzy chcą zjeść śniadanie, ale nie potrzebują hotelowego wi-fi czy sprzątania. Albo tacy, dla których widok z okna nie ma znaczenia, ale pościel i wygoda łóżka powinna być najwyższej klasy. Komuś zależy na gwarancji ciszy przez zameldowanie w najspokojniejszej części hotelu, komuś innemu na dostęp do basenu (podczas gdy ktoś inny nawet do niego nie zajrzy). I właśnie takie indywidualne pakietowanie może stać się za jakiś czas standardem.

Na rynku pojawiło się już nawet odpowiednie oprogramowanie dla hoteli, które pozwala na wdrożenie takiego pomysłu. A chętnych na testy spersonalizowanego pakietowania nie brakuje. Jedną z pierwszą grup hotelowych, która sprawdza takie rozwiązanie jest InterContinental Hotels Group (IHG). Aż 95 proc. ich pokoi hotelowych przeszło szczegółową inwentaryzacje, aby można było zaoferować gościom bardzo szczegółowy wybór.

Według badań przeprowadzonych przez New York University School of Professional Studies Jonathan M. Tisch Center of Hospitality, taka opcja powinna szczególnie zainteresować hotele wysokiej klasy. To jej klienci (czyli osoby płacące ponad 251 USD za noc) są w większości (62 proc.) gotowi dopłacać za dodatkowe usługi czy gwarancje dotyczące wyposażenia lub umiejscowienia pokoju.

Pozostaje tylko pytanie, czy to faktycznie będzie rozwiązanie dające klientom opcję tańszego i bardziej podstawowego noclegu w sytuacji, gdy nie potrzebują zbyt wielu usług dodatkowych. Z doświadczenia wiemy bowiem, że taki „ukłon w stronę klienta” to zachowanie bazowych cen w taryfie podstawowej i dorzucenie opłat za dodatki, które wcześniej były w cenie. Ale chcielibyśmy się mylić!

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »