Pierwsza tania linia na świecie pozwoli na odsprzedawanie biletów. Podróżni mogą jeszcze na tym zarobić
Argentyńska linia ogłosiła nową usługę po nawiązaniu współpracy ze startupem technologicznym TravelX i stworzeniu platformy Ticket 3.0. Całość opiera się na tokenie NFT, który jest przechowywany na blockchainie i generowany wraz z oryginalnym biletem. W ten sposób Flybondi może śledzić informacje na jego temat nawet wtedy, gdy pierwotny pasażer sprzeda go innej osobie czy podaruje rodzinie.
Serwis „Aviacion Al Dia” wyjaśnił, że obecnie technologia pozwala na odsprzedanie biletu do 72 godzin przed odlotem. Sprawia to, że zarówno Flybondi, jak i TravelX mogą uzyskać opłatę transakcyjną przy okazji każdej zmiany właściciela. W pierwszej fazie usługa będzie dostępna tylko w przypadku lotów krajowych w Argentynie.
Alanya od 1752 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Costa Brava od 2570 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Costa Blanca od 1893 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Dyrektor generalny Flybondi Mauricio Sana jest przekonany, że takie rozwiązanie zapewnia korzyści zarówno przewoźnikowi, jak i samym pasażerom. Cytowany przez serwis „Paddle Your Own Kanoo” podał przykład sytuacji, w której linia mogła sprzedać bilet ze znaczną zniżką, ale ostatecznie mogła zarobić na tym więcej, ponieważ popyt na dane loty nagle zaczął rosnąć. Ponadto na odsprzedaży zarobi sam pasażer, który zrezygnował z połączenia i sprzedał bilet innej osobie.
Na udowodnienie tezy o korzyściach nowej usługi, Flybondi wskazał, że w ciągu ostatniego roku znacząco wzrosła liczba przypadków, w których pasażerowie dokonywali zmian w rezerwacjach. Jednocześnie argentyńska linia, jak sama tłumaczy w komunikacie, została pierwszym przewoźnikiem na świecie, który „zapewni swoim klientom całkowitą elastyczność”.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?