W końcu konkurencja dla PKP Intercity: Flixtrain blisko debiutu w Polsce! Jest jedna zmiana, która zachwyci pasażerów
To druga decyzja UTK dotycząca pojawienia się Flixtrain na tej trasie – pierwszą wydano w listopadzie, a w porównaniu do niej zaszła jedna istotna różnica. Dotyczyła ona bowiem zgody na uruchomienie połączenia wyłącznie w relacji międzynarodowej, co oznacza, że pasażerowie nie mogliby kupować biletów na trasie z Warszawy do Poznania. Teraz ten problem zniknął, co oznacza, że zielonymi pociągami będziemy też mogli podróżować w relacjach krajowych.
Z komunikatu UTK wynika, że przewoźnik chce świadczyć usługi na tej trasie w okresie od 14 grudnia 2025 do 14 grudnia 2030 roku. Połączenie ma być obsługiwane składami wagonowymi, zabierającymi na pokład przynajmniej 240 pasażerów w klasie 2 plus m.in. wydzielone strefy dla rodzin z dziećmi.
Costa Dorada od 2210 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Riwiera Albańska od 2479 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Costa Dorada od 1939 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Flixtrain miałby uruchomić 2 pary pociągów dziennie w relacji Warszawa Wschodnia-Berlin Hauptbahnhof z postojami w Warszawie Centralnej, Warszawie Zachodniej, Poznaniu Głównym oraz Berlinie Ostbahnhof. Jak czytamy w „Rynku Kolejowym”, Flixtrain miałby pokonać pełną relację na tej trasie w czasie 5 godzin i 8 minut. To aż o 34 minuty krócej niż flagowe składy PKP Intercity, jednak polski przewoźnik na tej trasie zatrzymuje się m.in. w Kutnie, Koninie, Świebodzinie i kilku innych stacjach.
Jak czytamy w Interii, PKP Intercity zamierza w najbliższych miesiącach mocno zintensyfikować liczbę połączeń do Niemiec. Od grudnia pojawi się m.in. nocny pociąg jadący z Chełma przez Lublin, Warszawę, Łódź i Poznań do Berlina, a także kolejne dzienne połączenie z Warszawy do stolicy Niemiec. Pojawią się też połączenia z Przemyśla, Rzeszowa, Krakowa i Wrocławia do Lipska, a także nocne połączenie z Przemyśla i Rzeszowa do Monachium.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?