Koniec walki wręcz podczas wsiadania do zielonego autobusu z logiem FlixBus? Polowanie na upatrzone miejsce przejdzie do historii – przewoźnik ogłosił właśnie uruchomienie długo wyczekiwanego systemu rezerwacji miejsc w swoich autokarach.
Informacja z gatunku tych, które ucieszą wielu naszych czytelników. Przedstawiciele przewoźnika autokarowego FlixBus poinformowali, że wprowadzają na rynku polskim rezerwację miejsc w swoich autobusach.
To bardzo pozytywna zmiana: do tej pory, w odróżnieniu od PolskiegoBusa, wszystkie miejsca u „zielonego przewoźnika” były wolne. Oznaczało to, że po wejściu do autokaru FlixBusa, mogliśmy zająć dowolny fotel. Oczywiście, miało to swoje dobre i złe strony.
Na naszym forum Fly4free.pl czytelnicy wielokrotnie pisali o dantejskich scenach, które rozgrywały się podczas wchodzenia pasażerów do autokarów PolskiegoBusa przed wprowadzeniem rezerwacji miejsc (tak, PolskiBus również przez dłuższy czas nie umożliwiał rezerwacji konkretnego fotela). Wraz z wprowadzeniem możliwości wyboru danego miejsca – problem zniknął.
Rezerwacja miejsca w FlixBusie
Wygląda na to, że FlixBus chce pójść drogą, którą z sukcesem zastosował PolskiBus. Początkowo możliwość rezerwacji będzie obejmowała część foteli (m.in. w ostatnim rzędzie, w przedniej części autokaru oraz w strefie, gdzie znajduje się stolik), a zmiany będą wprowadzone na niektórych trasach.
Jak informuje przewoźnik:
– Do końca 2018 roku system obejmie wszystkie miejsca w autobusie i na wszystkich połączeniach FlixBusa.

Koszt przyjemności
Ile zapłacimy za możliwość wyboru miejsca klasy „premium” na trasach, które zostaną już teraz objęte możliwością rezerwacji? Cena będzie zróżnicowana i uzależniona od trasy, powinna mieścić się w przedziale 2 PLN – 15 PLN.
A co z innymi miejscami?
– Bez dodatkowych opłat będzie można zająć każde miejsce oznaczone zieloną naklejką, znajdującą się nad fotelem – informuje FlixBus, cytowany przez Businessinsider Polska.
Jak będzie to wyglądało pod koniec roku, gdy tego typu opcja (rezerwacji) zostanie wdrożona na całej siatce połączeń FlixBus w Polsce – i obejmie wszystkie fotele? Przedstawiciele przewoźnika oznajmili, że pozostałe miejsca będą rezerwowane nieodpłatnie.
Mówiąc wprost: w przypadku, gdy pasażer nie wybierze konkretnego, upatrzonego przez siebie miejsca, zostanie mu przydzielone automatycznie.
Wybór jest ważny
Naszym zdaniem to bardzo dobry krok ze strony FlixBus. Uporządkuje on zasady, umożliwi wybór dla pasażerów i zminimalizuje ryzyko ewentualnych problemów i kłótni podczas zajmowania miejsc.