Flagi, jaskółki, harfy, słońce i lwy – czy wiesz co oznaczają logo linii lotniczych?
Logo nie sprzedaje, ale identyfikuje. A linie lotnicze starają się wyróżnić od konkurencji na wiele sposobów. Niektóre logo są... co najmniej interesujące. Sprawdzicie swoją wiedzę?
To zadziwiające, jaka różnorodność panuje na niebie. I nie mówię tu tylko o typach samolotów, które latają po całym świecie… ale o logo poszczególnych linii lotniczych. Czego tu nie ma? Zwierzęta, ludzie, legendarne postacie, kolory, przedmioty (nie zawsze kojarzące się na pierwszy rzut oka z lotnictwem). Część z nich jest w niezmienionej formie od wielu lat – inne z kolei są świeżym wytworem marketingowców, którzy chcą poprzez znak graficzny przekazać „ducha linii”, przynależność narodową lub inne wartości.
Ciekawi was, co dokładnie jest namalowane na samolotach danej linii? I jak dany przewoźnik chce się identyfikować? Zapraszam do wirtualnego spaceru.
PoprzednieObraz 6 z 10Następne
Świat roślin
Okej, a gdzie rośliny i kwiaty, zapytacie się? I będziecie mieć rację, bo to także popularny motyw, wykorzystywany w logo linii lotniczych. Ot, chociażby u narodowego kanadyjskiego przewoźnika, czyli Air Canada. Skąd liść klonu w logo? To symbol Kanady, występujący w tym kraju w setkach miejsc.
Identyczna sytuacja ma miejsce w Libanie. Middle East Airlines (Air Liban) i cokolwiek innego niż cedr libański w logo? Niemożliwe! :-)
Wietnamczycy z Vietnam Airlines postawili na kwiat lotosu. A Nowozelandczycy (Air New Zealand) połączyli element roślinny z tradycją: w ich logo jest stylizowany liść paproci – nawiązujący do maoryskiego wzoru „koru”.
Fot. Collage / Paweł Kunz, Fly4free.pl / wikipedia
Okej, a gdzie rośliny i kwiaty, zapytacie się? I będziecie mieć rację, bo to także popularny motyw, wykorzystywany w logo linii lotniczych. Ot, chociażby u narodowego kanadyjskiego przewoźnika, czyli Air Canada. Skąd liść klonu w logo? To symbol Kanady, występujący w tym kraju w setkach miejsc.
Identyczna sytuacja ma miejsce w Libanie. Middle East Airlines (Air Liban) i cokolwiek innego niż cedr libański w logo? Niemożliwe! :-)
Wietnamczycy z Vietnam Airlines postawili na kwiat lotosu. A Nowozelandczycy (Air New Zealand) połączyli element roślinny z tradycją: w ich logo jest stylizowany liść paproci – nawiązujący do maoryskiego wzoru „koru”.
Fot. Collage / Paweł Kunz, Fly4free.pl / wikipedia
PoprzednieObraz 6 z 10Następne






