więcej okazji z Fly4free.pl

Żadna inna linia w Europie nie ucierpiała na wojnie mocniej niż Finnair. Czy się podniosą? Mają plan!

Finnair
Foto: Cezary Kawecki / Archiwum prywatne
Linia Finnair ogłosiła kilka punktów ze swojej strategii dotyczącej wychodzenia z kryzysu, jakim była pandemia i wybuch wojny w Ukrainie. Fiński przewoźnik niemal całkowicie stracił korzyści ze swojego flagowego produktu, jakim były loty z Helsinek do Azji przez Rosję. Zamknięcie rosyjskiej przestrzeni powietrznej sprawiło, że przewoźnik musiał wywrócić swoją strategię do góry nogami.

Ostatnie trzy lata były dla Finnaira niczym z koszmaru. Wybuch pandemii koronawirusa, a następnie wojna w Ukrainie sprawiła, że fiński przewoźnik musiał totalnie zmienić swoją strategię, która opierała się głównie na połączeniach do Azji. Linia reklamowała się jako oferująca „najkrótsze loty do Azji z Europy”. Tak było jednak do czasu.

Aaron McGarvey, szef strategii i rozwoju sieci Finnaira podczas Forum Routes Europe opowiedział, jak ważna była to dla linii opcja.

Mieliśmy świetne samoloty, świetne połączenia i korzystaliśmy ze świetnego położenia. Liczba pasażerów była znakomita i byliśmy bardzo zadowoleni – powiedział, nawiązując do czasów jeszcze sprzed pandemii.

Pojawienie się koronawirusa, a przede wszystkim wybuch wojny i zamknięcie przestrzeni powietrznej nad Rosją sprawiło, że Finnair musiał latać do Azji okrężną drogą, przez co podróże były dłuższe o kilka godzin, a niektóre trasy przestały być opłacalne. To był najtrudniejszy czas w całej mojej karierze. Pod koniec lutego 2022 roku czekaliśmy na rozwój wydarzeń – dzień, dwa, trzy. Szybko musieliśmy zaplanować kolejne kroki i to, ile nas to będzie kosztować. Pandemia nas sporo nauczyła i pokazała, jak można walczyć z rynkiem – dodał McGarvey.

Pierwsze elementy nowej strategii fiński przewoźnik przedstawił kilka miesięcy temu. Podpisał porozumienie o strategicznej współpracy z partnerem z sojuszu oneworld, czyli linią Qatar Airways. Dzięki temu z Helsinek, Kopenhagi i Sztokholmu codziennie realizowane są połączenia do Dohy. Do tego przewoźnik ogłosił inne przekierowania sieciowe, skupiające się na Bliskim Wschodzie (Doha, Dubaj) i Indiach (Bombaj, Delhi), a także zawiązując głębszą współpracę z chińską linią Juneyao Airlines.

McGarvey mówił też o restrukturyzacji w firmie oraz oszczędnościach, które skupiają się na pięciu obszarach: koszty floty, koszty personelu, dostawcy, udogodnienia i zmiany strukturalne. A także szukanie dodatkowych przychodów. Jednym z kroków ma być leasingowanie samolotów na wybranych trasach, dzięki czemu nie będą ponoszone aż tak wysokie koszty eksploatacyjne. Do tego planowane jest zoptymalizowanie wszystkich źródeł przychodów, dzięki czemu na każdy z najbliższych trzech kwartałów linia planuje uzyskiwać coraz lepsze wyniki.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »