więcej okazji z Fly4free.pl

Farsa z bagażem w Hiszpanii. Ryanair przywiózł turystów na wakacje bez walizek

Foto: Andrey_Popov / Shutterstock
Fatalny początek wakacji dla pasażerów Ryanaira, którzy w piątek rano polecieli z Bristolu na Gran Canarię. Problemy zaczęły się tuż po wylądowaniu, gdy na taśmie bagażowej… nie pojawiła się ani jedna walizka. Jak się później okazało, cała sytuacja wynikała "z braku czasu".

Turyści lecący na Wyspy Kanaryjskie prawdę poznali tuż po wylądowaniu. Z ust kapitana usłyszeli, że żadna z nadanych sztuk bagażu nie została zabrana na pokład. Przedstawiciele linii całą sytuację tłumaczyli “brakiem czasu na lotnisku w Bristolu” oraz “względami bezpieczeństwa”. Szczegóły nie zostały jednak podane.

Nie mieliśmy absolutnie żadnych problemów aż do lądowania. Potem kapitan powiedział, że podjęli trudną decyzję, żeby nie zabierać żadnego z naszych bagaży – mówiła jedna z pasażerek w rozmowie z brytyjskimi mediami. – Nie chcieli powiedzieć, na czym polegał problem z bezpieczeństwem. Poinformowali nas tylko, że nasze bagaże zostały porzuconedodaje.  

Większość podróżnych miała w walizkach nie tylko ubrania i kosmetyki, ale też rzeczy pierwszej potrzeby – leki, zapas soczewek kontaktowych czy akcesoria dla dzieci. Niektórzy zostali wyłącznie z tym, co zabrali do małego bagażu podręcznego – a więc bez czystych ubrań, ładowarek czy choćby szczoteczki do zębów. 

Co zrobić, gdy bagaż nie dotarł na miejsce?

Z informacji przekazanych pasażerom przez przedstawicieli irlandzkiej linii, walizki miały zostać dostarczone na Gran Canarię dopiero kolejnym lotem z Bristolu – czyli w sobotni wieczór. Dla wielu pasażerów oznaczało to spędzenie całej doby bez jakichkolwiek rzeczy oraz konieczność ponownej podróży z hotelu na lotnisko po odbiór bagażu.

Co przysługuje pasażerom w takiej sytuacji? Jeśli Twój bagaż nie dotarł na miejsce razem z Tobą, powinieneś natychmiast zgłosić to w biurze rzeczy znalezionych lub u przedstawiciela przewoźnika. Linie lotnicze są zobowiązane do podjęcia działań w celu odnalezienia i dostarczenia bagażu.

W międzyczasie możesz ubiegać się o zwrot kosztów za niezbędne zakupy, takie jak ubrania czy środki higieniczne – pamiętaj jednak o zachowaniu paragonów. Warto też śledzić status swojego bagażu za pomocą aplikacji przewoźnika. Jeśli bagaż zostanie uznany za zaginiony, przysługuje Ci prawo do odszkodowania.  

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Jak klienci godzą się na pomiatanie to ryanair będzie pomiatał jeszcze bardziej.
aqq1, 22 lipca 2025, 0:25 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »