Ethiopian potwierdza: Chcemy uruchomić loty z Polski. Warszawa na krótkiej liście nowych tras!
O uruchomieniu lotów z Warszawy do Addis Abeby przez Ethiopiana pisaliśmy już na naszych łamach w połowie roku. Od tego czasu nic się nie wydarzyło, jednak nie oznacza to, że etiopski przewoźnik zrezygnował z tych planów. W rozmowie z serwisem Simple Flying potwierdził je dyrektor handlowy linii Lemma Yadecha Gudeta.
Etiopski przewoźnik wykonuje w tym roku loty na 19 lotnisk w Europie i wkrótce chce znacząco poszerzyć tę listę. Dokąd poleci? W planach są połączenia do Dublina, Amsterdamu i Lizbony (choć losy tych 2 ostatnich połączeń będą uzależnione od otrzymania slotów na tych zatłoczonych lotniskach), ale także na kolejne lotnisko w WIelkiej Brytanii oraz właśnie na Lotnisko Chopina.
Pafos od 2483 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Costa Brava od 1815 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Side od 2216 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Jak tłumaczy w rozmowie z Simple Flying Gudeta, uruchomienie lotów do stolicy Polski wynika z faktu, że Lotnisko Chopina jest hubem LOT, a więc linii partnerskiej Ethiopiana w sojuszu Star Alliance. Uruchomienie takiego połączenia dałoby więc przewoźnikowi i jego pasażerom dostęp do większej liczby tras przesiadkowych w Europie.
Kiedy wystartuje nowa trasa?
Oczywiście, to na razie tylko plany, a przedstawiciel linii Ethiopian AIrlines nie podał żadnej daty. Z naszych informacji wynika, że pierwotnie połączenie miało wystartować już wiosną przyszłego roku, ostatecznie jednak do tego nie dojdzie. Piłka jest więc po stronie Ethiopian Airlines. Co ciekawe, jak udało nam się ustalić, jednym z rozważanych wariantów było, aby etiopska linia latała z Warszawy do Addis Abeby z międzylądowaniem, np. na lotnisku w Pradze.
Ethiopian Airlines to największa linia w Afryce pod względem liczby przewożonych pasażerów (13,7 mln w zakończonym w lipcu minionym roku fiskalnym), floty (145 samolotów) i siatki połączeń (155 destynacji).
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?