Z najnowocześniejszego dworca w Polsce jeździ tylko… 1 przewoźnik! Inni będą tego unikać, jak długo się da
O nowoczesnym Dworcu Metropolitalnym w Lublinie pisaliśmy na naszych łamach w zeszłym tygodniu. Ociekający nowością obiekt, z kielichami przypominającymi Gardens by the Bay w Singapurze oraz ogrodem i parkiem linowym na dachu zachwyca architekturą. Ma też być szybkim dworcem przesiadkowym między koleją, busami i połączeniami autokarowymi. Tyle tylko, że… na razie z nowego dworca korzysta tylko Flixbus, który z nowego dworca realizuje m.in. połączenia do Krakowa, Warszawy, Katowic, Kielc, Zamościa czy Kijowa i Mediolanu.
Hurghada od 2873 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Kreta Wschodnia od 2348 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Costa Brava od 2409 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Pozostali przewoźnicy pozostali na starym dworcu PKS na lubelskim Podzamczu i tłumaczą, że przynajmniej na razie nigdzie się nie wybierają.
– Na razie nie mam takiego planu. Chcę jeździć z Podzamcza jak najdłużej. Dlaczego? Bo ludzie się tu przyzwyczaili. Bo każdy kurs z nowego dworca to trzy kilometry więcej w jedną stronę, co na krótkiej trasie też robi różnicę – tłumaczą w rozmowie z „Wyborczą”.
– Dla nas lokalizacja nowego dworca jest fatalna. Najlepiej, gdybyśmy wcale nie musieli się tam przenosić, ale decyzja jest już podjęta. Więc jedyne, co możemy robić, to te przenosiny opóźniać. Bo odjazdy z nowego dworca oznaczają większe odległości na trasie, dłuższe czasy przejazdu, konieczność korygowania całego rozkładu jazdy – mówi przedstawiciel kolejnego przewoźnika.
Jednocześnie firmy transportowe zapowiadają, że w najbliższym czasie nikt się nie przeniesie na nowy dworzec. Inaczej widzi to zarządca obiektu.
– To będzie się odbywało etapami, bo mamy między 120 a 150 przewoźników. Decyzja o tym, że dworzec PKS będzie wygaszany, zapadła. I nie ma odwrotu. My zapraszamy na nowy dworzec, mamy już promesy z kilkudziesięcioma firmami i czekamy, aż załatwią wszystkie formalności, których jest sporo – mówi Grzegorz Malec, dyrektor zarządzającego dworcem Zarządu Transportu Miejskiego.
Budowa nowego lubelskiego dworca pochłonęła ok. 400 mln zł.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?