Duża inwestycja na polskim lotnisku. Może być preludium do nowej bazy Ryanaira w naszym kraju!
Ogłoszone w czwartek porozumienie to zapowiedź największej od lat inwestycji na łódzkim lotnisku. Jak czytamy w komunikacie prasowym, lotnisko i firma ALL4JETS Technics, specjalizująca się w obsłudze technicznej statków powietrznych, podpisały list intencyjny zakładający współpracę w zakresie rozwoju i modernizacji infrastruktury technicznej na terenie łódzkiego portu. W ramach porozumienia ALL4JETS wydzierżawi od lotnisk teren o powierzchni 1 hektara, na którym „powstanie nowoczesny hangar do obsługi bazowej samolotów oraz zaplecze biurowo magazynowe”. Hangar ma mieć 5 tys. metrów kwadratowych powierzchni. Jednocześnie łódzkie lotnisko dostosuje swoją infrastrukturę na potrzeby tej działalności m.in. poprzez przebudowę drogi kołowania oraz rozbudowę płyty postojowej, co umożliwi sprawną obsługę operacyjną samolotów.
Costa Brava od 2433 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Lublin)
Korfu od 2810 PLN na 8 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Kreta Wschodnia od 2705 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
– Naszym celem jest zwiększenie funkcjonalności lotniska i efektywne wykorzystanie jego potencjału. W kontekście planowanej działalności MRO niezwykle ważnym czynnikiem jest położenie lotniska w centrum Polski z tak szybkim dostępem do dróg ekspresowych i autostrad. Wykorzystanie takiego atutu jest najlepszą z możliwych decyzji biznesowych. Współpraca z ALL4JETS to ważny krok w stronę rozwoju naszej infrastruktury technicznej, co wzmocni pozycję Łodzi na mapie lotniczej Europy. Planowana inwestycja będzie również katalizatorem rozwoju lokalnej gospodarki dzięki stworzeniu licznych nowych miejsc pracy w ramach tej niezwykle ciekawej, dynamicznie rozwijającej się działalności – mówi cytowana w komunikacie dr Anna Midera, prezes lotniska w Łodzi.
Jak czytamy, zakończenie budowy i uruchomienie hangaru jest planowane w III kwartale 2026 roku.
Czy to przygrywka do bazy Ryanaira?
Nikt nie mówi tego co prawda oficjalnie, ale ogłoszona dziś inwestycja może stanowić niezwykle istotny punkt w kontekście ewentualnej decyzji Ryanaira o utworzeniu bazy operacyjnej w Łodzi. Co prawda irlandzka linia ma bazy bez hangarów, ale dostęp do takiej infrastruktury może znacząco zmniejszyć koszty prowadzenia działalności i być ważnym argumentem dla irlandzkiego przewoźnika. Tym bardziej jeśli połączymy kropki – prezes Anna Midera kilka razy podkreślała w wywiadach, że jej celem jest przekonanie Ryanaira do utworzenia bazy w Łodzi w 2026 roku. Z kolei przedstawiciele Ryanaira też nie ukrywają, że myślą o nowej bazie dla swoich samolotów w Polsce, a oprócz Łodzi wymieniane jest też lotnisko w Rzeszowie. Czy te zabiegi przekonają Irlandczyków? Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, ale… wiele na to wskazuje.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?