Darmowy bilet kolejowy o wartości 1000 euro w zamian za… zrobienie sobie tatuażu. Nietypowy pomysł polityków
Inicjatywa jest pomysłem austriackiej minister klimatu i posłanki Partii Zielonych Leonore Gewessler. Pierwsze trzy osoby, które trwale wytatuują sobie na ramieniu słowo „Klimaticket”, otrzymają darmowy bilet kolejowy o wartości 1000 euro. Polityczka pokazała nawet, jak ma wyglądać – sama posiadała go na ręce. W odróżnieniu jednak od wymagań, jej „malunek” był zmywalny.
Wer sich am Frequency-Festival ein Klimaticket-Motiv stechen lässt, bekommt das Öffi-Ticket für ein Jahr gratis https://t.co/v1bwjQIvKQ pic.twitter.com/p0PsTBYkFg
— Kronen Zeitung (@krone_at) August 19, 2023
Riwiera Czarnogórska od 2851 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Hurghada od 2161 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Side od 1964 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Do ogłoszenia nietypowej akcji doszło podczas festiwalu muzycznego w St. Pölten. W trakcie imprezy rozstawiony był namiot z hasłem „Aktion geht unter die Haut” (Akcja, która wchodzi ci pod skórę), w którym można było zrobić sobie tatuaż. Niemieckojęzyczna gazeta Salzburger Nachrichten podała, że od razu z promocji skorzystało sześć osób, a w zeszłym miesiącu podobna oferta skusiła około 30 uczestników festiwalu Electric Love.
Zdaniem Gewessler tego typu „poświęcenie” nie stanowi żadnego problemu, ale krytycy zarzucili jej wykorzystywanie młodych ludzi i ich skóry do reklamowania swojej polityki. – Zrobienie tatuażu na festiwalu zostało zaplanowane z wielką starannością. To propozycja skierowana wyłącznie do osób powyżej 18. roku życia. Ludzie, którzy się na to zdecydowali, w większości mieli już inne tatuaże – powiedziała.
Na krytykę pomysłu zdecydowała się m.in. Henrike Brandstötter, poseł do parlamentu austriackiej partii NEOS. – Oferowanie ludziom pieniędzy lub innych korzyści za umieszczenie reklamy na skórze ukazuje niedopuszczalny pogląd minister na społeczeństwo – stwierdziła. Florian Klenk, redaktor naczelny tygodnika Falter napisał z kolei na Twitterze/X, że jego zdaniem kampania cechuje się „cynizmem i kpiną„.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?