Darmowe posiłki to dopiero początek! 8 nowych rzeczy, które wiemy o planach LOT
- LOT poradzi sobie i zrealizuje swoją strategię wzrostu bez pomocy z zewnątrz, ale inwestor branżowy jest nam potrzebny. Zainteresowanie objęciem udziałów w LOT jest duże - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Rafał Milczarski, prezes LOT. Na spotkaniu padło wiele ciekawych kwestii, m.in. na temat powrotu LOT na lotniska regionalne, negocjacji z Rosją, nowych samolotów oraz wizji budowy centralnego lotniska.
LOT przedstawił swoją strategię kilka dni temu w czasie Forum Ekonomicznego w Krynicy. W poniedziałek dodatkowe szczegóły planu rozwoju podał na spotkaniu z dziennikarzami prezes Rafał Milczarski.
PoprzednieObraz 3 z 8Następne
...negocjacji w sprawie przelotów nad Syberią. Łatwo nie będzie
Te rozmowy prowadzone z Rosją są kluczowe dla przyszłości przewoźnika, bo przez Syberię prowadzi najkrótsza droga do Azji, a LOT chce mocno rozwijać siatkę połączeń właśnie tam, np. zwiększając liczbę lotów do Pekinu, a także dodając sukcesywnie inne chińskie miasta, np. Szanghaj. W rozmowach chodzi o zwiększenie liczby przelotów samolotów LOT nad tym terenem. Jakie są perspektywy na ich pozytywne zakończenie?
- To nie są tematy, które rozwiązuje się szybko. Jestem jednak przekonany, że uda nam się dogadać z naszymi rosyjskimi partnerami. W tych rozmowach nie ma żadnej polityki, są to negocjacje czysto biznesowe – powiedział Milczarski.
Rozmowy mogą jednak wcale nie być tak proste, jak mogłoby się wydawać. Pod koniec sierpnia rosyjskie "Kommiersant" napisał, że udzielenie zgody na dodatkowe przeloty dla polskiej linii będzie niekorzystne dla linii Aeroflot. Rosyjski przewoźnik chciałby bowiem, aby jak najwięcej latających do Azji Polaków przesiadało się w Moskwie. Tymczasem udzielenie zgody LOT spowoduje, że pasażerowie z Polski będą mogli latać do Azji bezpośrednio, z pominięciem stolicy Rosji. Gazeta sugeruje więc, że negocjacje będą trudne, a strona rosyjska nie ma żadnego interesu w tym, by pomagać LOT.
Fot. YouTube
Te rozmowy prowadzone z Rosją są kluczowe dla przyszłości przewoźnika, bo przez Syberię prowadzi najkrótsza droga do Azji, a LOT chce mocno rozwijać siatkę połączeń właśnie tam, np. zwiększając liczbę lotów do Pekinu, a także dodając sukcesywnie inne chińskie miasta, np. Szanghaj. W rozmowach chodzi o zwiększenie liczby przelotów samolotów LOT nad tym terenem. Jakie są perspektywy na ich pozytywne zakończenie?
- To nie są tematy, które rozwiązuje się szybko. Jestem jednak przekonany, że uda nam się dogadać z naszymi rosyjskimi partnerami. W tych rozmowach nie ma żadnej polityki, są to negocjacje czysto biznesowe – powiedział Milczarski.
Rozmowy mogą jednak wcale nie być tak proste, jak mogłoby się wydawać. Pod koniec sierpnia rosyjskie "Kommiersant" napisał, że udzielenie zgody na dodatkowe przeloty dla polskiej linii będzie niekorzystne dla linii Aeroflot. Rosyjski przewoźnik chciałby bowiem, aby jak najwięcej latających do Azji Polaków przesiadało się w Moskwie. Tymczasem udzielenie zgody LOT spowoduje, że pasażerowie z Polski będą mogli latać do Azji bezpośrednio, z pominięciem stolicy Rosji. Gazeta sugeruje więc, że negocjacje będą trudne, a strona rosyjska nie ma żadnego interesu w tym, by pomagać LOT.
Fot. YouTube
PoprzednieObraz 3 z 8Następne