Fly4free.pl

Czy to koniec Lux Express w Polsce? Przewoźnik likwiduje kolejną trasę i przystanek

Foto: Lux Express
Od początku lutego autokary estońskiego przewoźnika nie będą kursowały na trasie z Warszawy do Berlina. Jeszcze wcześniej, bo w przyszłym tygodniu Lux Express przestanie się zatrzymywać na przystanku w Kielcach – poinformował estoński przewoźnik.

Lux Express stopniowo, coraz mocniej tnie liczbę połączeń. Ostatni nocny kurs z Warszawy do Berlina (będący częścią dłuższej trasy z Wilna) estoński przewoźnik wykona 31 stycznia – od początku lutego w systemie rezerwacyjnym nie można już znaleźć biletów na tę trasę. Z kolei z Berlina do Wilna ostatni kurs odbędzie się 1 lutego.

Lux Express wystartował z tym połączeniem w 2012 roku. Początkowo obsługiwane ono było przez Simple Express – tanią markę Luxa, potem zastąpił ją przewoźnik premium. W pewnym momencie z Warszawy do Berlina były nawet dwa kursy dziennie.

luxskrin

Fot. Lux Express

W ramach dalszych redukcji, Lux Express już od 11 stycznia zlikwiduje także przystanek w Kielcach. Lux zatrzymywał się tam m.in. na trasie Wilno-Suwałki-Warszawa-Kielce-Kraków-Praga.

Jednocześnie Lux Express informuje, że w dalszym ciągu będzie kursował 4 razy dziennie na trasie Warszawa-Wilno.

Przewoźnik wciąż ma w Polsce kilka tras międzynarodowych – np. z Krakowa do Budapesztu, Pragi i Wiednia i wciąż organizuje cenowe promocje na te połączenia. Jaki będzie los tych pozostałych tras i czy ta redukcja oznacza, że firma powoli zwija się z Polski? Wysłaliśmy pytania do kierownictwa spółki i czekamy na odpowiedzi.

Lux Express od kilku lat był obecny na polskim rynku przewozów międzynarodowych, ale na dobre pojawił się u nas w marcu 2015 roku, gdy otworzył pierwszą trasę krajową Warszawa-Kraków. Estoński przewoźnik miał być alternatywą dla PolskiegoBusa i zapowiadał, że każdego roku będzie otwierał nowe trasy krajowe. Tak się jednak nie stało, a po kilku eksperymentach z kolejnymi miastami (m.in. trasą z Warszawy do Rzeszowa) przewoźnik porzucił ten projekt i skupił się na trasach międzynarodowych.

– Zwrot z inwestycji w sektor transportu publicznego nie jest szybki, czego jesteśmy świadomi – mówił niedawno w rozmowie z Fly4free.pl Hanes Saarpuu, prezes Lux Express.

Estończycy zainwestowali w Polsce na start ponad 25 mln PLN i zapowiadali, że do 2019 roku dołożą kolejne 100 mln PLN.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
zwijaja sie chyba z naszego cebulandu :D zostanie (poki co) PB sardynkowy
ksiaze ciemnosci, 5 stycznia 2017, 12:01 | odpowiedz
Szkoda... Juz teraz pb jest zapchany na trasie wawa-berlin. Bedzie wiec jeszcze gorzej. Moze pb zrobi chociaz jedna polaczenie ekspres wawa-berlin.
Tajwan, 5 stycznia 2017, 13:01 | odpowiedz
Mam to w nosie, do Katowic i tak nie jeździ :P
mirekk, 5 stycznia 2017, 13:51 | odpowiedz
na trasie berlin - wilno przez poznan warszawde jezdzi jeszcze ecolines.lt i eurolines.lt
K, 5 stycznia 2017, 13:52 | odpowiedz
Szkoda, że już się poddają bo konkurencja zawsze jest dobra dla klienta. Zwykle jezdzilem PB ale w listopadzie spędziłem półtora tygodnia w autokarach LE podróżując po krajach nadbaltyckich i Finlandii i ich autokary bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły.
Otas, 5 stycznia 2017, 20:55 | odpowiedz
Kurcze... Szkoda, to było fajne połączenie! A z Poznania do Berlina autobus zawsze był pełen.
Krocze, 5 stycznia 2017, 21:52 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »