LOT opóźnia retrofit swoich Dreamlinerów. Do nowych wnętrz 787 wsiądziemy najwcześniej za 2 lata
12 miesięcy minęło błyskawicznie i zanim się obejrzeliśmy, we flocie LOT przestanie latać „Czerwony Diabeł”, czyli Airbus A330. Samolot linii Air Belgium został wyleasingowany przez LOT w formule ACMI (czyli razem z załogą) i lata przede wszystkim na trasie z Warszawy do Nowego Jorku. Samolot był chwalonu przez pasażerów, m.in. dlatego, że to jedyna maszyna we flocie LOT, w której można się połączyć w powietrzu z internetem. Ale wszystko co dobre, szybko się kończy – roczny leasing kończy się pod koniec października i od początku zimowego rozkładu lotów belgijska maszyna nie będzie już latała dla LOT. Jak informuje nas biuro prasowe przewoźnika, leasing ten nie zostanie przedłużony.
Kemer od 1565 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Korfu od 1941 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Hammamet od 2539 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Czy Airbusa A330 zastąpi jakaś inna maszyna szerokokadłubowa? LOT rozważa takie rozwiązanie.
– Nie wykluczamy pozyskania dodatkowych samolotów w formule ACMI – mówi dla Fly4free.pl Krzysztof Moczulski, rzecznik prasowy LOT w odpowiedzi na pytanie o dalszy rozwój szerokokadłubowej floty.
W tej sytuacji flota na dalekie trasy LOT w dalszym ciągu będzie się składała z 8 Boeingów 787-8 i 7 Boeingów 787-9 Dreamliner. Bez jej zwiększenia LOT nie ma co marzyć o dalszym rozwijaniu swojej siatki połączeń na dalekich trasach. A przypomnijmy, że w strategii rozwoju LOT do 2028 roku znalazły się takie rozważane przez narodowego przewoźnika kierunki jak Montreal, Boston, Waszyngton, San Francisco, Bangkok, Singapur, Szanghaj czy japońskie Kansai.
Retrofit będzie trochę później
Okazuje się też, że LOT nieco opóźni proces retrofitu, czyli całkowitej wymiany wnętrz w swoich Boeingach 787-8, w ramach których oprócz totalnego liftingu wysłużone Dreamlinery otrzymają też samolotowy internet. Pierwotnie LOT zakładał, że pierwsze Dreamlinery przejdą retrofit jeszcze w 2025 roku, obecnie termin ten uległ przesunięciu.
– W chwili obecnej planujemy pierwsze retrofity na drugą połowę 2026 – będą one skorelowane z ciężkimi przeglądami samolotów typu Boeing 787 Dreamliner. O szczegółach będziemy informować na bieżąco, w miarę planowania obsług samolotów – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Moczulski.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?