Norwegian jest trzecim największym w Europie tzw. niskokosztowym przewoźnikiem, mającym jednocześnie do dyspozycji jedną z najmłodszych flot samolotów (średni wiek maszyn to 4 lata). Uznany już 3 rok z rzędu przez SkyTrax za najlepszą europejską tanią linię, Norwegian do dzisiaj pozostaje jedynym przewoźnikiem, który zapewnia pasażerom dostęp do internetu na wszystkich swoich europejskich trasach. Usługa ta jest całkowicie darmowa i jak widać podróżni chętnie z niej korzystają.
W ramach kontynuowania swojego technologicznego rozwoju, norweskie linie uruchomiły dla pasażerów usługę Video On Demand, która pozwala na użytkowanie systemu rozrywki pokładowej przewoźnika za pomocą własnych urządzeń. Od końca 2015 roku natomiast, linia jako pierwsza oferuje dostęp do telewizji na żywo na pokładzie swoich europejskich rejsów.
Thomas Ramdahl, CCO Norwegiana powiedział:
„By uczcić pięciolecie uruchomienia darmowego Wi-Fi na pokładzie naszych samolotów, Norwegian przeprowadził analizę i odkrył kilka fascynujących spostrzeżeń dotyczących nawyków podniebnego korzystania z internetu. Wyniki badań pokazały, jak nieodzowne dla pasażerów jest bycie podłączonym do sieci – każdego dnia 18 tys. z nich łączy się z pokładów naszych samolotów z internetem, by rozmawiać ze znajomymi, czytać wiadomości lub kontynuować swoją pracę podczas podróży przez Europę.”
Poniżej kilka faktów i ciekawostek od przewoźnika:
- Internauci: każdego dnia ponad 18 tys. pasażerów loguje się do sieci Wi-Fi udostępnianej przez Norwegian;
- Kto nie może wytrzymać: co trzeci pasażer loguje się do sieci w ciągu pierwszych 5 minut od jej uruchomienia;
- Ilość danych: od czasu uruchomienia sieci w 2011 roku przesłano 500 terabajtów danych – wystarczyłoby to na przesłuchanie 1,2 mln piosenek, przesłanie 170 mln wiadomości e-mail lub spędzenie 25 tys. godzin na Netflix;
- Ile osób korzysta: ponad 19 mln pasażerów zalogowało się do sieci na wysokości powyżej 10 tys. metrów. Ci sami pasażerowie obejrzeli również ponad 760 tys. razy filmy dostępne w ramach systemu rozrywki pokładowej, co daje 9,7 mln minut oglądniętych filmów;
- Kto surfuje: do sieci najczęściej logują się Niemcy, Szwedzi oraz Duńczycy;
- Kto się chwali: informacjami na temat podróży najchętniej dzielą się Amerykanie – 40% z nich w czasie lotu przesyła zdjęcie lub dzieli się wrażeniami odnośnie rejsu. W ten sam sposób zachowuje się 20% Brytyjczyków;
- Gdzie surfujemy: największe zapotrzebowanie na dostęp do sieci jest na trasach do Hiszpanii;
- Hashtagi#: hashtag #flyNorwegian pojawił się na Instagramie prawie 13 tys. razy;
- Social media: tylko co dziesiąty pasażer przyznaje, że w czasie lotu robi sobie przerwę od mediów społecznościowych.