więcej okazji z Fly4free.pl

Czego szukają w internecie pasażerowie podczas lotów linią Norwegian?

Foto: media.norwegian.com
W lutym 2016 roku minęło pięć lat, odkąd Norwegian wprowadził bezpłatny dostęp do Wi-Fi na pokładzie swoich samolotów. Z tej okazji postanowił podzielić się z nami wynikami analizy ruchu w sieci w trakcie rejsów.

Norwegian jest trzecim największym w Europie tzw. niskokosztowym przewoźnikiem, mającym jednocześnie do dyspozycji jedną z najmłodszych flot samolotów (średni wiek maszyn to 4 lata). Uznany już 3 rok z rzędu przez SkyTrax za najlepszą europejską tanią linię, Norwegian do dzisiaj pozostaje jedynym przewoźnikiem, który zapewnia pasażerom dostęp do internetu na wszystkich swoich europejskich trasach. Usługa ta jest całkowicie darmowa i jak widać podróżni chętnie z niej korzystają.

W ramach kontynuowania swojego technologicznego rozwoju, norweskie linie uruchomiły dla pasażerów usługę Video On Demand, która pozwala na użytkowanie systemu rozrywki pokładowej przewoźnika za pomocą własnych urządzeń. Od końca 2015 roku natomiast, linia jako pierwsza oferuje dostęp do telewizji na żywo na pokładzie swoich europejskich rejsów.

Thomas Ramdahl, CCO Norwegiana powiedział:

„By uczcić pięciolecie uruchomienia darmowego Wi-Fi na pokładzie naszych samolotów, Norwegian przeprowadził analizę i odkrył kilka fascynujących spostrzeżeń dotyczących nawyków podniebnego korzystania z internetu. Wyniki badań pokazały, jak nieodzowne dla pasażerów jest bycie podłączonym do sieci – każdego dnia 18 tys. z nich łączy się z pokładów naszych samolotów z internetem, by rozmawiać ze znajomymi, czytać wiadomości lub kontynuować swoją pracę podczas podróży przez Europę.”

Poniżej kilka faktów i ciekawostek od przewoźnika:

  • Internauci: każdego dnia ponad 18 tys. pasażerów loguje się do sieci Wi-Fi udostępnianej przez Norwegian;
  • Kto nie może wytrzymać: co trzeci pasażer loguje się do sieci w ciągu pierwszych 5 minut od jej uruchomienia;
  • Ilość danych: od czasu uruchomienia sieci w 2011 roku przesłano 500 terabajtów danych – wystarczyłoby to na przesłuchanie 1,2 mln piosenek, przesłanie 170 mln wiadomości e-mail lub spędzenie 25 tys. godzin na Netflix;
  • Ile osób korzysta: ponad 19 mln pasażerów zalogowało się do sieci na wysokości powyżej 10 tys. metrów. Ci sami pasażerowie obejrzeli również ponad 760 tys. razy filmy dostępne w ramach systemu rozrywki pokładowej, co daje 9,7 mln minut oglądniętych filmów;
  • Kto surfuje: do sieci najczęściej logują się Niemcy, Szwedzi oraz Duńczycy;
  • Kto się chwali: informacjami na temat podróży najchętniej dzielą się Amerykanie – 40% z nich w czasie lotu przesyła zdjęcie lub dzieli się wrażeniami odnośnie rejsu. W ten sam sposób zachowuje się 20% Brytyjczyków;
  • Gdzie surfujemy: największe zapotrzebowanie na dostęp do sieci jest na trasach do Hiszpanii;
  • Hashtagi#: hashtag #flyNorwegian pojawił się na Instagramie prawie 13 tys. razy;
  • Social media: tylko co dziesiąty pasażer przyznaje, że w czasie lotu robi sobie przerwę od mediów społecznościowych.

dy

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Leciałam dwa razy i ani razu ich wi fi nie działało....
r, 18 lutego 2016, 17:05 | odpowiedz
kilka razy leciałem norwegianem , głównie Barcelona i MAlaga, wifi działało, ale bardzooo powoli. więc niech się już tak nie chwalą :)
sdffg, 18 lutego 2016, 17:25 | odpowiedz
He he, widac jak bezpieczne jest korzystanie z ich wifi, skoro wszystko wiedzą ;)
Yyyy, 18 lutego 2016, 17:35 | odpowiedz
raz leciałem, wifi na pokładzie to porażka, szybciej na modemie chodziło 15 lat temu
abcd, 18 lutego 2016, 17:41 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Leciałem z Schoenefeld fo Gatwick i z ciekawości odpaliłem na laptopie. Odpaliła się stronka powitalna ze szczegółami lotu - ile zostało km, ile jeszcze potrwa lot, jaka temparatura w Londynie i poniżej jakieś darmowe filmy kinowe. W sumie to działało ok.
kittycate, 18 lutego 2016, 17:52 | odpowiedz
raz lecialem i WiFi dzialalo dobrze na telefonie. FB, gmail whatsapp itd bez prolbemow. Oczywiscie jakbym chcial pewnie ogladac youtuba w full HD na laptopie to by nie pociagnal bo polaczenia satelitarne maja maly transfer bo sa drogie. Niestety wiekszosc narzekajacych tutaj nie bierze tego pod uwage. proponuje z ciekawossci w googlu znalezc ile kosztuje internet satelitarny dla domu to wam szczeki opadna niestety... Ale nadzieje jest taka ze techika idzie do przodu i beda ceny spadac a transfer rosnac
ElektrykWysokichNapiec, 18 lutego 2016, 18:36 | odpowiedz
Przepraszam, ale nigdzie nie ma odpowiedzi na tytułowe pytanie...
Korek23, 18 lutego 2016, 19:18 | odpowiedz
rLeciałam dwa razy i ani razu ich wi fi nie działało….
ja latam dosyć Częstochowa i nigdy nie miałem problemu z wi fi
Jk, 18 lutego 2016, 21:37 | odpowiedz
ja nabiłem parę wejść na fly4free
oblatywacz, 18 lutego 2016, 22:55 | odpowiedz
Napewno szukają jakiegoś zajęcia bo internet nie działa na pokładzie...
Pix, 19 lutego 2016, 12:44 | odpowiedz
r Leciałam dwa razy i ani razu ich wi fi nie działało….
Ja leciałem ostatnio trzy razy i wifi działało zawsze, ale dwa razy nie było dostępu do internetu.
Hermann, 24 sierpnia 2016, 10:59 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »