W klasie ekonomicznej jak na wygodnej kanapie? Tak będzie wyglądało latanie przyszłości – zobaczcie najlepsze projekty
Jak co roku w Hamburgu spotykają się przedstawiciele branży lotniczej, by przedstawić swoje najbardziej innowacyjne pomysły, które już za kilka lat mają szansę na stałe zagościć w samolotach. Zebraliśmy najciekawsze pomysły, żeby sprawdzić, które z nich mają największe szanse, by stać się przyszłością lotnictwa.
Kreta Zachodnia od 2239 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Kos od 2328 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Chalkidiki od 2277 PLN na 8 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
„Przedział rodzinny” dla 6 osób w klasie ekonomicznej
Kilka lat temu rewolucyjną koncepcję w klasie biznes były QSuite wprowadzone przez linię Qatar Airways, gdzie rodzina lub grupa znajomych mogła podróżować z twarzami zwróconymi w swoją stronę w dwóch rzędach. Już wkrótce takie same możliwości będą mieli podróżni w klasie ekonomicznej.

Wszystko dzięki Fly-Buddy Hub, czyli innowacyjnemu konceptowi firmy Ameco, który tworzy z dwóch rzędów foteli jeden segment, w którym pasażerowie podróżują twarzą zwróconymi do siebie. A dodatkowo istnieje możliwość stworzenia z tego przedziału wygodnego łóżka.
Twórca tej koncepcji Ping Li, powiedział w rozmowie z CNN, że do tej pory takie projekty były realizowane głównie z myślą o pasażerach klasy biznes, brakowało jednak podobnego rozwiązania w klasie ekonomicznej.

Przestrzeń na rozprostowanie nóg? Na tej trasie to konieczność!
Jedną z wyróżnionych koncepcji w tym roku została też strefa Wellbeing, zaprojektowana przez firmę Diehl Aviation. Strefa ta została zaprojektowana specjalnie z myślą o lotach w ramach „Project Sunrise” australijskich linii Qantas. A więc długich, trwających nawet ponad 19 godzin połączeniach na takich trasach jak Sydney-Londyn czy Sydney-Nowy Jork.
Co znajduje się w takiej strefie? To przede wszystkim wygodna przestrzeń do rozprostowania nóg: przestronny korytarz pomiędzy klasą ekonomiczną i premium economy, gdzie będzie można miło spędzić chwilę czas, np. biorąc przekąskę lub napój ze specjalnie skonstruowanego barku. Ale nie tylko, gdyż w takim przejściu jest wystarczająco dużo miejsca, by prowadzić np. gimnastykę czy zajęcia jogi (australijska linia próbowała już tego podczas próbnych lotów). Zważywszy na liczbę stref czasowych, które trzeba będzie pokonać w czasie podróży, zakładamy, że taka strefa na pokładzie Airbusa A350 (to te samoloty mają obsługiwać ultradługie trasy) będą cieszyły się dużym powodzeniem.

Luksusy klasy biznes w małym Embraerze? Bardzo proszę!
Koncepty w pozostałych kategoriach okazały się równie ciekawe. Jeśli chodzi o projekty dotyczące kabiny, zwycięzcą okazał się BermudAir Aisle Class Suite, stworzony przez firmę Factory Design. To unikatowa koncepcja fotela klasy biznes w Embraerze 175, w ramach której przewoźnik oferuje wygodny układ foteli 1-1, jednocześnie wykorzystując część drugiego fotela na wygodny stół i przestrzeń na rzeczy osobiste, a także specjalną barierę zapewniającą prywatność.
Inne ciekawe projekty to m.in. opracowany przez naukowcy z Uniwersytetu z Sao Paulo we współpracy z Embraerem system redukujący hałas w kabinie, w efekcie powodując efekt zbliżony do noszenia słuchawek przez pasażerów. W projekcie zastosowano sztuczną inteligencję i specjalne kamery, które identyfikują fale dźwięku emitowane w stronę pasażerów i ograniczają jego wpływ na naszą podróż.