więcej okazji z Fly4free.pl

Co z lotniskami, które nie dostały nowych tras od Ryanaira i Wizz Aira? Mamy przecieki

Foto: Konstantin Tronin / Shutterstock
Wizz Air ogłosi jeszcze jakieś nowe połączenia na przyszłe wakacje z Polski, za to w Modlinie trwają ostateczne rozmowy, by… uniknąć kolejnych cięć i ogłosić nowe połączenia jesienią przyszłego roku – wynika z informacji Fly4free.pl. Zasięgnęliśmy języka w temacie kolejnych planów tanich linii wobec naszego kraju – oto, co udało nam się ustalić.


Miniony tydzień był niezwykle owocny dla miłośników taniego latania – Wizz Air ogłosił w sumie 7 nowych tras z Katowic i Krakowa, a Ryanair zapowiedział uruchomienie od kwietnia…także 7 nowych połączeń z kilku lotnisk w Polsce. Szczególnie ciekawie prezentuje się wiosenna oferta irlandzkiego przewoźnika, który zapowiedział nowości z mniejszych lotnisk, które przez lata traktował po macoszemu – na liście nowości są choćby trasy z Bydgoszczy do Alicante czy z Lublina do Girony. Co jednak z innymi lotniskami? Czy możemy spodziewać się kolejnych nowości?

Wizz Air nie powiedział jeszcze ostatniego słowa

Zaskakująca ekspansja zapowiedziana przez Wizz Aira to jasny znak, że choć przewoźnik wciąż boryka się z uziemieniem dużej liczby samolotów, to powoli zaczyna wychodzić na prostą. Czy przewoźnik ogłosi kolejne nowe trasy?

– Na razie ogłosiliśmy plany rozwoju dla lotnisk w Krakowie i Katowicach. Na podawanie dalszych informacji jest jeszcze za wcześnie, ale mogę powiedzieć, że to nie koniec naszych planów rozwoju dla Polski w sezonie letnim i podamy je do publicznej wiadomości, gdy tylko będziemy gotowi – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Andras Rado, dyrektor ds. komunikacji Wizz Aira.

Gdzie? Nie mamy tu konkretnych informacji, choć wiele wskazuje na to, że Wizz Air wzmocni swój ostatni główny port w Polsce, czyli lotnisko w Gdańsku.

Foto: Modlin Airport

W Modlinie brak informacji to… dobra informacja

Gdy inne lotniska wzbogacają swoje siatki połączeń, lotnisko w Modlinie notuje kolejne spadki. W październiku podwarszawski matecznik Ryanaira obsłużył niecałe 260 tysięcy podróżnych, czyli aż o 21 procent mniej niż w analogicznym okresie rok temu. To efekt kolejnych cięć Ryanaira, któremu bardzo nie podoba się nowy cennik opłat w Modlinie (dzięki któremu lotnisko może zacząć trwale przynosić zyski). Obie strony od dłuższego czasu siedzą więc przy stole i próbują wynegocjować kolejną wieloletnią umowę, która usatysfakcjonuje zarówno lotnisko, jak i przewoźnika. Czy możemy spodziewać się przełomu?

– Mogę powiedzieć tyle, że mamy dla siebie nawzajem bardzo dużo cierpliwości. Gdyby chodziło o jakiekolwiek inne lotnisko niż Modlin, pewnie już dawno ogłosilibyśmy kolejne cięcia w letnim rozkładzie lotów – słyszymy nieoficjalnie w obozie Ryanaira.

Sytuacja wygląda obecnie następująco: Ryanair postanowił tymczasowo zawiesić decyzję o kolejnych cięciach, a obie strony dały sobie kilkanaście dni na osiągnięcie porozumienia. W pozytywnym scenariuszu oznacza to, że Ryanair utrzyma letni rozkład z Modlina w obecnym kształcie (bez dodawania żadnych nowych tras, ale też cięć), a ewentualne nowe połączenia i powrót do wzrostów miałby nastąpić od zimowego rozkładu lotów, czyli końca października przyszłego roku. Scenariusz negatywny to zaś kolejne cięcia z Modlina w startującym od kwietnia letnim rozkładzie.

Foto: PPL

Babimost nie rezygnuje z Londynu

Nasz przegląd sytuacji na lotniskach zakończymy ciekawymi informacjami płynącymi z portu Zielona Góra-Babimost. Lubuskie lotnisko niedawno przeskoczyło w statystykach Szymany i nie jest już najmniejszym portem pod względem liczby obsłużonych pasażerów, ale na tym nie poprzestaje. Jak nieoficjalnie usłyszeliśmy, w ciągu najbliższych kilku tygodni może zostać ogłoszony kolejny przetarg na „promocję regionu” na nowej trasie z Babimostu. Połączeniem tym ma być Londyn, a władze samorządowe wyraźnie kuszą tanie linie, by zdecydowały się ostatecznie na uruchomienie połączenia do stolicy Wielkiej Brytanii.

Warto dodać, że będzie to już druga próba: pierwszy taki przetarg rozpisano pod koniec 2022 roku, jednak wówczas żadna linia nie była zainteresowana uruchomieniem tej trasy. Może tym razem lotnisko będzie miało więcej szczęścia?

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Czy Wizz wróci z bazą do Poznania  ?
michalzpoznania, 17 listopada 2024, 11:37 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »