REKLAMA

Najgorsze lotnisko w Europie jednak nie będzie zaorane? Lufthansa i Ryanair w końcu się w czymś zgadzają

Berlin Tegel
Foto: vanDerWolf Images / Shutterstock

Jest ciasno, niewygodnie i pod każdym względem słabo – dni lotniska Berlin Tegel miały być policzone, ale raczej tak się nie stanie. Za pozostawieniem wysłużonego portu w stolicy Niemiec opowiedział się właśnie szef Lufthansy.

Otwarte ponad 60 lat temu lotnisko Berlin Tegel uchodzi za jedno z najmniej funkcjonalnych i najgorszych lotnisk w Europie. W niedawnym rankingu serwisu eDreams zostało ono uznane za trzeci najgorszy port lotniczy na świecie i praktycznie najgorszy port w Europie (minimalnie „lepsze” okazało się rzymskie lotnisko Ciampino). Swoją drogą – drugie stołeczne lotnisko, czyli Schonefeld, w tym samym rankingu zajęło 4. miejsce. Problem obu tych lotnisk jest jasny – wymagają ogromnych nakładów inwestycyjnych i modernizacji, ale zwłaszcza w przypadku Tegla, nie ma to sensu, bo… przecież od kilku lat powinno już działać w stolicy nowoczesne lotnisko Berlin Brandenburg (BER).

Tę historię świetnie jednak znamy: nowoczesny port w stolicy Niemiec miał być otwarty od 2012 roku, jednak z różnych powodów data otwarcia wciąż jest przekładana. Obecnie mówi się o jesieni 2020 roku, ale wciąż nikt nie ma pewności, że ten termin zostanie dotrzymany.

Dlaczego to ważne? Pierwotnie lotnisko Tegel miało zostać zamknięte pół roku po otwarciu BER. Teraz jednak okazuje się, że liczba pasażerów rośnie tak szybko, że Tegel prawdopodobnie i tak będzie musiał pozostać otwarty. Spójrzmy zresztą na liczby: pierwotnie Berlin Brandenburg ma przyjąć ok. 30 mln pasażerów rocznie. Tymczasem w zeszłym roku przez zatłoczone lotnisko Tegel przeszły aż 22 mln pasażerów. Dodajmy do tego ponad 12,7 mln pasażerów na lotnisku Schonefeld i wyjdzie nam, że dodatkowa przepustowość jest w stolicy Niemiec wprost niezbędna już teraz.

Do tej pory władze lokalne były jednak nieugięte, a jedynym człowiekiem, który sprzeciwiał się zamknięciu Tegla był szef Ryanaira Michael O’Leary. Teraz znalazł on jednak niespodziewanego i potężnego sojusznika – za utrzymaniem lotniska Tegel opowiedział się Carsten Spohr. Cytowany przez agencję DPA szef Lufthansy stwierdził, że przepustowość lotniska Berlin Brandenburg może nie wystarczyć i wezwał władze portu, aby ponownie przemyśleć decyzję o zamknięciu lotniska Tegel. Mało tego, zdaniem Spohra wysłużone niemieckie lotnisko należy poważnie zmodernizować, aby w dalszym ciągu mogło służyć pasażerom,

Co sądzicie o tym pomyśle? Czy Tegel faktycznie nie powinien być zamykany?

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Ja trochę nie rozumiem problemu. Przecież Schonefeld korzysta z infrastruktury lotniska Berlin Brandenburg (m.in. pasy startowe) czyli w nowym terminalu (zaprojektowanym na 30 mln osób i już chyba rozbudowywanego) muszą się zmieścić tylko pasażerowie lotniska Tegel (22 mln), a ci z SXF nadal mogą być odprawiani w tych samych barakach nazywanych czasami terminalami.
adam1987, 20 stycznia 2019, 20:13 | odpowiedz
Avatar użytkownika
No nie do końca. W projekcie BER nie jest uwzględnione pozostawienie baraków SXF. Co chyba najważniejsze  - tu nie chodzi o pasażerów wsiadających w Berlinie, ale o tych hub'owców. Czas transferu między BER na SXF, bez podziemnego tunelu, który oczywiście nie jest wybudowany to jakieś 3h. :) W tyle dojedziesz z Gatwick na Heathrow.
adam1987 Ja trochę nie rozumiem problemu. Przecież Schonefeld korzysta z infrastruktury lotniska Berlin Brandenburg (m.in. pasy startowe) czyli w nowym terminalu (zaprojektowanym na 30 mln osób i już chyba rozbudowywanego) muszą się zmieścić tylko pasażerowie lotniska Tegel (22 mln), a ci z SXF nadal mogą być odprawiani w tych samych barakach nazywanych czasami terminalami.
jimi, 20 stycznia 2019, 20:50 | odpowiedz
Avatar użytkownika
``Czas transferu między BER na SXF, bez podziemnego tunelu, który oczywiście nie jest wybudowany to jakieś 3h. :)``Nie pomyliłeś przypadkiem SXF z TXL? 
Mio, 21 stycznia 2019, 3:19 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Chyba w korku bo w normalnym ruchu to 1h do 1-30h W tyle dojedziesz z Gatwick na Heathrow. 
lovenz, 21 stycznia 2019, 4:14 | odpowiedz

krzywa wieża
Najlepsza oferta

Piza na przedłużony weekend za 373 PLN

Karolina Solecka | 2019-09-15 21:59
REKLAMA
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel