więcej okazji z Fly4free.pl

Centralny Port Lotniczy jednak powstanie! Jest już oficjalna decyzja

Foto: badahos, Shutterstock
We wtorek Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął decyzję o przygotowaniu kierunkowej uchwały w sprawie budowy Centralnego Portu Lotniczego. Oznacza to zielone światło dla budowy CPL, który powstanie prawdopodobnie między Łodzią a Warszawą.

O budowie Centralnego Portu Lotniczego mówi się od lat, a podjęta przez rząd decyzja jest pewnym przełomem. Jest to jednak tylko decyzja kierunkowa – w dalszej kolejności uchwałę o budowie CPL przyjmie rząd. Kolejnym punktem będą szczegółowe analizy dotyczące lokalizacji, wielkości i sposobu finansowania lotniska. Ta ostatnia kwestia jest kluczowa, gdyż jak przyznają przedstawiciele ministerstwa rozwoju, Polska nie może liczyć na środki unijne na budowę Centralnego Portu Lotniczego.  Chociaż minister infrastruktury Andrzej Adamczyk jest umiarkowanym optymistą.

– Mamy przed sobą kolejną perspektywę unijną, więc nie możemy wykluczyć, że uda nam się uzyskać środki na budowę portu – powiedział. Nie chciał jednak mówić o żadnych datach, terminach ani kosztach.

Szacuje się, że w optymistycznym wariancie, Centralny Port Lotniczy zostanie zbudowany w ciągu 15 lat. Lotnisko miałoby docelowo obsługiwać do 50 mln pasażerów rocznie, a szacowane koszty budowy to ok. 25 mld PLN. Do tej kwoty należy doliczyć jeszcze koszty infrastruktury dojazdowej, czyli drogi i koleje.

Główny cel? Zapewnić przepustowość dla centralnej Polski

Oprócz prac nad budowę centralnego lotniska, PPL i przedstawiciele rządu intensywnie pracują nad rozbudową lotniska w Modlinie.

– Musimy sobie jasno powiedzieć, że możliwości infrastrukturalne lotniska Chopina są praktycznie wyczerpane. Dlatego od wczoraj musimy zrobić wszystko, aby wspólnie wykorzystać możliwości lotniska w Modlinie. Robimy to wspólnie z dyrektorem Szpikowskim. Chodzi o zmiany organizacyjne i rozbudowę infrastruktury. Te prace muszą przyspieszyć, bo pojawia się określony horyzont działania i konkretne decyzje – powiedział Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury.

Chodzi tu o rozbudowę lotniska w Modlinie, które miałoby przejąć część ruchu (głównie czartery i cargo) z lotniska Chopina, które za kilka lat będzie przepełnione. Główną koncepcją w tej sprawie jest dokapitalizowanie spółki przez PPL, który stałby się większościowym udziałowcem lotniska w Modlinie (obecnie po 1/3 udziałów mają w spółce PPL, marszałek Mazowsza i Agencja Mienia Wojskowego, a 2 procent – Nowy Dwór Mazowiecki).

Rozbudowa lotniska w Modlinie napotyka jednak na szereg problemów. Jakie to problemy? Czytaj wkrótce na Fly4free.pl

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
będzie co kraść z 25mld zł...
Morava, 15 marca 2017, 12:24 | odpowiedz
3 lotniska w Warszawie ? Dobre . Czyli zamkną lotniska w Łodzi , Bydgoszczy i Radomiu ....
Warszawiak, 15 marca 2017, 12:26 | odpowiedz
Zaraz niemieckie trolle się uaktywnią.
Don_Bartoss, 15 marca 2017, 12:27 | odpowiedz
dlaczego nie da się rozbudować modlina? Na północ od lotniska tylko pola i lasy są.
pytajnik, 15 marca 2017, 12:28 | odpowiedz
PISOWSKIE PISUARY
okokof, 15 marca 2017, 12:29 | odpowiedz
Za te pieniądze można by zbudować cała sieć szybkich kolei... Ta logika rządzących jest zadziwiająco głupia ....
Kosinj, 15 marca 2017, 12:36 | odpowiedz
Fajnie, kolejne lotniska, a nowych elektrowni brak (atomowa to koszt około 35 mld zł). Dziękujemy za bezpieczeństwo energetyczne i uzależnienie od węgla. Kochany PiS.
Obywatel, 15 marca 2017, 12:40 | odpowiedz
Beznadziejna decyzja, Rozbudować Modlin i Okęcie! Tanie linie wrzucić do Łodzi. Pieniądze wyrzucone w błoto!!!
Grobelek, 15 marca 2017, 12:43 | odpowiedz
decyzja zapadła o 5 lat za póżno ...Port powinien powstac na terenach pomiedzy Warszawą -Łodzią i Radomiem , zanim zainwestowano ogromne pieniadze w te lotniska...
boytek, 15 marca 2017, 12:43 | odpowiedz
Grobelek Beznadziejna decyzja, Rozbudować Modlin i Okęcie! Tanie linie wrzucić do Łodzi. Pieniądze wyrzucone w błoto!!!
Dokładnie tak... Radom i Łódz powinny przejąc Chartery i tanie linie / wystarczy jedynie dobre połaczenie lublinka z Warszawą tzn. każdy pociąg z Łodzi do Warszawy powinien startowac z nowo wybudowanej stacji Łodz Airport / tory chyba sa zreszta niedaleko lotniska
boytek, 15 marca 2017, 12:46 | odpowiedz
Morava będzie co kraść z 25mld zł…
Dokładnie, ten port lotniczy powstanie tak jak w tym dowcipie: POJECHAŁ MINISTER Z PISU DO MINISTRA W... np. SAN ESCOBAR :). TEN GO ZAPROSIŁ DO SWOJEJ REZYDENCJI, A TAM: FULL-WYPAS, BASEN, OBRAZY JAK Z LUWRU, ITP. ITD. SKĄD TO MASZ PYTA POLSKI MINISTER? WIDZISZ TO LOTNISKO ZA OKNEM..? TROCHĘ BETONU TAM, TROCHĘ TU, TROCHĘ FAKTUR TAM, TROCHĘ TU. ZAPROSIŁ WIĘC PISOWSKI MINISTER SWOJEGO ODPOWIEDNIKA DO SIEBIE, A TU ZŁOTE KLAMKI, I PISUARY, SŁUŻBA, MARMURY, SAMOCHODY, ŻE W DUBAJU NIE UJRZYSZ... SKĄD TO MASZ - PYTA PISOWSKIEGO MINISTRA..? WIDZISZ TO LOTNISKO ZA OKNEM? NIE WIDZĘ! NO WIDZISZ...!
Gucio Haponen, 15 marca 2017, 12:47 | odpowiedz
Warszawiak 3 lotniska w Warszawie ? Dobre . Czyli zamkną lotniska w Łodzi , Bydgoszczy i Radomiu ….
Jeśli CPL powstanie to WAW jest do zaorania....
HGW, 15 marca 2017, 12:55 | odpowiedz
boytek
Grobelek Beznadziejna decyzja, Rozbudować Modlin i Okęcie! Tanie linie wrzucić do Łodzi. Pieniądze wyrzucone w błoto!!!
Dokładnie tak… Radom i Łódz powinny przejąc Chartery i tanie linie / wystarczy jedynie dobre połaczenie lublinka z Warszawą tzn. każdy pociąg z Łodzi do Warszawy powinien startowac z nowo wybudowanej stacji Łodz Airport / tory chyba sa zreszta niedaleko lotniska
Rozbudować Okęcie, teraz ma 20mln, więc 30mln. wystarczy. Plotki o zapchanym Modlinie można wsadzić między bajki, korzystałem z tego lotniska ok. 10 razy i nigdy odprawa nie zajęła mi więcej niż 15 minut. Samolot odlatujący co godzinę, albo najwyżej co pół, o jakim przepełnieniu mowa? Czy ktoś widział tłok na modlinie? Ostatnio widziałem zakorkowane lotnisko - Stansted. Modlin jest pewnie w stanie obsłużyć ok. 5-7mln. więc trzeba go rozbudować do 20mln. Dodatkowo Łódź z czasem rozbudować do 10mln i po problemie. Skorelować wszystkie trzy porty szybkim połączeniem kolejowym 60-90 min. i jazda :)
Grobelek, 15 marca 2017, 13:09 | odpowiedz
Wina Tuska
Lot, 15 marca 2017, 13:09 | odpowiedz
Za 4 lata i tak ten kraj zbankrutuje bo "Kaczka i Morawiecki" go rozloza, wiec i tak lotniska nie wybuduja. luzik.
Peter Mark, 15 marca 2017, 13:18 | odpowiedz
Bez silnego przewoźnika takie lotnisko to porażka. Lot niestety nie jest silnym przewoźnikiem i takim znowu niestety nie będzie. Kierunki Europejskie zaorały tanie linie lotnicze , a na lotach międzykontynentalnych jest konkurencja silna jak diabli. Wyobrażacie sobie loty lotem na wyspy kanaryjskie za 400 zł lub Azja za 1800 zł ? Ja nie bardzo
komonk, 15 marca 2017, 13:21 | odpowiedz
Ja nie wiem jak można być takim bezmyślnym najpierw wybudowali tyle lotnisk za miliardy żeby teraz je zamonac i wybudować nowe za kolejne miliardy. Te państwo jest chore...
Alexx, 15 marca 2017, 13:23 | odpowiedz
Przecież to nie chodzi o sens tylko nadanie lotnisku imienia Lecha Kaczyńskiego, który jak wiemy z lotnictwem nierozerwalnie związany jest. Będzie miał większe lotnisko niż Prezydent Wałęsa
Yzerman, 15 marca 2017, 13:24 | odpowiedz
taka piękna tragedia...
Pedro, 15 marca 2017, 13:27 | odpowiedz
Yzerman Przecież to nie chodzi o sens tylko nadanie lotnisku imienia Lecha Kaczyńskiego, który jak wiemy z lotnictwem nierozerwalnie związany jest. Będzie miał większe lotnisko niż Prezydent Wałęsa
wcale bym się nie zdziwił...
partizan, 15 marca 2017, 13:27 | odpowiedz
powinno byc więcej połączeń z portów lokalnych np. Gdańska, Poznania , Katowic/ Krakowa wtedy WAW sie nie zapcha. Rozbudować Modlin dla takich Linii i jest ok a tak wyrzucają kupę kasy w błoto... naszej kasy podatników....
Anna, 15 marca 2017, 13:28 | odpowiedz
Yzerman Przecież to nie chodzi o sens tylko nadanie lotnisku imienia Lecha Kaczyńskiego, który jak wiemy z lotnictwem nierozerwalnie związany jest. Będzie miał większe lotnisko niż Prezydent Wałęsa
Kurczę, dajcie spokój już z tą polityką, to jest portal lotniczy a nie wojny polsko-polskiej.
dodo, 15 marca 2017, 13:31 | odpowiedz
Czytam i nie dowierzam ... Jesteście tak zapatrzeni w to czy to zrobił PiS czy ktoś inny po prostu ślepota . Te lotnisko jest potrzebne i to bardzo intensywność podróżowania czy przemieszczania się samolotem z roku na rok wzrasta ... MODLIN juz teraz jest zapchany , Chopin też za te kilka lat się zapcha . Poza tym jest to szansa dla tego regionu w którym powstanie lotnisko . Jesteście zaślepieni i aż żal na to patrzeć .
będzie ok, 15 marca 2017, 13:37 | odpowiedz
Gucio Haponen
Morava będzie co kraść z 25mld zł…
Dokładnie, ten port lotniczy powstanie tak jak w tym dowcipie: POJECHAŁ MINISTER Z PISU DO MINISTRA W… np. SAN ESCOBAR :). TEN GO ZAPROSIŁ DO SWOJEJ REZYDENCJI, A TAM: FULL-WYPAS, BASEN, OBRAZY JAK Z LUWRU, ITP. ITD. SKĄD TO MASZ PYTA POLSKI MINISTER? WIDZISZ TO LOTNISKO ZA OKNEM..? TROCHĘ BETONU TAM, TROCHĘ TU, TROCHĘ FAKTUR TAM, TROCHĘ TU.ZAPROSIŁ WIĘC PISOWSKI MINISTER SWOJEGO ODPOWIEDNIKA DO SIEBIE, A TU ZŁOTE KLAMKI, I PISUARY, SŁUŻBA, MARMURY, SAMOCHODY, ŻE W DUBAJU NIE UJRZYSZ… SKĄD TO MASZ – PYTA PISOWSKIEGO MINISTRA..? WIDZISZ TO LOTNISKO ZA OKNEM? NIE WIDZĘ! NO WIDZISZ…!
To było za czasów PO i dotyczyło autostrad. Jesteś jak złodziej który krzyczy łapać złodzieja
ja, 15 marca 2017, 13:40 | odpowiedz
będzie ok Czytam i nie dowierzam … Jesteście tak zapatrzeni w to czy to zrobił PiS czy ktoś inny po prostu ślepota . Te lotnisko jest potrzebne i to bardzo intensywność podróżowania czy przemieszczania się samolotem z roku na rok wzrasta … MODLIN juz teraz jest zapchany , Chopin też za te kilka lat się zapcha . Poza tym jest to szansa dla tego regionu w którym powstanie lotnisko . Jesteście zaślepieni i aż żal na to patrzeć .
To ja czytam i nie dowierzam, też czytałem i słyszałem wielokrotnie o rzekomo "zapchanym Modlinie". Leciałem stamtąd ok. 10razy i ani razu nie spotkałem tam tłumów. samoloty odlatują średnio co 1godzinę. Byłes kiedyś na Stansted? To jest prawdziwie zapchane lotnisko. Modlin jest w stanie obsłużyć spokojnie 5-7mln. Pasażerów.
Grobelek, 15 marca 2017, 14:05 | odpowiedz
Wszystko w porzadku, jesli bede chcial leciec z portu regionalnego przez hub w cpl gdzies dalej, a co w przypadku podrozy do Warszawy? Mam ladowac na jakims wygwizdowie i martwic sie o godzinny transport do centrum?
Wojcieszek, 15 marca 2017, 14:06 | odpowiedz
będzie ok Czytam i nie dowierzam … Jesteście tak zapatrzeni w to czy to zrobił PiS czy ktoś inny po prostu ślepota . Te lotnisko jest potrzebne i to bardzo intensywność podróżowania czy przemieszczania się samolotem z roku na rok wzrasta … MODLIN juz teraz jest zapchany , Chopin też za te kilka lat się zapcha . Poza tym jest to szansa dla tego regionu w którym powstanie lotnisko . Jesteście zaślepieni i aż żal na to patrzeć .
Lotnisko w Łodzi jest totalnie puste - 3-5 lotów TYGODNIOWO. Czemu by tego lotniska nie wykorzystać skoro już jest i świeci pustkami? CPL i tak ma być tuż obok...
Łodzianin, 15 marca 2017, 14:37 | odpowiedz
Grobelek
boytek
Grobelek Beznadziejna decyzja, Rozbudować Modlin i Okęcie! Tanie linie wrzucić do Łodzi. Pieniądze wyrzucone w błoto!!!
Dokładnie tak… Radom i Łódz powinny przejąc Chartery i tanie linie / wystarczy jedynie dobre połaczenie lublinka z Warszawą tzn. każdy pociąg z Łodzi do Warszawy powinien startowac z nowo wybudowanej stacji Łodz Airport / tory chyba sa zreszta niedaleko lotniska
Rozbudować Okęcie, teraz ma 20mln, więc 30mln. wystarczy. Plotki o zapchanym Modlinie można wsadzić między bajki, korzystałem z tego lotniska ok. 10 razy i nigdy odprawa nie zajęła mi więcej niż 15 minut. Samolot odlatujący co godzinę, albo najwyżej co pół, o jakim przepełnieniu mowa? Czy ktoś widział tłok na modlinie? Ostatnio widziałem zakorkowane lotnisko – Stansted. Modlin jest pewnie w stanie obsłużyć ok. 5-7mln. więc trzeba go rozbudować do 20mln. Dodatkowo Łódź z czasem rozbudować do 10mln i po problemie. Skorelować wszystkie trzy porty szybkim połączeniem kolejowym 60-90 min. i jazda ?
Stałem w kolejne do odprawy zaczynającej się za drzwiami terminala, na dworzu.
asd, 15 marca 2017, 14:43 | odpowiedz
w końcu! ludzie przecież to jest decyzja na dziesiąt lat, wyjdźcie z tej zaściankowosci, czyż Polacy nie mogą mieć super lotniska, taki hub na nie tylko na Azję. Że LOT jest słaby itd itp ale może być dobry dzieki temu. Trzeba myślec na 30 lat do przodu przy takich inwestycjach, na pokolenie swoich dzieci i wnuków. No ale jak kto ma kompleksy że po co że na co to trudno, kolejne kody sie uwidaczniaja.
josefman, 15 marca 2017, 14:55 | odpowiedz
Kosinj Za te pieniądze można by zbudować cała sieć szybkich kolei… Ta logika rządzących jest zadziwiająco głupia ….
Czy Ty nie widzisz różnicy miedzy Niebem a Ziemią ?
biell, 15 marca 2017, 15:17 | odpowiedz
Socjaliści też lubili budować z rozmachem :)
pedro, 15 marca 2017, 15:18 | odpowiedz
No to będzie fucha dla kolejnych kilkudziesięciu Misiewiczów . Towarzysz sprawdził się w partii , sprawdzi się i w biznesie .
em, 15 marca 2017, 15:18 | odpowiedz
niech zgadne, pewnie będzie imienia Jego Wysokości Poległego
wojt, 15 marca 2017, 15:21 | odpowiedz
Wszystko ładnie, tylko jak dojedziemy do pięknego, nowego, koniecznie narodowego lotniska? Szybka kolej? Nawet nie ma planów, pomysłów, koncepcji. Autostrada? Już teraz w piątki, święta, weekendy wyjazd z Warszawy jest zakorkowany. Jeszcze brakuje nakazu latania LOTem, ale o tym też prezes nad premiero-prezydent już pewnie myśli. Tylko szkoda że my za to zapłacimy!
mgr, 15 marca 2017, 15:23 | odpowiedz
Koszt to nie jest 25 mld PLN tylko USD. Czyli 10% PKB kraju. Żeby utrzymać 50 mln pasażerów musi być spełnionych kilka warunków. Przede wszystkim musi być bardzo tanio, bo konkurencja jest olbrzymia i musi być baaaaaaaaardzo dobra komunikacja z całą centralną Polską. Ja mieszkam w Warszawie niedaleko Okęcia, i zawsze staram się wybierać właśnie to lotnisko, bo jest po prostu blisko. Dojazd do Modlina stanowi już dla mnie, jak i moich znajomych, problem. Jeśli bilety bardzo konkurencyjne w porównaniu do Modlina to wybiorę nowe lotnisko. Ale wątpię,żeby tak było po rozmachu inwestycji. Jeszcze zaznaczę, że latam kilkadziesiąt razy w ciągu roku. 80% lotów jest z Okęcia, 15% z Modlina, 5% z Katowic (ze względu na bardzo konkurencyjne ceny).
iat, 15 marca 2017, 15:58 | odpowiedz
Nie jestem jakimś urbanistą, ale z Lotniskiem w Wawie to czasem jest problem. Nieraz stałem w kolejce do odprawy biletowej pod drzwiami do terminalu, nawet po powiększeniu tzn dołączeniu nowego (starego) EPWA wydaje się mikroskopijne... Modlin może fajny ale przez teren i mgły pewnie przez to nie chcą go rozbudowywać żeby przejął rolę głównego portu w Warszawie. Moim zdaniem powinno się zastanowić kto pozwolił zabudować okolice lotniska w Warszawie najpierw osiedlami (lotnisko płaci odszkodowania za hałas), potem obwodnicą Warszawy co uniemożliwia rozwój. Na chłopski rozum tyle miejsca było koło lotniska, wybudowano tam np. markety, centra handlowe... itp. nikt nie przewidział że lotnisko zapcha się tak szybko. W Polsce inwestycje robi się z myślą dnia dzisiejszego, nikt nie myśli perspektywicznie co będzie za ileś X lat. I to błąd za który zapłacimy. Dla mnie idea CPL jest bez sensu, za daleko od Wawy, bo z dojazdem do centrum zrobi się ponad 2h i dzięki temu kolej, autobusy skorzystają na tym. No i co z EPWA i innymi portami? Niedawno je skończono rozbudowywać, a za ileś lat je zamkną? Zresztą nie wiadomo ile obecna partia będzie rządzić, kolejne ekipy mogą zlikwidować projekt na etapie planowania i projektowania.
on, 15 marca 2017, 16:49 | odpowiedz
biell
Kosinj Za te pieniądze można by zbudować cała sieć szybkich kolei… Ta logika rządzących jest zadziwiająco głupia ….
Czy Ty nie widzisz różnicy miedzy Niebem a Ziemią ?
Skoro nie ma dla ciebie różnicy pomiędzy czasem podróż z centrum Warszawy do centrum Gdańska Pendolino a czasem podróży samolotem na tej samej trasie? Stań na ziemi i przestań bujać w obłokach! Gdyby nie entuzjaści i ceny biletów Ryana, Intercity rządziłoby na tej trasie nieomal w każdej kategorii.
bohdan, 15 marca 2017, 17:05 | odpowiedz
on Nie jestem jakimś urbanistą, ale z Lotniskiem w Wawie to czasem jest problem. Nieraz stałem w kolejce do odprawy biletowej pod drzwiami do terminalu, nawet po powiększeniu tzn dołączeniu nowego (starego) EPWA wydaje się mikroskopijne… Modlin może fajny ale przez teren i mgły pewnie przez to nie chcą go rozbudowywać żeby przejął rolę głównego portu w Warszawie.Moim zdaniem powinno się zastanowić kto pozwolił zabudować okolice lotniska w Warszawie najpierw osiedlami (lotnisko płaci odszkodowania za hałas), potem obwodnicą Warszawy co uniemożliwia rozwój. Na chłopski rozum tyle miejsca było koło lotniska, wybudowano tam np. markety, centra handlowe… itp. nikt nie przewidział że lotnisko zapcha się tak szybko.W Polsce inwestycje robi się z myślą dnia dzisiejszego, nikt nie myśli perspektywicznie co będzie za ileś X lat. I to błąd za który zapłacimy. Dla mnie idea CPL jest bez sensu, za daleko od Wawy, bo z dojazdem do centrum zrobi się ponad 2h i dzięki temu kolej, autobusy skorzystają na tym. No i co z EPWA i innymi portami? Niedawno je skończono rozbudowywać, a za ileś lat je zamkną? Zresztą nie wiadomo ile obecna partia będzie rządzić, kolejne ekipy mogą zlikwidować projekt na etapie planowania i projektowania.
Przecież i Modlin i Chopina się rozbudowują! Mgły? Poczytaj o ILS czy kategoryzacji lotnisk, załóg, samolotów i przepisach dotyczących tych kategoryzacji.
bohdan, 15 marca 2017, 17:28 | odpowiedz
josefman w końcu! ludzie przecież to jest decyzja na dziesiąt lat, wyjdźcie z tej zaściankowosci, czyż Polacy nie mogą mieć super lotniska, taki hub na nie tylko na Azję. Że LOT jest słaby itd itp ale może być dobry dzieki temu. Trzeba myślec na 30 lat do przodu przy takich inwestycjach, na pokolenie swoich dzieci i wnuków. No ale jak kto ma kompleksy że po co że na co to trudno, kolejne kody sie uwidaczniaja.
Najpierw "super" politycy musieliby popracować nad zwiększeniem ilości lotów nad krajem - po co ci lotnisko jak mało kto ma zgodę na latanie po twoim niebie?
bohdan, 15 marca 2017, 17:32 | odpowiedz
pytajnik dlaczego nie da się rozbudować modlina? Na północ od lotniska tylko pola i lasy są.
Lasy nie do ruszenia bo zaczal sie okres legowy ptakow ;)
Tury100, 15 marca 2017, 17:53 | odpowiedz
Podoba mi sie kryptoreklama w zdjeciu do artykulu. Zawsze i wszedzie te same, jedne jedyne linie. Inne rowniez przylatuja do Warszawy.
Essi, 15 marca 2017, 19:07 | odpowiedz
Wybudują nowe lotnisko - źle. Nie wybudują lotniska - źle. Tylko wspóczuć Polakom w Polsce. Sami nie wiedzą czego chcą.
Canadian, 15 marca 2017, 19:10 | odpowiedz
Nowa władza potrzebne nowe inwestycje. Trzeba wykarmić wygłodniałe od 8 lat gęby.
Realista, 15 marca 2017, 19:32 | odpowiedz
Tak, niech koniecznie wybudują CPL, wszystkim i tak bliżej niż z Poznania do Berlina. A ten skowyt na forum "znowu nic z Warszawy!" będzie bezcenny !! Obiecuję,że Poznań przekaże niewykorzystane sadzeniaki kartofli lotniskom w Warszawie i Łodzi, ot tak w ramach poznańskiej gospodarności, co się maja zmarnować! A teraz mądrale, huzia na mnie!!! Pozdrawiam
pyrka, 15 marca 2017, 20:22 | odpowiedz
bohdan
biell
Kosinj Za te pieniądze można by zbudować cała sieć szybkich kolei… Ta logika rządzących jest zadziwiająco głupia ….
Czy Ty nie widzisz różnicy miedzy Niebem a Ziemią ?
Skoro nie ma dla ciebie różnicy pomiędzy czasem podróż z centrum Warszawy do centrum Gdańska Pendolino a czasem podróży samolotem na tej samej trasie? Stań na ziemi i przestań bujać w obłokach! Gdyby nie entuzjaści i ceny biletów Ryana, Intercity rządziłoby na tej trasie nieomal w każdej kategorii.
boguś, zamiast Gdańska wpisz Pekin i jeszcze raz przeczytaj swój komentarz.
biell, 15 marca 2017, 20:40 | odpowiedz
Racja, wtedy krajówki będa miały sens, gdy trzeba będzie lecieć w okolice Skierniewic, żeby później pojechać pociągiem do Warszawy. że-na-da
dlaczego, 15 marca 2017, 21:55 | odpowiedz
Mnie się to podoba. Będziemy w perspektywie latać taniej.
wlodarczyk.marcin, 16 marca 2017, 0:33 | odpowiedz
25mld które my będziemy musieli spłacać
artu28, 16 marca 2017, 0:50 | odpowiedz
A KACZOR, EKSPERT OD WSZYSTKIEGO, NASZ KOCHANY KIM YAR KWAK, TO KIEDY SAMOLOTEM LECIAŁ WOGÓLE?
prosty lud, 16 marca 2017, 8:42 | odpowiedz
Mega metropolia, mega lotnisko ktoś ma kompleksy
P1, 16 marca 2017, 8:43 | odpowiedz
Panie Piotrowski - tytuł tekstu wprowadza czytelników w błąd!. To, ze KERM podjął jakaś uchwale nie oznacza, ze coś powstanie. UE nie finansuje już budowy lotnisk, bo jest ich za dużo. To co mówi Morawiecki - "finansowanie będzie opierać się na inżynierii finansowej, bez środków budżetowych lub z bardzo niewielkim udziałem środków budżetowych" - oznacza tyle, ze kasy nie ma i nie będzie. No, chyba że rząd, który zadłuża nasz kraj najbardziej od `89, chce jeszcze przyspieszyć w tym względzie...
jrc, 16 marca 2017, 10:20 | odpowiedz
będzie ok Czytam i nie dowierzam … Jesteście tak zapatrzeni w to czy to zrobił PiS czy ktoś inny po prostu ślepota . Te lotnisko jest potrzebne i to bardzo intensywność podróżowania czy przemieszczania się samolotem z roku na rok wzrasta … MODLIN juz teraz jest zapchany , Chopin też za te kilka lat się zapcha . Poza tym jest to szansa dla tego regionu w którym powstanie lotnisko . Jesteście zaślepieni i aż żal na to patrzeć .
Intensywność wzrasta, ale nie tylko w Warszawie, w całej Polsce. Ktoś słusznie zauważył, że wystarczy rozbudować i tak już sporą siatkę Portów Regionalnych. Jeśli się komuś wydaje, że po powstaniu Centralnego Lotniska cała Polska (ba zgodnie z komunikatami jeszcze Rosja, kraje bałtyckie, Ukraina,....) będzie stamtąd latać to jest w błędzie! Każdy porówna połączenie przez Warszawę z połączeniami z innych hubów i wybierze najkorzystniejsze! Jak na razie z konkurencyjnością Lot-u jest dość kiepsko zarówno na odcinkach europejskich, jak i dalszych.
egd, 16 marca 2017, 11:44 | odpowiedz
Pytanie, gdy kiedyś była dyskusja Sochaczew Modlina, dlaczego nie wybrano Sochaczewa?
egd, 16 marca 2017, 11:48 | odpowiedz
Kosinj Za te pieniądze można by zbudować cała sieć szybkich kolei… Ta logika rządzących jest zadziwiająco głupia ….
Ale sieci kolei nie nazwiesz imieniem poległego pod Smoleńskiem...
a, 16 marca 2017, 13:48 | odpowiedz
HGW
Warszawiak 3 lotniska w Warszawie ? Dobre . Czyli zamkną lotniska w Łodzi , Bydgoszczy i Radomiu ….
Jeśli CPL powstanie to WAW jest do zaorania….
Jak znam życie wszystko jest ustawione pod prywatyzację tego terenu i kolejne przekręty gruntowe.
a, 16 marca 2017, 13:52 | odpowiedz
A kto będzie z tego korzystał? :P
Rafał, 16 marca 2017, 17:19 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »