Fly4free.pl

Ohyda czy zdrowy rozsądek? W British Airways przestaną sprzątać między lotami!

Foto: krasula / Shutterstock

British Airways w ramach testu… przestanie sprzątać samoloty między lotami. Ta nowatorska metoda ma przynieść linii oszczędność czasu i pieniędzy, ale jednocześnie może też solidnie wkurzyć pasażerów.

Sprzątanie samolotu to jedna z ważniejszych czynności do zrobienia w krótkim czasie między lądowaniem maszyny na lotnisku, a kolejnym wylotem. Choć z drugiej strony nie oszukujmy się – samoloty to siedliska milionów bakterii i drobnoustrojów. Jak dokładnie można wysprzątać maszynę w ciągu kilkudziesięciu minut? Zapewne średnio, a tyle czasu najczęściej spędza samolot na lotnisku – od momentu wylądowania do ponownego boardingu i wzbicia się w powietrze z nową grupą pasażerów.

Mimo to nowy eksperyment linii British Airways brzmi dość… kontrowersyjnie. Test polega na tym, że na dużej części tras europejskich przewoźnik nakazał obsłudze, aby przed lotami powrotnymi do Londynu, w ogóle nie sprzątała samolotu. Powodem – jak czytamy w notatce skierowanej do pracowników – jest chęć poprawienia wyników punktualności i skrócenie czasu, jaki samolot spędza na lotnisku. W efekcie chodzi więc o to, aby zmniejszyć liczbę opóźnień.

Nowe testowe procedury potrwają tydzień: w tym czasie obsługa jest proszona o to, aby zbierać jak najwięcej śmieci przed wylądowaniem maszyny i absolutnie powstrzymywać się od sprzątania czegokolwiek, gdy samolot już wyląduje.

Nie wiem jak Wam, ale nam się wydaje, że oszczędności lepiej jednak szukać gdzie indziej.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
A co chwilę publikujecie oferty Ryana i Wizza :) myślisz Mariusz,że w 25 minut to polerują sedesy ? 
oskiboski, 4 lutego 2019, 11:34 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Zależy jak wygląda standardowe sprzątanie?! Skupiska ludzi i tak są narażone na migrację drobnoustrojów i tutaj to tylko demagogia, bo nikt nie dezynfekuje samolotów nawet pewnie raz na tydzień. Oby to nie nastał faktyczny czas "bydłolotów"... Bo konkurencja zawsze się zjawi, czy lotnicza czy kolejowa (nie wszędzie), o autobusowej (mniej wygodnej) nie wspominając.
e-prezes, 4 lutego 2019, 14:49 | odpowiedz
Avatar użytkownika
A jak myślisz, dlaczego w Ryanie (w Wizz pewnie też, nie wiem bo dawno nie korzystałem) nie ma koszyków na oparciach foteli? Śmieci są ograniczane do minimum, obsługa chodzi i je zbiera...Sedesy akurat podejrzewam że polerują - na pewno nie bawią się w odkurzanie foteli, ale pewnie jeden przejazd odkurzaczem między rzędami, pozbieranie większych śmieci i tyle. Porządne sprzątanie po zakończeniu lotów lub przed pierwszym startem. Trudno oczekiwać cudów...
oskiboski A co chwilę publikujecie oferty Ryana i Wizza :) myślisz Mariusz,że w 25 minut to polerują sedesy ? 
aleflajer, 4 lutego 2019, 17:20 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »