Kuriozum w samolocie. Na pokładzie zabrakło jedzenia, więc załoga… zamówiła kurczaki z KFC!
W ostatnią niedzielę Boeing 777 linii British Airways leciał Providenciales w Turks i Caicos, następnie do Nassau na Bahamach, a finalnie miał lądować w Londynie. Już na pierwszym etapie podróży brytyjski przewoźnik miał problem z posiłkami. Okazało się, że wózki cateringowe nie były odpowiednio schłodzone, przez co całe jedzenie musiało zostać wyrzucone. W takiej sytuacji niemożliwe byłoby przygotowanie wyżywienia dla pasażerów na całej trasie, zwłaszcza w drodze do Europy.
Gdyby linia zamówiła zupełnie nowy catering, spowodowałoby to ogromne opóźnienie i wątpliwe, aby ktokolwiek zgodził się czekać kilka godzin tylko po to, aby dostać posiłek na pokładzie. Pracownicy British Airways wpadli więc na kreatywny pomysł i skorzystali z alternatywnej opcji w postaci… jedzenia z KFC. Zamówiono kilka standardowych kubełków ze skrzydełkami kurczaka, które rozdzielono między pasażerów.
Belek od 2944 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Hammamet od 2657 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Zielona Góra)
Wyspa Malta od 2159 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Do sieci trafiło nagranie z momentu rozdzielania kurczaków pomiędzy podróżnymi. Wynika z niego, że pasażerowie klasy biznes i ekonomicznej dostali ten sam przydział – po jednym skrzydełku! Niespodziewany obrót spraw spowodował, że linia nie miała alternatywy dla tych, którzy np. nie jedzą mięsa lub po prostu nie mieli ochoty na posiłek z KFC.
Pod opublikowanym filmem pojawiło się sporo krytycznych słów w stronę British Airways. „Absolutna hańba. Jak można zapomnieć o cateringu na 12-godzinny lot?” – napisał autor nagrania. Z drugiej jednak strony można nieco usprawiedliwić linię – zazwyczaj tego typu problemy wynikają z awarii obiektów gastronomicznych na lotnisku, na które przewoźnik nie ma wpływu. Co więcej, port lotniczy w Providenciales prawdopodobnie miał ograniczone możliwości cateringowe, a KFC najpewniej było jedną z niewielu dostępnych opcji. Tak czy inaczej, linia po takim incydencie powinna wypłacić pasażerom rozsądną rekompensatę.
@British_Airways just landed @HeathrowAirport after a 12.5 hour flight BA252 from Turks and Caicos with no catering! BA had to serve @kfc at Nassau giving some lucky passengers 1 piece of chicken. The container with the plane catering wasn’t chilled so all thrown away!! pic.twitter.com/U5IcBD2hRy
— Andrew Bailey (@aktivandrew) July 24, 2023
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?