więcej okazji z Fly4free.pl

Kolejna linia pozwoli latać za ocean bez bagażu rejestrowanego i wyboru miejsca. Wszyscy kopiują Norwegiana?

Wnętrze samolotu British Airways
Foto: The World in HDR, Shutterstock
British Airways wprowadza nowe taryfy „basic”. W kolejce czekają Finnair, Iberia i American Airlines.

Wygląda na to, że trend zapoczątkowany przez niskokosztową linię Norwegian ma się dobrze. Na czym polega? Na zaproponowaniu pasażerom tanich lotów z Europy do Stanów Zjednoczonych: w podstawowej taryfie nie obejmują bagażu rejestrowanego i wyboru miejsca. Wszystkie dodatkowe usługi są płatne.

W efekcie podróżny, który jest w stanie spakować się w bagaż podręczny i znieść ewentualną niedogodność związaną z brakiem wyboru miejsca – może polecieć za ocean naprawdę tanio. Ale chcąc podwyższyć jakość swojej podróży, musi dopłacić… i wielu pasażerów tak robi. „Tani bilet” przestaje być wtedy tani.

Brytyjska zmiana

Linia lotnicza British Airways zapowiedziała, że od kwietnia w ich systemie pojawią się nowe taryfy „basic” na loty transatlantyckie. Rozwiązanie jest identyczne jak u konkurencji. Bagaż rejestrowany i wybór miejsca będzie dodatkowo płatny.

Różnicą jest to, że w trakcie podróży pasażerowie z najtańszymi biletami będą traktowani jak pozostali podróżni w klasie ekonomicznej – otrzymają koce oraz posiłek w trakcie lotu.

Samolot British Airways

Fot. jgolby, shutterstock

Do podobnego rozwiązania szykują się również inni przewoźnicy, tacy jak Iberia, Finnair i American Airlines.

Nie od dziś wiadomo, że spora część podróżnych podczas zakupu kieruje się tylko jednym parametrem, który można streścić jako: „cena czyni cuda”. Nie ulega wątpliwości, że niska cena biletów na połączenia transatlantyckie na pokładzie samolotów British Airways przyciągnie nowych klientów. Na naszych łamach pisaliśmy o tym, że również Lufthansa testuje na dalekich trasach politykę z tanich linii.

Podobną taryfę z samym bagażem podręcznym planują wprowadzić linie Etihad – na razie trwa rozpoznawanie rynku, przewoźnik w ramach testów oferował w 2017 r. przez 2 miesiące takie bilety na krótkich trasach.

– Z naszych badań wynika, że wielu pasażerów, zwłaszcza tych wyjeżdżających na weekend lub w celach biznesowych na jeden dzień nie potrzebuje bagażu nadawanego. Uznaliśmy więc, że warto w tych warunkach przetestować tańszą taryfę – mówił wtedy wiceprezes linii Etihad ds. handlowych. – Ta testowa usługa ma na celu zapewnienie możliwości podróżowania dla pasażerów, którzy szukają możliwości tańszych lotów bez nadmiernego bagażu – dodawał Mohammed Al Bulooki.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
latam z podrecznym ze wzgledu na wygode i na zaoszczedzony czas. jak jeszcze dostane tansze bilety to bede szczesliwy
Kian, 6 marca 2018, 9:14 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Problem i tak nie będzie dotyczył większości latających Polaków bo my , po ostatniej fali filmików na fly4free promujących biznes klasę i economy premium, przesiedliśmy się właśnie na te taryfy.
roccobarocco, 6 marca 2018, 9:53 | odpowiedz
Avatar użytkownika
w ostatnich latach robie po 100k km rocznie a bznes klase czy premium economy znam tylko z nazwy....... prze lata uzbieralem 49,700 mil w air berlin aby raz poleciec biznesem ,ale linia padla.......wiec biznes jest nie dla mnie
Kian, 6 marca 2018, 10:56 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »