Aż 312 foteli! LOT będzie miał nowego Boeinga 777 w swojej flocie – poleci na jego najbardziej prestiżowej trasie
Dlaczego LOT wyleasinguje Boeinga 777?
LOT w ostatnim czasie mocno powiększa swoją flotę i już zapowiada kolejne wzmocnienia – od listopada do połowy przyszłego roku linia pozyska w sumie aż 13 nowych Boeingów 737 MAX 8. Jednocześnie jednak przewoźnik wciąż boryka się ze zbyt małą liczbą samolotów szerokokadłubowych – jego flota w tym segmencie wciąż liczy 15 Boeingów 787-8 i 787-9. LOT pozyska co prawda 2 kolejne Boeingi 787 (przejmie je od linii Thai Airways), prowadzi też zaawansowane rozmowy w sprawie otrzymania kolejnych Dreamlinerów z rynku wtórnego, jednak oba samoloty pojawią się w jego flocie dopiero pod koniec przyszłego roku.
Dlatego już od kilku lat przewoźnik posiłkuje się krótkoterminowymi leasingami w formule ACMI, które pomagają mu zagospodarować zwiększony popyt na podróże na dalekich trasach. W przeszłości dla LOT latał więc m.in. bardzo dobrze odbierany przez pasażerów Airbus A330 linii Air Belgium (więcej informacji o nim znajdziecie na łamach Fly4free.pl), przez ostatni rok zaś narodowy przewoźnik korzystał z Boeinga 777 należącego do portugalskiej linii Euroatlantic Airways. Leasing tego ostatniego samolotu skończył się jednak z końcem września i na początku października maszyna odleciała już na stałe z Warszawy do Lizbony. LOT już od kilku miesięcy poszukiwał zastępstwa dla portugalskich „trzech siekier” i udało mu się je znaleźć – jak ustalił Fly4free.pl, od końca listopada w LOT pojawi się Boeing 777-200 należący do hiszpańskiej linii Privilege Style.
Teneryfa od 2350 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Costa Dorada od 2239 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Marsa Alam od 2491 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Na jakich trasach LOT będzie latał Boeing 777?
Jak udało nam się ustalić, Boeing 777 będzie latał na trasie z Warszawy na nowojorskie lotnisko JFK. Umowa w formule ACMI (a więc samolot plus załoga) została zawarta na okres 12 miesięcy. Nowy samolot został już uwzględniony w systemie rezerwacyjnym narodowego przewoźnika – w pierwszy rejs do Nowego Jorku maszyna Privilege wyleci 28 listopada.
Jak wygląda konfiguracja foteli Boeinga 777, który będzie latał dla LOT?
Samolot hiszpańskiego przewoźnika o rejestracji EC-OJL to prawie 20-letnia maszyna, która przez większość swojego dotychczasowego życia latała w barwach linii Air New Zealand. W barwach hiszpańskiej linii samolot ten pojawił się w sierpniu 2024 roku. Wiek maszyny nie powinien was przerażać, bo jak słyszymy, maszyna przeszła niedawno gruntowny retrofit.
Jeśli zaś chodzi o konfigurację foteli, to na stronie hiszpańskiego przewoźnika czytamy, że maszyna zabiera na pokład w sumie 312 pasażerów. Do dyspozycji mają oni trzy klasy podróży: w Boeingu 777 znajduje się 26 miejsc w klasie biznes, 40 w premium economy i 246 w klasycznej klasie ekonomicznej.
👉 Samolot będzie obsługiwał trasę Warszawa – Nowy Jork (JFK), czyli najbardziej prestżowe połączenie LOT-u.
👉 Maszyna ma 312 miejsc: 26 w klasie biznes, 40 w premium economy i 246 w klasie ekonomicznej, po niedawnym retroficie.
👉 Leasing wynika z niedoboru szerokokadłubowych samolotów w LOT, które uzupełniają obecnie flotę 15 Dreamlinerów.






Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?