więcej okazji z Fly4free.pl

Chcą ściągnąć na stałe 2 tanie linie, których nie ma nawet Warszawa. Ambitne plany 3. lotniska w Polsce

Foto: jremes84 / Shutterstock
Lotnisko w Gdańsku ma za sobą rekordowe 12 miesięcy i równie ambitne plany na ten rok, jeśli chodzi o rozwój siatki połączeń. – Chcemy powalczyć o brytyjskich turystów, ale nie tych nagich i awanturujących się, tylko takich, którzy przylatują na przykład na jarmarki bożonarodzeniowe. Dlatego chcemy, żeby takie linie jak Jet2 czy easyJet pojawiły się u nas na stałe – mówił podczas konferencji omawiającej wyniki lotniska Tomasz Kloskowski, prezes lotniska w Gdańsku.

Lotnisko w Gdańsku ma za sobą rekordowy rok – z usług portu skorzystało 6,714 mln pasażerów, a największym przewoźnikiem jest Wizz Air, który – jak pisaliśmy na łamach Fly4free.pl – powiększył swoją przewagę nad Ryanairem. Te dwie tanie linie odpowiadają za 80 procent ruchu na gdańskim lotnisku, ale port lotniczy nie ustaje w staraniach nad rozwojem siatki połączeń i kuszeniem nowych przewoźników. Plan na ten rok zakłada osiągnięcie 10-procentowego wzrostu liczby obsłużonych pasażerów, czyli osiągnięcie ok. 7,3 mln podróżnych. Kto mógłby się pojawić na lotnisku w Gdańsku?

Kilka dni temu podczas konferencji prezentującej wyniki portu mówił o tym prezes Tomasz Kloskowski.
Jak stwierdził, cieszy go struktura ruchu, a zwłaszcza fakt, że spośród 10 najpopularniejszych tras w ruchu regularnym aż 6 to połączenia do hubów. Patrząc na siatkę połączeń widać, że najszybciej rosną kierunki o charakrerze urlopowym, a więc takie jak np. obsługiwana przez Wizz Aira od kilku miesięcy Madera. Gdańskie lotnisko zamierza rozwijać ten segment rynku, ale równie ważna jest dla niego turystyka przylotowa, a więc zagraniczni goście decydujący się na przylot i spędzenie kilku dni w Gdańsku i szerzej – w Trójmieście. Pilotażowym projektem były nietypowe połączenia linii Jet2 z Birmingham i Manchesteru, która uruchomiła loty na jarmark świąteczny w Gdańsku od 29 listopada do 23 grudnia ubiegłego roku.

– Jarmarki są bardzo popularne wśród brytyjskich turystów, głównie te w Niemczech i Austrii, ale nie tylko. W związku z tym razem z Jet2 podjęliśmy próbę uruchomienia dedykowanych połączeń
– powiedział Kloskowski.
Jak dodał, przewoźnik notował na tych lotach średnie obłożenie samolotów wynoszące ok. 70 procent i jest dość zadowolony z wyników tej eksperymentalnej trasy.

Foto: Shutterstock

– Zależy nam, żeby Jet2 przyszedł do nas na stałe, bo chcemy walczyć o brytyjskich turystów, ale nie tych nagich i awanturujących się, tylko lepiej zarabiających. Takich, którzy pojawiają się choćby na jarmarkach. Jeśli więc tylko pojawią się takie możliwości, będziemy wspierać takie projekty – powiedział Kloskowski. Jak dodał, oprócz Jet2 na celowniku lotniska w Gdańsku jest też brytyjski easyJet, który miał już dwa podejścia do gdańskiego lotniska. Po raz ostatni samoloty tego przewoźnika latały z Gdańska do jesieni 2019 roku, gdy linia zawiesiła połączenie do Berlina.

Jakie są inne plany lotniska?
– Rozmawiamy też z LOT na temat zwiększenia jego obecności na lotnisku w Gdańsku w kontekście ich problemów z przepustowością na Lotnisku Chopina. Ale z LOT to dłuższa droga – powiedział Kloskowski.

Lotnisko nie rezygnuje też ze starań o uruchomienie połączeń do największych hubów w Europie, stąd wciąż prowadzone rozmowy z Air France czy British Airways. Nie udało się za to zachęcić żadnej linii do uruchomienia regularnych lotów na Półwysep Arabski.

– Życie trochę nas zweryfikowało, jeśli chodzi o Półwysep Arabski, a rozmowy idą wolniej niż zakładałem. Na pewno to dopniemy, ale to nie jest taka prosta sprawa. Pracujemy nad bezpośrednimi lotami, ale trochę przeszkadza nam wojna w Ukrainie, bo samoloty lecące z Gdańska muszą omijać tą przestrzeń powietrzną, co znacząco wydłuża czas lotu – mówi Kloskowski.

To zaś z kolei oznacza, że na jednej rotacji musiałyby latać dwie załogi, co podnosi koszty dla przewoźników potencjalnie zainteresowanych lotami na tej trasie.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Niewielka różnica z Ryanair/Wizzair - a nawet gorsze bo przesiadki w UK które jest poza UE ...Może by któreś lotnisko ściągnęło jakieś naprawde egzotyczne tanie linie:   Scoot, Air Asia
jp1, 26 stycznia 2025, 20:26 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »