A380 wróciły do latania, ale… nie na długo. Jedna z linii nie ukrywa, że wkrótce całkowicie je uziemi
Airbusy A380 linii Qatar Airways są uwielbiane przez pasażerów, głównie za sprawą jakościowych miejsc w pierwszej i biznes klasie, a także luksusowemu górnemu pokładowi. Po wybuchu pandemii i ich początkowym wycofaniu z eksploatacji, dyrektor generalny przewoźnika Akbar Al Baker szczerze przyznał, że zakup Superjumbo był „największym błędem w historii linii”.
Nieoczekiwanie, w listopadzie 2021 roku osiem z 10 uziemionych samolotów zostało przywróconych do użytku, aby poradzić sobie z rosnącym popytem. Były wykorzystywane do obsługi kluczowych miejsc docelowych, takich jak Londyn, Paryż, Sydney, Perth czy Bangkok. To jednak tylko czasowe rozwiązanie. Al Baker podczas przemówienia medialnego w trakcie Paris Air Show ogłosił, że „ostatecznie, po pewnym czasie, ponownie zostaną uziemione„.
Djerba od 1833 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Sharm El Sheikh od 2179 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Łódź)
Słoneczny Brzeg od 1472 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Kres należących do Qatar Airways A380 Superjumbo ma nadejść wraz z przywróceniem do użytku linii remontowanych Airbusów A350. W 2025 roku z kolei do użytku ma zostać oddanych 18 fabrycznie nowych maszyn. – A380 zostaną wycofane, gdy otrzymamy samoloty A350. Będzie do tego dochodziło stopniowo w ciągu kilku lat. Dwa pozostałe Airbusy, które nie wróciły do latania, wciąż są uziemione i nie zamierzamy z nich korzystać – dodał Al Baker, cytowany przez portal „Simple Flying”.
Oddanie floty Airbusów A350 do remontu było spowodowane pękającą farbą na kadłubach. Qatar Airways w grudniu 2021 roku wszczął nawet postępowanie sądowe przeciwko francuskiemu producentowi. Na początku tego roku obie strony doszły do porozumienia. Szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione – wiadomo było jedynie, że zrezygnowały z roszczeń prawnych, a Airbus zobowiązał się do naprawy maszyn.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?