więcej okazji z Fly4free.pl

Ale będzie ścisk. Airbus pokazał nową konfigurację foteli – 11 osób w jednym rzędzie!

Foto: Airbus
Francuzi przedstawili nowy układ siedzeń dla Airbusa A380 – największego pasażerskiego samolotu świata. Jeśli jakiś przewoźnik się skusi, w nowej konfiguracji może zyskać 70 dodatkowych foteli.

Najbardziej kontrowersyjnym pomysłem jest dalsze upychanie pasażerów w klasie ekonomicznej. Fotele w nowym  projekcie będą miały układ 3-5-3, co oznacza dodanie po jednym dodatkowym miejscu w środkowej alejce.

Airbus, który chwalił się nową konfiguracją na targach lotniczych ILA w Berlinie kusi potencjalnych nabywców, że wybierając A380 w tej opcji zyskują potencjalnie nawet 23 mln USD dodatkowych przychodów rocznie.

Na razie Airbus pokazał tylko model, nie wiemy więc jak Francuzom udało się upchnąć dodatkowy fotel. Producent zapewnia jednak, że obecna szerokość fotela, czyli 18 cali (ok. 45,72 cm) zostanie utrzymana.

Oprócz klasy ekonomicznej, Airbus proponuje też dołożenie 18 foteli w klasie premium economy, co zwiększy ich liczbę z 63 do 81. A to nie koniec „ściaśniania” – dzięki usunięciu działowych ścianek, w A380 zmieści się 10 dodatkowych rozkładanych do pozycji leżącej foteli klasy biznes. A nowy rozstaw schodów prowadzących na górny pokład wykroi miejsce na 14 dodatkowych foteli w klasie ekonomicznej.

A380

W sumie może to dać 70 dodatkowych miejsc w samolocie, który już teraz jest największy na świecie – używane przy najdłuższych, trwających nawet 17 godzin lotach na świecie Airbusy A380 mogą maksymalnie pomieścić aż 853 fotele!

Z drugiej strony – choć obecnie na świecie 13 linii lotniczych obsługuje ponad 180 maszyn tego typu, jeszcze żadna nie zdecydowała się zamówić samolotu w takiej maksymalnej konfiguracji.

Póki co najbardziej „zapchany” samolot świata mają linie Emirates, które obsługują A380 z 615 miejscami na pokładzie (w tym 58 w klasie biznes).

Maszyny innych linii mają mniej imponujący rozkład – British Airways obsługują ten samolot w konfiguracji na „tylko” 469 foteli, a Singapore Airlines latają A380, który ugości 379 pasażerów.

Nie jest też wielką tajemnicą, że Airbus nie jest zadowolony z poziomu sprzedaży swojego flagowego modelu i przez pewien czas rozważał nawet zawieszenie produkcji A380.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Masakra. Takie samoloty latają na długich dystansach i już przy obecnym układzie jest bardzo ciasno i niewygodnie. Leciałam taką krową z Miami do Frankfurtu w styczniu. Poza tym na zmniejszonych przejściach nie zmieszczą się normalne standardowe traye z żarciem i napojami - jak będą to rozwiązywać?
mir, 2 czerwca 2016, 14:31 | odpowiedz
Avatar użytkownika
mir Masakra. Takie samoloty latają na długich dystansach i już przy obecnym układzie jest bardzo ciasno i niewygodnie. Leciałam taką krową z Miami do Frankfurtu w styczniu.Poza tym na zmniejszonych przejściach nie zmieszczą się normalne standardowe traye z żarciem i napojami – jak będą to rozwiązywać?
Traye można też zwęzić i jeszcze na tym zarobić (coś jak niestandardowe wtyczki w sprzęcie elektronicznym). Pytanie jak się w tym przejściu zmieści przeciętny Amerykanin :P
wojtkow, 2 czerwca 2016, 14:40 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Ja się dziwię, że nadal nie wprowadzili wielowarstwowego upychania pasażerów, przecież zamiast bagażu podręcznego (wystarczy wprowadzić limit 1kg, wystarczy na chusteczki :D) można by pod sufitem upchać jeszcze sporo osób, które może nawet dopłaciłyby za leżanki :D
wojtkow, 2 czerwca 2016, 14:42 | odpowiedz
Zrezygnują z darmowego żarcia. Jak będziesz coś chciał to sam pójdziesz, kupisz i przyniesiesz sobie na miejsce. A i jeszcze będziesz musiał iść wyrzucić, bo ci opłatę naliczą :D
mir Masakra. Takie samoloty latają na długich dystansach i już przy obecnym układzie jest bardzo ciasno i niewygodnie. Leciałam taką krową z Miami do Frankfurtu w styczniu.Poza tym na zmniejszonych przejściach nie zmieszczą się normalne standardowe traye z żarciem i napojami – jak będą to rozwiązywać?
qwerty, 2 czerwca 2016, 14:46 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Kto pierwszy Ryanair czy Wizzair I z Warszawy do Londynu 3razy dziennie Czy to jest możliwe?
kazik_1983, 2 czerwca 2016, 14:49 | odpowiedz
Proponuję zamiast siedzeń zamontować na prowadnicach lub szynach materace, które podczas startu i lądowania będą w pozycji stojącej a w trakcie lotu ułożą się w pozycji leżącej :D wejdzie 1000 luda!
Marius_BDG, 2 czerwca 2016, 14:51 | odpowiedz
To sa jakies jaja chyba. Linie lotnicze zarabiaja krocie dzieki taniej ropie, a ceny takie same od lat. A jak ropa zdrozejej to na bank podniosą ceny. A pomysłu z dodatkowym fotelem szkoda komentować...
Oleg, 2 czerwca 2016, 14:53 | odpowiedz
Oleg To sa jakies jaja chyba. Linie lotnicze zarabiaja krocie dzieki taniej ropie, a ceny takie same od lat. A jak ropa zdrozejej to na bank podniosą ceny. A pomysłu z dodatkowym fotelem szkoda komentować…
linie lotnicze to nie fundacja charytatywna i ich właściciele, o dziwo, chcieliby zarabiać. zawsze możesz zrezygnować i jechać samochodem albo hulajnogą
tun, 2 czerwca 2016, 15:03 | odpowiedz
Typuję, że pierwsze będą Emirates. Tym, którzy podniosą wrzask, że to takie dobre linie pragnę przypomnieć, że to właśnie oni zagęścili jako pierwsi Boeinga 777 i dołożyli 10-ty fotel w rzędzie. Za nimi poszli inni.
al, 2 czerwca 2016, 15:10 | odpowiedz
Mają rozmach. Szacun!
Harnaś Janosik, 2 czerwca 2016, 15:53 | odpowiedz
al Typuję, że pierwsze będą Emirates. Tym, którzy podniosą wrzask, że to takie dobre linie pragnę przypomnieć, że to właśnie oni zagęścili jako pierwsi Boeinga 777 i dołożyli 10-ty fotel w rzędzie. Za nimi poszli inni.
Jakoś lepciałem parę razy Emirates z Monachium do Dubaju klasą ekonomiczną i było o niebo wygodniej niż w starszych samolotach. Jak zetną ceny jak dla mnie bomba
Piter, 2 czerwca 2016, 16:10 | odpowiedz
wojtkow Ja się dziwię, że nadal nie wprowadzili wielowarstwowego upychania pasażerów, przecież zamiast bagażu podręcznego (wystarczy wprowadzić limit 1kg, wystarczy na chusteczki :D) można by pod sufitem upchać jeszcze sporo osób, które może nawet dopłaciłyby za leżanki ?
a pomyśl ile niewykorzystanej przestrzeni w strefie cargo jest :D
Wolus, 2 czerwca 2016, 17:51 | odpowiedz
bardziej interesuje mnie zawsze odległość między rzędami i możliwość wyprostowania nóg pod fotelem przede mną niż ilość foteli w rzędzie, plus możliwość wykonania rezerwacji miejsca przy zakupie biletu, najlepiej darmowej. Rewelacyjnie gdyby fotel dało się wybrać przed sfinalizowaniem zakupu.
kja, 2 czerwca 2016, 18:27 | odpowiedz
al Typuję, że pierwsze będą Emirates. Tym, którzy podniosą wrzask, że to takie dobre linie pragnę przypomnieć, że to właśnie oni zagęścili jako pierwsi Boeinga 777 i dołożyli 10-ty fotel w rzędzie. Za nimi poszli inni.
Bo to są dobre linie, mi to zagęszczenie wcale nie przeszkadza. Jedyne co bym chciał to dwa miejsca przy oknie a czy jest 3-3-3 3-4-3 czy 3-5-3 to dla mnie niema znaczenia...na środku i tak nigdy nie siedzę. Jeśli coś w Emirates może być złego ostatnio to zmiany do wydawania ciepłych ręczników po stracie w klasie ekonomicznej (coś kombinują z tym...) i coraz mniej atrakcyjny program lojalnościowy.
kja, 2 czerwca 2016, 18:30 | odpowiedz
Kiedyś w autobusach były siedzenia rozkładane w stronę przejścia. Można by tak zagospodarować oba korytarze. Dodatkowo zlikwidować zbędne w tym wypadku toalety (ze 12 dodatkowych siedzeń). Przed lotem każdemu pasażerowi wręczyć po pampersie (drugi pampers za dodatkowa opłatą). Pod koniec lotu pampersy zbierała by stewardessa. Stewardess też by było mniej, bo nie plątałyby się z jedzeniem a pasażer by się wyspał, nienagabywany co chwila.
balajanek, 2 czerwca 2016, 19:15 | odpowiedz
kja Jeśli coś w Emirates może być złego ostatnio to zmiany do wydawania ciepłych ręczników po stracie w klasie ekonomicznej (coś kombinują z tym…) i coraz mniej atrakcyjny program lojalnościowy.
Teraz ręczniki w ekonomicznej są wydawane po zebraniu ich z biznesu dlatego mogą nie być tak gorące jak kiedyś ;)
Turysta, 2 czerwca 2016, 20:22 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Chyba w środkowym rzędzie, bo chociaż usiłuję dostrzec środkową alejkę, to jednak z dwóch dostępnych nie bardzo wiem która jest środkowa ;] ;]
twinsen, 2 czerwca 2016, 21:38 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »