Airbnb wchodzi w zupełnie nowy segment rynku. Ma dość użerania się z wielkimi miastami
Marzysz o wczasach pod gruszą w leśnej głuszy lub malowniczej, spokojnej wiosce? Już wkrótce będziecie mogli wspomóc się w realizacji swoich planów serwisem Airbnb, który rusza z ekspansją na tereny wiejskie.
Znany serwis pośredniczący w wynajmie mieszkań rozwija się bardzo szybko, ale jednocześnie ma coraz więcej problemów z kolejnymi miastami i państwami, które wprowadzają mniej lub bardziej drastyczne ograniczenia w jego działalności. Ostatnio do Barcelony, Amsterdamu i Paryża dołączyło Maroko, które nałożyło na wynajmujących za pośrednictwem Airbnb nowy podatek i zapowiedziało, że będzie promować alternatywne, lokalne portale internetowe dla turystów.
Być może dlatego Airbnb zdecydowało się na ucieczkę do przodu i stworzenie tzw. Global Office of Healthy Tourism, czyli „biura zdrowej turystyki”. Jego zadaniem ma być stworzenie oferty wynajmu domów i aktywnego spędzania czasu na spokojniejszych obszarach wiejskich oraz w małych, nieco zapomnianych miasteczkach.

„Chcemy stworzyć zdrową alternatywę dla masowej turystyki, która od dekad jest plagą dużych miast i promować turystykę w miejscach, gdzie jest to najbardziej potrzebne” – czytamy w dość samokrytycznym komunikacie prasowym firmy.
Airbnb liczy na pobudzenie inwestycji w regionach wiejskich i samo daje dobry przykład – w zeszłym roku firma wybudowała zespół domków na wynajem w miejscowości Yoshino w Japonii. Projekt nazwany „Yoshino Cendar House” okazał się sukcesem – w ciągu kilku miesięcy pobyt zarezerwowało tu kilkuset gości z aż 32 krajów na całym świecie.

Podobne projekty Airbnb uruchamiało też w Chinach i we Włoszech. Szczególnie ciekawy jest ten ostatni projekt- Airbnb wspólnie z lokalnymi organizacjami turystycznymi promowało bowiem 40 zapomnianych, ale pięknych wiosek w całym kraju. Przy okazji promowania oferty noclegowej Airbnb dołożyło się też do remontów i rewitalizacji w niektórych z tych miejscowości.
Czy wejście Airbnb na wieś będzie sukcesem? Czas pokaże – obecnie firma ma ponad 4,85 mln ofert w 190 krajach świata.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?