Nowe zasady w Airbnb z powodu koronawirusa. Będzie łatwiej anulować pobyt
„W czasach niepewności wprowadzamy bardziej elastyczne rezerwacje” – informuje Airbnb i zmienia niektóre zasady oferowania i zamawiania noclegów. Decyzja ma pomóc zarówno gospodarzom jak i gościom.
Dzięki zmianom, jakie ogłosiło Airbnb goście mają mieć większy komfort korzystania z wynajmu krótkoterminowego. W obecnej chwili największym problemem jest fakt, że wiele osób zarezerwowało pobyty, a teraz nie może ich anulować. Airbnb traci więc klientów, ludzie tracą pieniądze i rezygnują z kolejnych rezerwacji, a gospodarze przyznają, że takiej sytuacji w historii najmu krótkoterminowego jeszcze nie było.
– Program „bardziej elastyczne rezerwacje” to pakiet narzędzi, które opracowujemy, aby pomóc gospodarzom i gościom poruszać się w czasach niepewności i zaspokoić ich potrzebę anulowania lub przełożenia planów – tłumaczy Airbnb w oficjalnym oświadczeniu.
Co to konkretnie oznacza? Gospodarze, którzy zdecydują się udostępnić bardziej elastyczne warunki anulacji, czyli np. będą gotowi zwracać koszty gościom, mogą liczyć na nagrody od firmy. Dla rezerwacji do 1 czerwca Airbnb nie będzie pobierać standardowej prowizji. Takie oferty będą też promowane przez serwis.
Potencjalni goście będą więc mogli z łatwością znaleźć bardziej korzystne oferty. Airbnb przygotowało na tę okazję specjalne filtry, dzięki którym będzie można sortować oferty po kryterium bezproblemowego odwołania.
A ci, którzy zdecydują się odwołać swoje rezerwacje, mimo potencjalnej straty pieniędzy, dostaną przynajmniej zwrot opłaty za obsługę gości w formie voucheru na kolejne podróże. Dotyczy to jednak tylko tych rezerwacji, które będą zrobione od 10 marca do 1 czerwca 2020 roku.
– Należy pamiętać, że większość naszych istniejących rezerwacji nadal kwalifikuje się do anulowania bez kary. W przypadku ciężkich i nieprzewidzianych warunków pozostała część może kwalifikować się do anulowania na podstawie „okoliczności nadzwyczajnych” – informuje portal. – Na początku epidemii rozszerzyliśmy listę o określone warunki i lokalizacje, które są zagrożone, stosując kryteria ustalone przez rządy i organizacje zdrowotne – czytamy w decyzji.
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz na dedykowanej stronie.
Airbnb zaznacza też, że jeśli będą potrzebne kolejne działania, to zasady mogą się jeszcze zmieniać w przyszłości.
– Odkąd pod koniec stycznia Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła globalny problem zdrowotny w związku z koronawirusem (COVID-19), Airbnb ściśle monitoruje oficjalne wiadomości i wytyczne w celu wspierania naszej społeczności gospodarzy, gości i pracowników na całym świecie. Naszym priorytetem jest ich bezpieczeństwo i dobre samopoczucie – oświadczyła firma.





