Air France wściekła na francuski rząd. Wymyślili nowy podatek lotniczy, na którym skorzysta…Ryanair!
28 września władze francuskiej linii wydały oświadczenie, w którym stwierdziły, że planowane nałożenie wyższego podatku na większe lotniska we Francji, które obsługują loty długodystansowe, doprowadzą do „niekorzystnej sytuacji konkurencyjnej” i zaszkodzą tamtejszym przewoźnikom. Rząd zamierza wprowadzić dodatkową opłatę na „infrastrukturę transportu dalekobieżnego”, w tym na główne porty i koncesje na autostrady.
Przed podjęciem decyzji w sprawie tego podatku rząd rozważał możliwość doliczenia podatków do biletów lotniczych. Teraz operator Aéroports de Paris oświadczył, że planuje stopniowo „przerzucać” większość tej opłaty na linie lotnicze. – To wcale nie jest dobra wiadomość – powiedziała dyrektor zarządzająca i dyrektor generalna Air France Anne Rigail. Dodała przy tym, że francuski przewoźnik płaci już 3 miliardy euro rocznie z tytułu podatków i opłat.
Riwiera Czarnogórska od 2302 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Costa Blanca od 2769 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Fuerteventura od 2121 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
– Nowy podatek zakłóci konkurencję między francuskimi a zagranicznymi liniami lotniczymi, takimi jak Ryanair, które obsługują Francję na krótkich dystansach z lotnisk takich jak Beauvais. Podatek ten nie będzie miał na niego wpływu. Tendencje w ruchu lotniczym na przestrzeni ostatnich 15 lat pokazały, że liczba francuskich linii spada z roku na rok, podatek ten będzie oznaczać zakłócenie konkurencji, co jeszcze bardziej zaszkodzi przedsiębiorstwom – dodała Rigail.
Władze Air France w oficjalnym oświadczeniu zaznaczyły, że chcą „wszcząć alarm” i „stworzyć sprawiedliwe warunki dla francuskiego sektora linii lotniczych oraz zachować konkurencyjność„. – Wydaje nam się logiczne, że francuskie firmy nie powinny same płacić większości francuskich podatków – stwierdziła Rigail.
Planowany podatek ma mieć zastosowanie wyłącznie wobec przedsiębiorstw, których przychody operacyjne przekraczają 120 mln euro rocznie, a średnia marża zysku przekracza 10 proc. Oznacza to, że nie będzie dotyczyć wielu małych lotnisk, na których operuje wiele tanich linii. Francuski rząd spodziewa się, że w przyszłym roku podatek ten wygeneruje dodatkowe 600 mln euro przychodu.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?