Fly4free.pl

Air Asia: poradnik pasażera

Foto: Spokojnie, to tylko para wodna skraplająca się w kabinie. Skutek wilgotnego powietrza i mrożącej na kość klimatyzacji. Fot. Kamil Lodziński
Organizacja SkyTrax zajmująca się badaniem jakości linii lotniczych od dwóch lat uznaje Air Asia za najlepsze tanie linie lotnicze na świecie. Nie dziwię się temu. W ostatnich tygodniach byłem częstym pasażerem na pokładzie ich samolotów - każdy rejs był przyjemnością: obyło się bez opóźnień, odwołań czy zagubionego bagażu. Dziś na naszych łamach zbiór moich doświadczeń pisanych z nadzieją, że przydadzą się przy waszych podróżach po Azji.

O ofertach Air Asia regularnie informujemy na łamach Fly4free.pl. Gdy już traficie na oczekiwaną przez was promocję, zakupu będziecie dokonywać na przyjaznej użytkownikowi stronie airasia.com. Płatności można dokonywać wszystkimi popularnymi kartami (pobierany jest „haracz za płatność” ok. 20 zł za odcinek przy locie z Londynu, ok. 5 złotych przy lotach po Azji, nie znam sposobu by go ominąć posługując się europejskimi kartami płatniczymi). Strona pozwala wygodnie zarządzać rezerwacją, dodawać usługi i dokonać odprawy. Sprawnie działa także jej wersja dla urządzeń mobilnych.

Gdy bilety już w kieszeni (właściwie w postaci pliku .pdf na waszym koncie pocztowym) warto je przed podróżą wydrukować. Bilet to 4 strony tekstu, nam będą potrzebne pierwsze dwie: opis rezerwacji i faktura. Posiadanie wydruków nie jest niebędne ale ułatwia odprawy. Niezbędnie trzeba jednak zanotować kody (numery) rezerwacji.

Londyn Stansted – Kuala Lumpur LCC (Air Asia X)

Air Asia operuje tylko do jednego europejskiego miasta – Londynu, i stąd lata do Kuala Lumpur. Na Stansted do odprawy czeka wyjątkowo długa kolejka (ponoć zawsze). Na ten lot warto odprawić się on-line, wydrukować kartę i śmiało ruszyć do okienka nadawania bagażu rejestrowanego (drop checked baggage). Zaokrętowanie zaczyna się pół godziny przed lotem, odbywa się przez rękaw, pasażerowie wywoływani są grupami według zajmowanych miejsc, od ostatniego do pierwszego rzędu.

Samolot, który obsługuje tę trasę to Airbus A340 z wnętrzem przygotowanym specjalnie na potrzeby Air Asia. Oferuje klasę premium, która wygląda bardzo przyjemnie (odwrotnie proporcjonalnie do ceny, która w tej klasie przyjemnie nie wygląda) i klasę ekonomiczną. W tej wyróżnione są jeszcze „hot seats” czyli szczególnie wygodne miejsca. Jeśli chcemy je zarezerwować, należy dopłacić 20 funtów, co zupełnie nie jest warte swojej ceny, bowiem pozostałe miejsca w samolocie są równie komfortowe. Rozwiązanie to mogę polecić tylko osobom wyjątkowo wysokim. Miejsca „hot seats” jak pokazała praktyka nie cieszą się dużą popularnością wśród klienteli i w czasie lotu część z nich była wolna. Stewardessy nie robiły żadnych problemów pasażerom ze zwykłym biletem, którzy po starcie postanowili się na nie przesiąść.

Wybierasz się do Azji? Kup przewodnik >>

Fotele miejsc ekonomicznych są miękkie i wygodne, lecz dość wąskie. Osobom barczystym może być w nich niewygodnie. W moim przypadku były jednak idealne. Wyposażone są w ruchome zagłówki, pozwalające dopasować fotel do sylwetki. Ich oparcia można opuścić o około 10 centymetrów od pozycji wyjściowej. Dla mnie było to wystarczająco, by… przespać 10 z ponad 12 godzin podróży 🙂

Air Asia działa w modelu niskokosztowym, czyli rezygnuje ze wszystkich niezbędnych udogodnień w trakcie lotu. Do tych należą też ekrany pokazujące trasę samolotu i jego aktualną pozycję. Kilka razy w czasie rejsu rekompensuje to kapitan, informując o terytoriach, nad którymi przelatujemy. Rejs „tam” przez większość trasy odbywa się w ciemnościach, za to prawie cały rejs powrotny w świetle dziennym. Za każdym razem, gdy lecę do Azji, urzekają mnie księżycowe krajobrazy Afganistanu, polecam ten widok.

Serwowane na pokładzie posiłki (dodatkowo płatne) są zupełnie niewarte swojej ceny. Na lotach wewnątrz Azji są istotnie tańsze. Polecam na tę trasę zaopatrzenie we własny prowiant (konserwy w podręcznym nie budzą zastrzeżeń pracowników bezpieczeństwa na Stansted i KL LCC). Ceny na pokładzie są jak na warunki lotnicze akceptowalne, 3 zł pół litra wody, 6-7 puszka napoju gazowanego, 10-15 zł kanapka. Płacić można w dolarach, funtach i malezyjskich ringgitach. Karty płatnicze nie są akceptowane.

Kuala Lumpur Low Cost Terminal (LCC)

Główną bazą Air Asia jest lotnisko w Kuala Lumpur i terminal LCC. Podkreślam nazwę LCC, gdyż od terminala linii tradycyjnych jest oddalony o 20 kilometrów (drogami, w linii prostej to mniejsza odległość). Dla pasażera jest to więc zuepłnie inne „lotnisko” niż KLIA, czyli terminal obsługujący ruch tradycyjny. LCC to rozwiąznie tymczasowe, nowy terminal ma być oddany w 2012 roku. Mimo swojej tymczasowości i niezachwycajacej architektur, spełnia wszytskie kryteria użyteczności. W tym terminalu będzie nasz pierwszy kontakt z Azją, jeśli lecimy lotem z Londynu, tu też wiele razy będziemy mieć przesiadkę, w trakcie podróżowania po Azji.

Droga z samolotu do terminalu odbywa się tu zawsze pieszo po płycie lotniska, nei raz do pokonania są znaczne odległości, nawet 10-15 minut spacerem. Na płycie lotniska znajdziemy liczne wiaty, pod którymi znajdują sie kosze z… parasolami, które możemy wziąć ze sobą na droge do terminalu, by chronić się przed słońcem lub deszczem.

Hotele w Azji. Rezerwuj >>

W samym terminalu przywita nas chłód klimatyzacji, jakże inny od upału na zewnątrz. Jeśli na KL LCC mamy przesiadkę i czas oczekiwania chcemy spędzić w temrinalu, polecam halę przylotów, jest tu znacznie zaciszniej i chłodniej niż w hali odpraw. Wszytskie hale: przylotów, odpraw i odlotów mają dostatek toalet, bankomatów, sklepów i barków (od McDonalda po lokale z kuchnią regionalną), ceny są wyższe niż w mieście ale akceptowalne. Wszystkie terminale są wyposażone w WiFi, z którego możemy darmowo korzystać przez dwie godziny. Na terenie lotniska znajdziemy tez darmowe kioski internetowe.

Godną polecenie formą transportu lotnisko – miasto są autobusy firmowane przez Air Asia – SkyBus. Bilety na nie można kupić już przy rezerwacji lotu, dzięki temu zapłacimy mniej niż na lotnisku (6,5 złotego zamiast 9 zł). Autobusy jeżdzą praktycznie non stop, mimo że rozkładowo kursuja co 30 minut, faktycznie ruszają, gdy tylko miejsca pojazdu zapełnią się pasażerami. Dowodem zakupu biletu przez internet jest druga strona biletu lotniczego, czyli faktura, na której wyszczególniona jest informacja o zakupie opcji SkyBus. Klimatyzowany autobus (można nieźle zmarznąć) z lotniska jedzie, zależnie do sytuacji na drodze 60-80 minut i w Kuala Lumpur zatrzymuje się na dworcu autobusowo-kolejowmy KL Sentral. Z tego miejsca środkami komunikacji publicznej dojedziemy w dowolne miejsce miasta.

Loty z Air Asia wewnątrz Azji

Z KL LCC można dolecieć do prawie każdego miejsca w Azji. Ostatnio otwartą trasą jest połączenie do Japonii. Przed lotem warto pamiętać, że w wielu miejscach Azji wszytsko trwa dłużej. Także odprawa lotniskowa. Oczywiście są wyjątki (np. Bangkok), ale ludzie tu zdecydowanie mniej śpieszą się niż w Europie. Również pracownicy lotniska. Szczytem jest lotnisko w Medan na Sumatrze. Żeby załatwić formalności odlotowe należy zapłacić podatek w okienku A, pójść do okienka B, gdzie pracownik sprawdza czy byliśmy w okienku A, a wreszcie do okienka C, gdzie sprawdza się, czy byliśmy w okienku A i B. Pewnie ma to jakiś głębszy sens, ale dociec go nie udało mi się. W każdym razie wszystkie te formalności wydłużają czas odprawy.

Pewną odmiennością od lotnisk europejskich jest to, że pierwszą kontrolę bezpieczeństwa (ogólną) przechodzimy już przy drzwiach wejściowych do terminalu. Tu po raz pierwszy nasze bagaże są skanowane. Na wszystkich lotniskach obsługiwanych przez Air Asia, na których byłem, znajdowały się elektroniczne terminale do odprawy on-line, jako alternatywa dla odmiany okienkowej. Robią fajne wrażenie i są przydatne. Poprzez dotykowy panel możemy sprawdzić szczegóły naszej rezerwacji, odprawić się on-line i wydrukować kartę pokładową. Trzeba pamiętać kod rezerwacji, lub zeskanować kod kreskowy z wydruku rezerwacji. Działa to fajnie, ale nie zawsze skraca czas odprawy. Często kolejka do nadania bagażu (jeśli lecimy z rejestrownym) jest dłuższa, niż do tradycyjnej odprawy.

W przypadku odprawy tradycyjnej obsługa zawsze prosi o wydruk rezerwacji, odprawienie się na podstawie numeru paszportu lub kodu rezerwacji bywa problemem. Nie jest natomiast problemem gdy prosimy o miejsce we wskazanym obszarze samolotu. Miejsca na pokładzie samolotów Air Asia są numerowane. Fotele można rezerwować wcześniej przez internet (za dodatkową opłatą), jeśli tego nie zrobimy, nasze miejsce jest „losowane” przy odprawie. Jeśli jednak prosimy pracownika odprawy by dał nam na przykład miejsce koło innego pasażera – robi to bez problemu.

Po odprawie czeka nas odprawa paszportowa i kontrola bezpieczeństwa. Zasady tu są takie jak w Europie, płyny w butelkach większych niż 100 ml nie przechodzą w bagażu podręcznym. Jednak Azjaci nie wykazują wielkiego zaangażowania w kontrolę i nie raz zapomniana w plecaku duża butelka kontrole przeszła.

Boarding czyli zaokrętowanie pasażerów rusza zazwyczaj 15 minut przed czasem odlotu. Z racji tego, że miejsca na pokładzie samolotu są numerowane, nie tworzą się do boardingu kolejki, a samo sprawdzenie kart pokładowych idzie sprawnie.

Lot odbywa się w komfortowych warunkach, miejsca są wygodne, a obsługa kabinowa uprzejma. Jeśli przy rezerwacji wykupiliście posiłek na pokładzie, zostaniecie poproszeni o okazanie karty pokładowej. Posiłki są słabą stroną Air Asia. Sprawdziłem w trakcie lotów całe menu, które można rezerwować – najsamczniej wypdła Smoked Chic Foccacia, czyli kanapka w stylu europejskim, zdecydowanie najgorszą potrawą jest Nasi Lemak Combo – paskudne, gumowe kawałki ośmiorniczki z ryżem, niemiłosiernie ostro przyprawione. Znośnym posiłkiem na ciepło jest Fried Rice, czyli indonezyjski Nasi Goreng. Do posiłku otrzymujemy 100 ml (sic!) wody.

Z innych udogodnień, które możemy wykupić przy rezerwacji jest Comfort Kit, czyli zestaw składający sie z cienkiego koca, dmuchanej poduszki i zasłonki na oczy. Kocyk zdecydowanie się przydaje, w samolotach Air Asia jest zimno jak w lodówce.

Następny lot Air Asia mam dopiero w lutym. Już nie mogę się doczekać.

AKTUALIZACJA 17 sierpnia 2011: Loty kupione po 21 września 2011 roku będą podlegały płatnej (10 RM) odprawie na lotnisku. Oczywiście pasażer może wybrać odprawę samodzielną internetową lub w lotniskowym kiosku – nieodpłatną. Więcej informacji pod linkiem.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Świetny opis! Gdzie tym razem uderzacie? :)
gixera, 4 października 2010, 13:02 | odpowiedz
Dziękuję za miłe słowo, mam nadzieję, że będzie również przydatny. Celem na zimę jest Kambodża + któreś z państw ościennych.
Kamil Lodziński, 4 października 2010, 13:13 | odpowiedz
Kamilu odwiedziłeś moze Phuket? Jak tak to czy jestes w stanie polecic jakis hotel, albo chociaz która część wyspy jest lepsza.
Mariusz, 4 października 2010, 13:18 | odpowiedz
Ja tylko dopowiem, że z pasażerem do lat 2 nie da się samodzielnie odprawić (w KL).
Mrowka, 4 października 2010, 13:43 | odpowiedz
możesz Kamil podać dokładnie wszystkie loty odbyłeś w tej podróży?
m4g1k, 4 października 2010, 13:55 | odpowiedz
@Mariusz - nie umiem pomóc. @M4g1k - WAW-WRO, WRO-STN, STN-KUL, KUL-MES, MES-KUL, KUL-DPS, DPS-KUL, KUL-STN, LHR-WAW
Kamil Lodziński, 4 października 2010, 14:11 | odpowiedz
Kamilu, a może dodasz jeszcze opis przeżyć i miejsc, w których teraz byłeś? :)
Kinga, 4 października 2010, 14:23 | odpowiedz
To na pewno, ale na spisanie relacji potrzeba czasu. Obiecuje zając się tym w długie, jesienne wieczory. Postaram się tradycyjnie przekazać jak najwięcej informacji praktycznych.
Kamil Lodziński, 4 października 2010, 14:36 | odpowiedz
świetna garść informacji praktycznych o nieco mniej uczęszczanej przez Polaków linie, dzięki :) tymbardziej, że dwa loty wiszą w powietrzu, jeden wewnętrzny Ha Noi - Kuala Lumpur i drugi międzykontynentalny do Londynu. ja tymczasem chętnie opiszę standard podróżowania innym tanim połączeniem do Azji - Air Berlin, ale to dopiero pod koniec listopada. pozdrawiam :)
Krzychu Dopierała, 4 października 2010, 18:48 | odpowiedz
Krzychu, trzymam za słowo odnośnie recenzji Air Berlin :).
Kamil Lodziński, 4 października 2010, 19:18 | odpowiedz
Własnie wrocilam z chlopakiem z tajlandi... Lecielismy air berlin NAJGORSZE LINIE LOTNICZE!!!!!!!!!!! OBSLUGA, JEDZENIE(skonczyla sie pasta zostal tylko ochydny kurczak.. WSYZTSKO DO BANI!!! ZERO STANDARDU JAK NA TAKA TRASE..natomiast lot z bangkoku do kuala lumpur i pozniej do siem reap air asia- rewelacja!!! super samoloty, mega tanio, obsluga swietna.. co prawda dodatkowa oplata za jedzenie ale tylko 7zl kosztowal nas obiad!!! bylo cale menu do wybory, anwet pizza!;)
nusia, 4 października 2010, 21:27 | odpowiedz
Czy ktoś mógłby podsunąć miejsce (Indonezja, Azja) gdzie tanio dolecieć tanimi liniami w lutym? z góry dziękuje :)
Rafał, 5 października 2010, 9:13 | odpowiedz
Witam, Potwierdzam to co napisal Kamil. Lecialem Thai Air Asia z Bangkoku do Surat Thani i z Krabi do Bangkoku. Cena lotow niewiarygodnie niska. Komfort podrozy super. Samoloty moze nie najnowsze (maja jakies brazylijskie oznaczenia w srodku) ale loty spokojne i bez zadnych niespodzianek. Polecam Lukasz
luka, 5 października 2010, 9:13 | odpowiedz
hmm Kambodża my będziemy od 28.02 do 4.03 w Siem Reap może jakieś spotkanie?
marcin, 5 października 2010, 10:49 | odpowiedz
Marcin, napisz do mnie na maila: kamil@fly4free.pl Luka, sprawdzałem parę dni temu cenę na luty BKK - Surat Thani: 50 złotych :) Rafał, musiałbyś sprecyzować swoje oczekiwania.
Kamil Lodziński, 5 października 2010, 11:14 | odpowiedz
Mariusz jeśli chodzi o Phucket to nie wiem na co się nastawiasz, ale jesli mają to być wakacje w stylu Egipt+plaża to Phucket wpisze się doskonale w te ramy. Jeśli cenisz wspaniałą atmosferę rodem z filmu The Beach to udaj się od razu do któregoś z portów i wykup bilet na prom w kierunku archipelagu Kho Phi Phi. Ceny są tam wyższe niż na "lądzie", ale naprawdę warto. Jeśli chodzi o atrakcje na miejscu to polecam "nurkowanie z rurą" (nie kupuj wycieczek na brzegu, jeśli potrzebujesz to wskaże ci miejsce gdzie w "biurze turystycznym" na wyspie kupisz taka całodniową wycieczkę za ca. 30zł razem z lunchem i przekąskami). Muszę tam wrócić..
dissastah, 5 października 2010, 11:18 | odpowiedz
Precyzuję: mam na myśli pobyt w formie wypoczynku i zwiedzania. Np. wyspy Phuket, Bali, Lombok, Jawa, Celebes a także miejscowości jak np. wyżej wymieniane Surat Thani i inne :) Cel: zobaczyć piękny, rzadko spotykany krajobraz i poznać nową kulturę. Czas: ok. 2 tygodni (ferie :]). Niestety ten rejon świata jest mi całkiem obcy i dlatego nie wiem jakimi liniami najlepiej tam dotrzeć, z jakiego państwa w Europie, w których miejscowościach robić przesiadki itp...
Rafał, 5 października 2010, 11:53 | odpowiedz
fajnie fajnie, to już miesiąc ?
Luc, 5 października 2010, 12:00 | odpowiedz
Na początek musisz dolecieć do Azji, najlepiej do jednego z hubów: Bangkok, Kuala Lumpur, Singapur. Na miejscu już podróże Air Asia. W te rejony dobre ceny z Polski miewają Aeroflot, Aerosvit, Finn Air. Można też sprawdzać ceny u naszych zachodnich sąsiadów. W tej chwili na przykład z Hamburga do Bangkoku z liniami Emirates można w grudniu polecieć za 1800 zł (powrotny z opłatami). O aktualnych promocjach - jesli takie sie pojawią - damy na pewno znać na F4f.
Kamil Lodziński, 5 października 2010, 12:08 | odpowiedz
Właśnie o to mi chodziło! :) Dziękuję Ci bardzo :) Może wreszcie marzenie z dzieciństwa się spełni... wyspy Phi Phi...
Rafał, 5 października 2010, 12:12 | odpowiedz
A ja zupelnie nie rozumiem skad te zachwyty nad Air Asia, sa lepsze low-costy w Europie, nie mowiac juz np. o Ameryce Poludniowej.
Awerik, 6 października 2010, 15:07 | odpowiedz
Świetny opis, całkowicie przekonałeś mnie do brania Air Asia pod uwagę przy planowaniu lotów z Europy do Azji Pd-Wsch. Zdaje się że niedługo wprowadzą loty do Paryża? Bałem się, że komfort na tak długiej trasie będzie kiepski, a tu miłe zaskoczenie! Leciałem Air Asia 5 lat temu na krótkiej trasie SIN-BKK i zastrzeżeń nie miałem - chociaż śmieszny był boarding-card - dostaliśmy malutki paragon jakby z kasy fiskalnej... Poza tym wszystko było ok, a od tamtego czasu Air Asia niesamowicie się rozrosła i kusi cenami oraz destynacjami. Ogólnie ukłony za świetną stronę - również dzięki Wam zacząłem trochę latać RyanAir'em po Europie. Oby tak dalej!!! Tylko prosze nie komercjalizujcie się za bardzo z bannerami, reklamami itp. Księgarnia - niegłupi pomysł. Pozdrowienia, Łukasz
UkAsZ, 6 października 2010, 21:45 | odpowiedz
Air Asia - potwierdzam, ok. Wbrew pozorom sporo miejsca. Po dwóch lotach na trasie STN-KUL i KUL-STN mam dwa upatrzone i przetestowane hot seat w standardowej cenie 5 GBP. Pierwszy rząd, gdzie układ foteli z 3-3-3 przechodzi w ogonie na 2-3-2 i dwa miejsca przy oknie. Pomiędzy rzędami 3-3-3, a 2-3-2 jest nieco większy odstęp niż standardowo no i nie mamy obok sąsiada (jeżeli lecimy we dwójkę oczywiście). A jedzenie słabiutkie... Te suszone rybki w orzeszkach...brr... :) Na lotach po Indonezji polecam Lion Air. Bez zastrzeżeń. Samoloty: prawie wszystkie to Boeingi 737-900.
Opcio, 6 października 2010, 22:36 | odpowiedz
Leciałem 13 razy air asia w tym 2 razy Stansted-KL zgadzam się że standard jest niezły jak na tanie linie spodziewałem siegorzej. Nie zgadzam się z negatywaną opinią na temat jedzenia rzecz gustu ja brałem coś takiego jak nasi briyani combo (jakoś tak sie pisało) i było niezłe. Tylko chic sandwich nie było najlepsze tak było w porządku. Punktualne linie tylko raz mi sie spóźniło ale godzinę na trasie Stansted-KL. Ja wybierałem miejsca i płaciłem po 5 GBP za ich wybór bo leciałem w 4 osoby i chciałem siedzieć razem. Teraz w marcu 2011 startuje znowu Malezja, Tajlandia, Kambodża. Jak ktoś lata tanimi liniami po Europie typy ryan, wizz czy easy bedzie mile zaskoczony. Po 2 obsługa jest miła a stewardesy nie rzadko to dawne miss Azji płd-wschodniej także jest na co popatrzeć.
Adam, 7 października 2010, 15:32 | odpowiedz
A nie ma jakiegoś haczyka jeśli chodzi o ceny bagażu/nadbagażu? Ile w ogóle nieodpłatnie można zabrać? Chcemy zaraz po przylocie do BKK lecieć dalej do CNX. Przylatujemy Finnairem do BKK 7.30 i dalej 10.30 do CNX Air Asia. Damy radę czy 3 godziny to za mało i nie ryzykować tylko na późniejszy lot zabukować? Pozdrawiam, Kaśka
Klatka, 18 października 2010, 23:39 | odpowiedz
W Air Asia nieodpłatnie jest tylko podręczny. 7 kg, raz mi ktoś szacował wagę - biorąc plecak do ręki :). Natomiast bagaż rejestrowany jest płatny i jest ważony dość restrykcyjnie. Jest jednak bardzo tani w porównaniu z tanimi liniami europejskimi, cena zależy od konkretnego lotu, dokładnie jest to opisane na stronie Air Asia. Są opcje 15, 20, 25 i chyba 30 kg. Co do przesiadki - technicznie dasz radę, jeśli nic się nie zepsuje :). Czyli nie będzie opóźnień :). Decyzja zależy do indywidualnej skłonności do ryzyka. Ja nigdy nie biorę dalszego lotu tego samego dnia co lot interkontynentalny. Bangkok uwielbiam i nie zrobić sobie tam stopovera byłoby szkoda ;)
Kamil Lodziński, 19 października 2010, 7:40 | odpowiedz
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Chyba zaryzykujemy z tym lotem od razu- choć jak pomyślę to już czuję lekki niepokój:) Chcemy w pierwszym miejscu docelowym jak najszybciej się znaleźć i tam odpocząć dopiero. Co do Bangkoku to później nadrobimy, bo zjeżdżając z Chang Mai zahaczymy a potem na koniec wyprawy parę dni też planujemy pobyć:)
Klatka, 19 października 2010, 13:10 | odpowiedz
Leciałem Air Asią na trasach azjatyckich kilka razy i nigdy nie było problemów z bagażem. Jeżeli rejestrowany był za duży prosili o przepakowanie do podręcznego, tak było w Rangunie i na Bali. Zawsze bardzo mili i bezproblemowi.
Zbyszek, 20 listopada 2010, 17:57 | odpowiedz
Mam pytanie dotyczace odprawy: nie jestem wprawiony w loty tak dalekie... czy jesli odprawie sie online a mam bagaz rejestrowany to mam sie udac do jakiegos specjalnego okienka nadawania bagazu czy mam czekac z oddaniem bagazu w tym okienku gdzie trwa odprawa zwykla? i jak jest w drodze powrotnej?
Tobii, 30 listopada 2010, 1:38 | odpowiedz
W każdą stronę jest tak samo. Bagaż nadajesz w tym samym "okienku", w którym się odprawiasz. Jeśli odprawiasz się internetowo, wtedy bagaż możesz nadać albo w tym samym "okienku", albo w specjalnym tylko do zrzutu bagażu. Opisane to jest wyżej. Bagaż rejestrowany odbierasz na taśmociągach. Po przylocie patrzysz an tablicę i numer na niej. Wskazuje, na którą taśmę masz zwrócić uwagę.
Kamil Lodziński, 30 listopada 2010, 9:25 | odpowiedz
Czy w przypadku bagażu rejestrowanego w AirAsia trzeba przestrzegać wymiarów?
binblady, 21 lutego 2011, 0:00 | odpowiedz
mam pytanie - na lotnisku w Kuala Lumpur bedę o 15.30 - z kolei na drugi dzień rano o 8.45 mam samolot dalej - czy warto jechać na te kilka godzin do centrum, czy może w bliższej okolicy lotniska można zagospodarować ten czas ?
Hanaja, 21 lutego 2011, 9:08 | odpowiedz
W zakresie wymiarów skąłniał bym sie do przestrzegania wymiarów to zależy od lotniska ale w KL sprawdzają w Indonezji też a najabardziej drobiazgowi w moim odczuciu byli w Singapurze a w Miri na Borneo mieli to gdzieś, ale bym nie ryzykował. Hanaja jak wyladujesz o tej porze to zamiast dojedziesz z taniego terminala do miasta (korki!) to co najwyżej mozesz się wieczorem przespacerować-jest to w miarę bezpieczne pytanie czy ma sens. Wokół taniego terminala nie ma co zwiedzać. Ja jak miałem tyle przerwy poszedłem na obiad i przespałem sie w tanim hotelu jakieś 300 m od lotniska tzw. tune hostel-szału nie ma ale przyanjmniej po locie odpoczniesz i jest klima a cena niska.
Adam, 21 lutego 2011, 16:09 | odpowiedz
Hanaja pamiętaj też o tym że jak masz rano samolot to do lotniska też musisz dojechać rano-i znowu mozesz kwitnąć w korkach. Także wstać trzeba koło 5-6 rano. Ja raz jechałem rano 2 godziny bo był wypadek także trzeba uważać żeby lot nie poleciał-ryzyko jest bo korki bywają tam kosmiczne.
Adam, 21 lutego 2011, 16:12 | odpowiedz
Opis naprawdę wyczerpujący. Nic dodać nic ująć. Jedyne z czym nie mogę się zgodzić to informacja o jedzeniu. Wykopując je w czasie rezerwacji biletu jest znacznie tańsze, niż decydując się na zakup w samolocie. Moim zdaniem warto wykupić, jest to w końcu pierwszy kontakt z doskonałą kuchnią Malajską. Jedzenie jak na samolot, bardzo dobre. Polecam Nasi Lemak i Chicken Briyani.
Radeczko, 6 kwietnia 2011, 13:00 | odpowiedz
Ja ze swojej strony moge dodac, ze jesli na trasie STN-KUL komfort lotu w A340 jest naprawde wystarczajacy (pare razy w tradycyjnych liniach bardziej sie wymeczylem) to np na trasie KUL-Australia lataja A330 i to byla dla mnie droga przez mękę.......Miesca nie wiecej niz we FR, jedyne "udogodnienie" to PTTV w fotelach (filmy i gry platne, tylko mapa lotu za darmo :) )
quiotte, 23 maja 2011, 13:02 | odpowiedz
Udało mi się kupić bilety do Kuala Lumpur w ostatniej promocji, niestety przez błąd systemu nie mogłam wybrać opcji z bagażem. Czy ktoś orientuje się może, jak mogę ten bagaż dokupić? jest w ogóle taka opcja online czy mogę to zrobić dopiero na lotnisku? O ile w ogóle mogę;/
Anka, 28 maja 2011, 20:29 | odpowiedz
Aniu, mozesz dokupic bagaz w kazdej chwili,robi sie to tak ze trzeba wejsc w zakładke my booking ( to twoja rezerwacja) i tam mozna dodac bagaz,potem podajesz nr karty aby system sciagnoł płatnosc i po kłopocie.
NORBI22, 29 maja 2011, 19:07 | odpowiedz
Norbi dziękuję. Wszystko zadziałało i bagaż jest;)Pozdrawiam!
Anka, 31 maja 2011, 23:45 | odpowiedz
Znakomity opis.Faktycznie Afganistan z powietrza wygląda świetnie,oglądałem wielokrotnie Pozdrawiam
BogdanM, 13 października 2011, 10:56 | odpowiedz
Aktualne ceny jedzenia: LGW->KUL 12 GBP KUL->MEL 3 GBP MEL->KUL 7 GBP KUL->LGW 6 GBP Smacznego!
niedzwiecki.pl, 13 października 2011, 13:05 | odpowiedz
Czy opłaca się brać kartę lojalnościową BIG 10 MYR? Jest jeszcze roczna opłata chyba 6 MYR, ale co w zamian dostaniemy?
niedzwiecki.pl, 13 października 2011, 13:09 | odpowiedz
Relacja bardzo przydatna. Poczytam raz jeszcze przed jakąś moja podróżą w te rejony. Ale ocena, ze takie a takie danie jest paskudne bywa dosyć ryzykowne, bowiem zwyczajnie o gustach (w tym wypadku kulinarnych) się nie dyskutuje. Zależy, co kto lubi. Gesslerową to dla mnie nie jesteś. :o)
humbak, 14 października 2011, 0:04 | odpowiedz
Dziekuje , bardzo dobry opis . Lecialem Air Asia na trasie Kuala Lumpur - Langkawi . Ok , ale wole Air Malaysia . Chyba nie zdecydowalbym sie na lot Londyn Stanstet - Kuala L. zbyt dlugi jak na tania linie . Moze sie myle , ale ? Jednak wole troszeczke lepszy standart . Milego podrozowania .
Pape, 15 lutego 2013, 14:10 | odpowiedz
@Pape - AirAsia chyba już nie lata z Londynu, ale może się mylę? :)
Eryk, 24 lutego 2013, 18:32 | odpowiedz
nusiaWłasnie wrocilam z chlopakiem z tajlandi… Lecielismy air berlin NAJGORSZE LINIE LOTNICZE!!!!!!!!!!! OBSLUGA, JEDZENIE(skonczyla sie pasta zostal tylko ochydny kurczak.. WSYZTSKO DO BANI!!! ZERO STANDARDU JAK NA TAKA TRASE..natomiast lot z bangkoku do kuala lumpur i pozniej do siem reap air asia- rewelacja!!! super samoloty, mega tanio, obsluga swietna.. co prawda dodatkowa oplata za jedzenie ale tylko 7zl kosztowal nas obiad!!! bylo cale menu do wybory, anwet pizza!;)
Takich bzdur dawno nie czytalem o AirBerlin. Bardzo dobra linia, super połaczenia z Polski do BKK i HKT.
Radek, 5 lipca 2013, 13:03 | odpowiedz
Nie łgaj gosciu,.,. nawet w economy AirBerlin jest o niebo lepszy niz w Lufie.Ja do BKK latam tylko ta linia bo jest najlepsza linia Europejska jesli chodzi o loty do BKK...nie moge nic powiedziec na Azjatyckie ale pyszne jedzenie i system rozrywki jest boooski a latam duzo i czesto.
Pablakiss, 16 września 2013, 7:09 | odpowiedz
PROBLEM Z NIEWIDOCZNĄ REZERWACJĄ W "MANAGE MY BOOKING": Ostatnio zarezerwowałem loty w AirAsia lecz po ich rezerwacji okazało się, że na moim koncie żadnego z nich nie widać. Udawało mi się zalogowac na konto w AirAsia, lecz później gdy wchodziłem w "Manage my booking" znów pojawiało się okienko do logowania. Po rozmowie z infolinią okazało się, że jest to jakiś błąd systemowy, który czasem się zdarza. Rozwiązanie jest bagatelnie proste... należy zalogować się jeszcze raz i... zmienić hasło. Gdy to zrobiłem widziałem już moje loty. Później mogłem już przywrócić poprzednie hasło i wszystko działało doskonale!
Qualo, 5 lipca 2014, 20:45 | odpowiedz
Londyn Stansted – Kuala Lumpur LCC (Air Asia X) W tresci artukulu napisane jest,ze te linie lataja z europy z Londynu. Ale kiedy na ich stronie patrze na mapke okazuje sie,ze lataja tylko po Azji... moze mi ktos wiec wyjasnic jak to jest? Dziekuje.
alex, 24 sierpnia 2014, 13:57 | odpowiedz
przepraszam Cię, a jak jest z bagażem podręcznym, bo interesuje mnie czy coś dodatkowo się dopłaca i jakie są wymogi jeśli chodzi o wagę i wielkość oraz o rzeczy które mogę zabrać ze sobą oraz rzeczy których nie mogę mieć ze sobą. Pozdrawiam
ewelaa, 1 stycznia 2017, 20:45 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »