REKLAMA

615 pasażerów na dwóch pokładach! Emirates pokazał największy pasażerski samolot świata

Odebrany w zeszłym tygodniu z Hamburga Airbus A380 linii Emirates jest jedną z największych atrakcji trwającego w Dubaju Air Show. W nowej konfiguracji ma aż 615 miejsc – więcej niż jakikolwiek inny samolot pasażerski na świecie. A w regularne loty ruszy od 1 grudnia.

Do tej pory największym pasażerskim samolotem był 538-mejscowy A380 należący do Air France, który jednak obecnie jest przebudowywany, by zmieścić więcej foteli klasy premium economy, w związku z czym liczba miejsc spadnie w nim do 516. Podobnie przebudowany zostanie Airbus Lufhansy, gdzie liczba foteli spadnie z 526 do 509 miejsc. Emirates będą miały w swojej flocie trzy największe samoloty świata (oprócz tego także 619-miejscowy oraz już latający 517-miejscowy).

a380_onboard_lounge_2

Tak dużą liczbę miejsc udało się osiągnąć dzięki likwidacji luksusowej pierwszej klasy – z samolotu usunięto 14 prywatnych kabin z łóżkami i dwa prysznice, zmniejszono też nieco przestrzeń kuchenną. Zmniejszono też z 76 do 58 miejsc liczbę foteli w klasie biznes.

Dzięki temu udało się upchnąć więcej foteli do klasy ekonomicznej – na górnym pokładzie będzie ich 120, a na dolnym będzie 437 miejsc. Taka decyzja oznacza mniej miejsca – fotele w economy będą rozmieszczone w układzie 3-5-3.

Nowy samolot zacznie latać od 1 grudnia na trasach z Dubaju do Bangkoku i Kopenhagi, a od stycznia do Kuala Lumpur i na trasie Dubaj-Manchester. Emirates tłumaczy, że te trasy mają dobre obłożenie, ale zainteresowanie miejscami premium w klasie pierwszej czy nawet biznes jest relatywnie niewielkie. Stąd też decyzja o tylko dwóch klasach miejsc w samolocie.

dubaiii

Przewoźnik z Zatoki Perskiej dysponuje największą na świecie flotą Airbusów A380. Obecnie w jego barwach lata 68 A380 i czeka na kolejne 72 samoloty tego typu.

A380

W czasie imprezy w Dubaju prezes Emirates Tim Clark powiedział dziennikarzom, że jego linia naciska na Airbusa w sprawie szybszego stworzenia zaktualizowanej wersji Airbusa A380neo. Prace nad maszyną trwają – Airbus informuje, że dzięki silnikom z Rolls-Royce’a maszyna jest mniej paliwożerna i o 10-13 proc. bardziej efektywna niż „zwykły” A380.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Ciekawe co oznacza, że samolot jest bardziej "efektywny" od innych? :D
jaro, 9 listopada 2015, 16:12 | odpowiedz
W tle A350 :)
Symonides, 9 listopada 2015, 16:13 | odpowiedz
Avatar użytkownika
jaroCiekawe co oznacza, że samolot jest bardziej „efektywny” od innych? ?
http://sjp.pl/efektywny
namteH, 9 listopada 2015, 16:17 | odpowiedz
i lata ,i laduje, i startuje..... terazniejszy potrafi wystartowac i leciec ale ma problemy z ladowaniem
bosanta, 9 listopada 2015, 16:17 | odpowiedz
To w takim razie jedna z rotacji dziennych do bkk odpada bo kto chciałby być sardynką 3-5-3
Smok, 9 listopada 2015, 16:56 | odpowiedz
11 foteli w rzędzie... Emirates otwiera nowy rozdział. Do tego standardowo 10 foteli w rzędzie w 777, Emirates zdecydowanie idzie w kierunku lowcost. Na szczęście jest Qatar i Ethiad i kilka linii Azjatyckich w których można dalej latać komfortowo w klasie ekonomicznej.
hans, 9 listopada 2015, 16:59 | odpowiedz
Avatar użytkownika
fajnie go reklamują: https://youtu.be/_VPvKl6ezyc
AnTek1, 9 listopada 2015, 17:50 | odpowiedz
hans11 foteli w rzędzie… Emirates otwiera nowy rozdział. Do tego standardowo 10 foteli w rzędzie w 777, Emirates zdecydowanie idzie w kierunku lowcost. Na szczęście jest Qatar i Ethiad i kilka linii Azjatyckich w których można dalej latać komfortowo w klasie ekonomicznej.
ciekawy jestem czy zdajesz sobie sprawę do czego sie przyczyniasz latając "wygodnie"? Jest co najmniej 15 aspektów i korzyści z ekonomicznego korzystania z samolotów (i globalnie i lokalnie) ale prawdopodobnie nie ma sensu zaczynać dyskusji na ten temat. Ważne żeby pupke wygodnie usadzić...
konrad, 9 listopada 2015, 18:26 | odpowiedz
konrad
hans11 foteli w rzędzie… Emirates otwiera nowy rozdział. Do tego standardowo 10 foteli w rzędzie w 777, Emirates zdecydowanie idzie w kierunku lowcost. Na szczęście jest Qatar i Ethiad i kilka linii Azjatyckich w których można dalej latać komfortowo w klasie ekonomicznej.
ciekawy jestem czy zdajesz sobie sprawę do czego sie przyczyniasz latając „wygodnie”? Jest co najmniej 15 aspektów i korzyści z ekonomicznego korzystania z samolotów (i globalnie i lokalnie) ale prawdopodobnie nie ma sensu zaczynać dyskusji na ten temat. Ważne żeby pupke wygodnie usadzić…
Kolejny ekoterrorysta? ;-)
jz, 9 listopada 2015, 18:40 | odpowiedz
Avatar użytkownika
konrad
hans11 foteli w rzędzie… Emirates otwiera nowy rozdział. Do tego standardowo 10 foteli w rzędzie w 777, Emirates zdecydowanie idzie w kierunku lowcost. Na szczęście jest Qatar i Ethiad i kilka linii Azjatyckich w których można dalej latać komfortowo w klasie ekonomicznej.
ciekawy jestem czy zdajesz sobie sprawę do czego sie przyczyniasz latając „wygodnie”? Jest co najmniej 15 aspektów i korzyści z ekonomicznego korzystania z samolotów (i globalnie i lokalnie) ale prawdopodobnie nie ma sensu zaczynać dyskusji na ten temat. Ważne żeby pupke wygodnie usadzić…
Dla Emirates ważny jest tylko jeden aspekt.
dziabag131, 9 listopada 2015, 18:41 | odpowiedz
Wiem, wiem, Emirates są bezpiecznymi liniami. Poza tym powiecie, że kraczę. Ale w wypadku katastrofy 630 ofiar to hekatomba. Odpukać.
balajanek, 9 listopada 2015, 18:58 | odpowiedz
jz
konrad
hans11 foteli w rzędzie… Emirates otwiera nowy rozdział. Do tego standardowo 10 foteli w rzędzie w 777, Emirates zdecydowanie idzie w kierunku lowcost. Na szczęście jest Qatar i Ethiad i kilka linii Azjatyckich w których można dalej latać komfortowo w klasie ekonomicznej.
ciekawy jestem czy zdajesz sobie sprawę do czego sie przyczyniasz latając „wygodnie”? Jest co najmniej 15 aspektów i korzyści z ekonomicznego korzystania z samolotów (i globalnie i lokalnie) ale prawdopodobnie nie ma sensu zaczynać dyskusji na ten temat. Ważne żeby pupke wygodnie usadzić…
Kolejny ekoterrorysta? ?
A nie pomyslales, ze najlepiej sie przemieszczac piechota? A czy ekoterrorysto wiesz ile CO2 emituja wulkany w ciagu roku? A od czego zalezy pochlanianie CO2 przez oceany i ile tego pochlaniaja? A czy wiesz, ze to wcale nie CO2 jest glownym gazem cieplarnianym? A czy wiesz, ze zmiany temperatury na Ziemi to zecz normalna i tak od zawsze bylo? No pewnie nie wiesz o tym, a szkoda. Bo gdybyscie wy ekoterrorysci wiedzieli to ni mowili byscie takich bzdur jakie mowicie.
miki, 9 listopada 2015, 19:15 | odpowiedz
Chcą uchodzić za linię luksusową a chcą wozić ludzi jak Ryanair... Przecież to się jedno z drugim kłóci, i to loty długodystansowe w takiej ciasnocie ? To ile będą miały fotele szerokości i jaki odstęp będzie ? Emirates schodzi na psy, tym posunięciem wizerunek sobie mocno psuje, a cen wcale niskich nie mają...
Jacek, 9 listopada 2015, 19:35 | odpowiedz
Super wiadomość. Radom czeka na A380 w tej konfiguracji, bo zainteresowanie trasą do Rygi przerosło najśmielsza oczekiwania :)
xyz, 9 listopada 2015, 19:58 | odpowiedz
Rząd F prosi się o powstanie w całości i zrobienie miejsca, Pan Petroviak z miejsca 9 wychodzi na siku.
abcd, 9 listopada 2015, 22:45 | odpowiedz
jz
konrad
hans11 foteli w rzędzie… Emirates otwiera nowy rozdział. Do tego standardowo 10 foteli w rzędzie w 777, Emirates zdecydowanie idzie w kierunku lowcost. Na szczęście jest Qatar i Ethiad i kilka linii Azjatyckich w których można dalej latać komfortowo w klasie ekonomicznej.
ciekawy jestem czy zdajesz sobie sprawę do czego sie przyczyniasz latając „wygodnie”? Jest co najmniej 15 aspektów i korzyści z ekonomicznego korzystania z samolotów (i globalnie i lokalnie) ale prawdopodobnie nie ma sensu zaczynać dyskusji na ten temat. Ważne żeby pupke wygodnie usadzić…
Kolejny ekoterrorysta? ?
nie ekoterrorysta, ekologia chyba akurat ma tu najmniejsze znaczenie. nie będę się rozpisywał ale jeszcze niedawno (a nawet w dzisiejszych czasach) nie przeszkadzało ludziom gdy jechali 13 godzin w ścisku pociągiem z południa Polski nad morze,a dzisiaj wymagają podczas 10-godzinnego lotu wygód królewskich...
konrad, 10 listopada 2015, 0:59 | odpowiedz
konrad
jz
konrad
hans11 foteli w rzędzie… Emirates otwiera nowy rozdział. Do tego standardowo 10 foteli w rzędzie w 777, Emirates zdecydowanie idzie w kierunku lowcost. Na szczęście jest Qatar i Ethiad i kilka linii Azjatyckich w których można dalej latać komfortowo w klasie ekonomicznej.
ciekawy jestem czy zdajesz sobie sprawę do czego sie przyczyniasz latając „wygodnie”? Jest co najmniej 15 aspektów i korzyści z ekonomicznego korzystania z samolotów (i globalnie i lokalnie) ale prawdopodobnie nie ma sensu zaczynać dyskusji na ten temat. Ważne żeby pupke wygodnie usadzić…
Kolejny ekoterrorysta? ?
nie ekoterrorysta, ekologia chyba akurat ma tu najmniejsze znaczenie. nie będę się rozpisywał ale jeszcze niedawno (a nawet w dzisiejszych czasach) nie przeszkadzało ludziom gdy jechali 13 godzin w ścisku pociągiem z południa Polski nad morze,a dzisiaj wymagają podczas 10-godzinnego lotu wygód królewskich…
dokładnie...ludziom w d...sie poprzewracało i nawet tego nie widzą tylko o jakimś ekoterroryźmie piszą...tępe pały
husq, 10 listopada 2015, 1:07 | odpowiedz
Pokaskie samoloty i tak spadają
dantez edmund, 10 listopada 2015, 2:07 | odpowiedz
Avatar użytkownika
konrad
jz
konrad
hans11 foteli w rzędzie… Emirates otwiera nowy rozdział. Do tego standardowo 10 foteli w rzędzie w 777, Emirates zdecydowanie idzie w kierunku lowcost. Na szczęście jest Qatar i Ethiad i kilka linii Azjatyckich w których można dalej latać komfortowo w klasie ekonomicznej.
ciekawy jestem czy zdajesz sobie sprawę do czego sie przyczyniasz latając „wygodnie”? Jest co najmniej 15 aspektów i korzyści z ekonomicznego korzystania z samolotów (i globalnie i lokalnie) ale prawdopodobnie nie ma sensu zaczynać dyskusji na ten temat. Ważne żeby pupke wygodnie usadzić…
Kolejny ekoterrorysta? ?
nie ekoterrorysta, ekologia chyba akurat ma tu najmniejsze znaczenie. nie będę się rozpisywał ale jeszcze niedawno (a nawet w dzisiejszych czasach) nie przeszkadzało ludziom gdy jechali 13 godzin w ścisku pociągiem z południa Polski nad morze,a dzisiaj wymagają podczas 10-godzinnego lotu wygód królewskich…
Skad wiesz, ze nie przeszkadzalo..? Moze po prostu nie mieli wyjscia..? Poza tym jesli place tyle pieniedzy za bilet, to dlaczego mam nie oczekiwac jakiegos komfortu..? Wygody wygodami, ale trzeba szanowac swoje cialo, ktore podczas lotu w przestworzach doznaje powazniejszych obciazen, niz w czasie jazdy pociagiem. Kiedys ludzie w ogole nie latali, a teraz to sie niektorym w 4 literach poprzewracalo od tego dobrobytu :-P
chaleanthite, 10 listopada 2015, 7:12 | odpowiedz
A czy ktoś wie kiedy będą dostarczone konfiguracje 840 miejscowe do Air Austral. Miały być w maju? A może już dostarczone i to nie jest największa maszyna?
robert, 10 listopada 2015, 9:02 | odpowiedz
Bydłowozy. Trzeba omijac szerokim lukiem.
Kamyk, 10 listopada 2015, 13:41 | odpowiedz
Latałbym. PIĘKNY
sop_el, 12 listopada 2015, 10:58 | odpowiedz

Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.