6 samolotów nie wylądowało w nocy na lotnisku w Gdańsku. Bo piloci nie mieli odpowiednich uprawnień
Przez lata mgła była największą zmorą gdańskiego lotniska – wystarczyły nawet lekko niekorzystne warunki, by lotnisko musiało przekierowywać dziesiątki samolotów, ku niezadowoleniu linii lotniczych i samych pasażerów. Sytuacja zmieniła się na dobre w 2021 roku, gdy w gdańskim porcie zamontowano system lotniczy kategorii ILS IIIB, który pozwala samolotom na lądowanie nawet w warunkach bardzo ograniczonej widoczności, która na drodze startowej może wynosić nawet ledwie 75 metrów. Mimo to w nocy z niedzieli na poniedziałek kilka samolotów musiało zostać przekierowanych z Gdańska na inne lotniska, choć widzialność z powodu mgły wynosiła ok. 100 metrów. Z czego to wynika?
Sharm El Sheikh od 2784 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Costa Brava od 1870 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Słoneczny Brzeg od 2668 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Rzecznik lotniska Agnieszka Michajłow wyjaśnia, że powodem był brak u kapitanów samolotów odpowiednich uprawnień do lądowania w tak trudnych warunkach. A zawróconych znad gdańskiego lotniska samolotów było naprawdę sporo.
– Od niedzieli o godz. 22.30 do poniedziałku do godziny 2.09 w nocy na gdańskim lotnisku nie wylądowało sześć samolotów – mówi Michajłow.
Były to loty Ryanaira z Neapolu, Sztokholmu i Goeteborga, samolot KLM z Amsterdamu, czarter Enter Air z egipskiego Marsa Alam oraz samolot cargo.
Jak informuje rzeczniczka gdańskiego lotniska, trzy samoloty zostały przekierowane na Lotnisko Chopina, dwa na lotnisko w Modlinie, a samolot cargo do Kopenhagi.
Jak czytamy w depeszy PAP, pasażerowie mieli zostać przewiezieni autokarami z Warszawy do Gdańska.