więcej okazji z Fly4free.pl

5 linii z Rosji oddało swoje samoloty do firm leasingowych. Wyciekł tajny raport

Foto: Skycolors / Shutterstock
Co najmniej 31 samolotów leasingowanych przez rosyjskie linie lotnicze nie wróciło do kraju po ogłoszeniu decyzji o ich „nacjonalizacji” i zostało dobrowolnie przekazane przez linie firmom leasingowym – informuje agencja Reuters, powołując się na wewnętrzny raport rosyjskiego urzędu lotniczego.

Kwestia leasingowanych samolotów przez rosyjskie linie trwa od końca lutego, gdy w ramach sankcji Komisja Europejska nakazała firmom leasingowym natychmiastowe zerwanie umów z rosyjskimi przewoźnikami i odebranie ich samolotów. A ponieważ lwia część floty rosyjskich linii jest leasingowana, pojawiło się ryzyko, że przewoźnicy z tego kraju zostaną bez maszyn. To dlatego na początku marca dekretem prezydenta Władimira Putina leasingowane samoloty linii z Rosji zostały „znacjonalizowane” (a de facto skradzione), co spowodowało, że ich zwrot był faktycznie niemożliwy. Jednk teraz okazuje się, że jak informuje agencja Reuters, co najmniej 5 linii lotniczych dobrowolnie oddało swoje samoloty firmom leasingowym na początku marca.

Z dokumentu Rossaviatsya, czyli rosyjskiego urzędu lotniczego wynika, że część swoich samolotów oddały linie lotnicze zajmujące się przede wszystkim lotami czarterowymi. Te linie to Azur Air, iFly, Nordwind, Pegas Fly i Royal Fly.

“Samoloty niektórych linii z zagranicznymi rejestracjami znajdują się aktualnie na zagranicznych lotniskach w celu pzekazania ich do leasingodawców pod pretekstem prac naprawczych” – czytamy w raporcie.

Nie mamy tam informacji o tym, dlaczego linie te zdecydowały się zostawić swoje samoloty poza Rosją. Same linie też są dość tajemnicze.

„Los zajętych zagranicą samolotów nie jest nam znany”
– w krótkim komunikacie poinformowała Reutersa linia Nordwind. Pozostali przewoźnicy nie odpowiedzieli na prośbę o komentarz.

Z danych serwisu Planespotters wynika, że chodzi co najmniej o 31 samolotów, które pod koniec lutego znajowały się na lotniskach w Turcji, w Europie, USA i na Bliskim Wschodzie.

Witalij Saweliew, rosyjski minister transportu, szacuje, że ok.400 wyleasingowanych przez linie z Rosji samolotów wciąż pozostaje w tym kraju. Z kolei ponad 78 samolotów zostało w jakiś sposób zwróconych do leasingodawców, najczęściej poprzez zajęcie takiej maszyny na zagranicznym lotnisku.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »