Fly4free.pl

Ale ścisk! Ta linia upchnie w swoich Airbusach A320 aż o 30 foteli więcej

Foto: Avianca
Avianca, czyli jedna z największych linii w Ameryce Południowej ogłosiła swój plan restrukturyzacji, który pomoże jej wyjść z procedury bankructwa. Linia kładzie główny nacisk na efektywność: przewoźnik ogłosił m.in. że we wszystkich swoich Airbusach A320 wyeliminuje fotele klasy biznes i systemy rozrywki pokładowej w fotelach. Dzięki temu manewrowi przewoźnik będzie mógł dostawić 30 dodatkowych foteli klasy ekonomicznej w każdym samolocie.


Kolumbijska Avianca, czyli druga najstarsza nieprzerwanie istniejąca linia lotnicza na świecie (starszy jest tylko holenderski KLM) złożyła w maju 2020 roku wniosek o bankructwo i od tego czasu próbuje stanąć na nogi. Znany przewoźnik przechodzi restrukturyzację – kilka dni temu linia przedstawiła nowe szczegóły planu, którego celem jest obniżenie kosztów i zwiększenie konkurencyjności, by lepiej rywalizować z innymi przewoźnikami, zwłaszcza low-costami. Jednym z jego głównych elementów ma być zwiększenie pojemności samolotów znajdujących się we flocie przewoźnika, co z pewnością negatywnie wpłynie na komfort podróży pasażerów. Co to za zmiany?

Jak czytamy w branżowym serwisie One Mile At A Time, kolumbijska linia planuje całkowicie przerobić układ foteli w swoich wszystkich Airbusach A320, które stanowią ponad połowę floty tego przewoźnika – linia dysponuje obecnie 53 maszynami tego typu.

W ramach zmian przewoźnik ma zwiększyć liczbę foteli w tych samolotach o… 20 procent! Jak? Usuwając fotele klasy biznes oraz wymieniając siedziska w klasie ekonomicznej na takie, które będą bardziej „pojemne”. Avianca ma zastosować tutaj m.in. koncept SpaceFlex Airbusa, który „optymalizuje przestrzeń w samolocie”. Efekt? Zamiast 150 foteli, Airbusy A320 linii Avianca mają zabierać na pokład aż… 180 pasażerów.

W OMAAT czytamy, że obecnie samoloty te mają 12 foteli klasy biznes w konfiguracji 2-2 oraz 138 miejscami w klasie ekonomicznej. Każdy fotel w klasie ekonomicznej zawiera też system rozrywki pokładowej (to udogodnienie także zniknie w ramach oszczędności). Pierwszy samolot ze zwiększoną liczbą foteli ma zostać oddany do użytku w drugim kwartale 2022 roku, a do końca roku zmieniony układ foteli mają mieć wszystkie maszyny.

Warto też przy tym dodać, że 180 foteli to maksymalna dopuszczalna pojemność Airbusa A320, a jedną z linii, która dysponuje maszynami w takiej konfiguracji jest Wizz Air.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »