3 nowe trasy Ryanaira i Wizza z Polski to otwarcie bramy do bardzo tanich lotów do Azji! Jak z nich skorzystać?
Langosz, piękny Parlament, modry Dunaj i szereg innych atrakcji – przez lata stolica Węgier kojarzyła się nam głównie jako jedno z ulubionych miast Polaków na city break. W ostatnich latach sytuacja ta zaczęła się jednak zmieniać, a Budapeszt dość niespodziewanie stał się bramą do… tanich podróży do Chin, ale też dalej do Azji.
Wynika to z dobrych relacji władz Węgier i Państwa Środka, w połączeniu ze zmniejszoną ofertą lotów do Chin przez europejskie linie lotnicze, które z powodu wojny w Ukrainie i zamkniętej przestrzeni powietrznej w tym kraju, a także w Rosji (efekt sankcji) dość mocno ograniczają swoje siatki. Zrobił to m.in. LOT, który zawiesił połączenie z Warszawy do Pekinu i na razie nie zanosi się, by szybko miał wrócić do lotów na tej trasie.
Wyspa Malta od 1781 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Wyspa Malta od 2124 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Ayia Napa od 2680 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Radom)
Trudną sytuację europejskich linii wykorzystali Chińczycy, dla których Budapeszt stał się jedną z bram do ekspansji w Europie. W efekcie w stolicy Węgier obecnych jest kilku dużych przewoźników z tego kraju, a więc China Eastern, China Southern, Hainan Airlines Shangai Airlines czy Air China. Oferują oni bezpośrednie loty aż na 6 trasach, oprócz Pekinu latają oni także do Chonquing, Guangzhou, Shenzen, Szanghaju i Xi’an, a do niedawna także do Ningbo. Jednocześnie przewoźnicy ci oferują bardzo dobre ceny na trasach do Azji.
– Loty do Chin z Budapesztu są w tej chwili nawet o 30 procent tańsze niż z innych lotnisk w Europie, a czasem jeszcze bardziej, jeśli kupujemy je z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem – komentuje dla Fly4free.pl Gabor Varga, dziennikarz prowadzący branżowego bloga Egek Ura.
Jak dodaje, większość przewoźników lata na tych trasach samolotami w dobrym stanie jak Boeing 787 czy Airbus A330, a dobre ceny do Państwa Środka dotyczą zarówno biletów w klasie ekonomicznej (ceny zaczynają się od 400 euro) i klasy biznes (od 1300 euro za lot w obie strony). Ale to nie wszystko, bo chińscy przewoźnicy oferują też wygodną siatkę połączeń transferowych do wielu krajów Azji Południowo-Wschodniej czy Australii.
– Szczególnie dotyczy to linii Shanghai Airlines i China Eastern – mówi Varga.
Oferty dobrych lotów do Państwa Środka z Budapesztu od czasu do czasu możecie też znaleźć na łamach Fly4free.pl.
Ryanair i Wizz Air otwierają przed Polakami wrota do Azji?
Jak w takim razie dostać się do Budapesztu? Do wyboru mamy tradycyjny autobus czy pociąg, jednak choć ceny wydają się znośnie (za bilet PKP Intercity w 2 klasie z Warszawy zapłacimy ok. 150 zł w jedną stronę), to konieczność spędzenia od 11 do 13 godzin w wagonie nie brzmi zbyt optymistycznie. W tym roku w sukurs pasażerom poszły tanie linie lotnicze, które lada moment otworzą nowe trasy do stolicy Węgier. I tak: oprócz tradycyjnych połączeń LOT i Wizz Aira z Lotniska Chopina oraz Ryanaira z Modlina już w te wakacje dojdą nowe połączenia do Budapesztu z Katowic (od 3 lipca, loty realizowane 2 razy w tygodniu przez Ryanaira), Gdańska (od 30 czerwca Wizz Air, 3 razy w tygodniu) i Wrocławia (od lipca poleci tam Wizz Air, loty dwa razy w tygodniu).
City break nad Dunajem, a potem wyprawa do Azji? Brzmi jak dobry plan.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?