3 linie zawieszają na kilka tygodni loty z Polski. Znika hitowa trasa, na kilku innych będzie dużo mniej lotów
Dlaczego linie lotnicze zawieszają loty na początku roku?
Początek stycznia to tradycyjnie jeden z okresów zmniejszonego popytu na latanie w ciągu roku, który następuje tuż po bożonarodzeniowo-noworocznym szczycie. W tym okresie pasażerowie podróżują masowo na święta, potem następuje zaś lekkie zmniejszenie popytu, które utrzymuje się przez kilka tygodni. Właśnie dlatego linie lotnicze decydują się w tym okresie na zmniejszenie liczby lotów lub nawet tymczasowe zawieszenie niektórych tras. Z taką sytuacją będziemy mieli teraz do czynienia w Polsce.
Złote Piaski od 1884 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Marsa Alam od 2585 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Kreta Wschodnia od 2223 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Które linie lotnicze zawieszają loty z Polski na początku roku?
Naszą wyliczankę zacznijmy od linii Eurowings, która w styczniu zawiesi swoje 2 trasy z Polski. Ostatni lot na trasie z Warszawy do Dusseldorfu planowany jest na 4 stycznia, potem nastąpi przerwa i wznowienie lotów 2 lutego. Podobnie wygląda sytuacja na trasie z Krakowa do Dusseldorfu. Tu ostatnie lot przed przerwą nastąpi 5 stycznia, a powrót – jak w przypadku lotów do Warszawy – także będzie miał miejsce 2 lutego. Po wznowieniu lotów na obu trasach Eurowings będzie latała 3 razy w tygodniu: w poniedziałki, środy i piątki.
Którą trasę zawiesza linia easyJet a na których zmniejszy liczbę lotów z Polski?
Niejako tradycyjnie na początku roku swoją ofertę lotów z Krakowa zredukuje też linia easyJet. Największym zaskoczeniem jest tutaj zawieszenie trasy z Krakowa do Amsterdamu, gdzie brytyjska linia wykona ostatni lot 5 stycznia, a następnie operacje wznowi dopiero 13 lutego, czyli prawie 6 tygodni później. Po wznowieniu trasy loty w dalszym ciągu będą realizowane 2 razy w tygodniu: w poniedziałki i piątki.
Na innych trasach z Krakowa easyJet szykuje w styczniu zmniejszenie liczby rotacji. Są to następujące połączenia:
– Bazylea (z 7 do 4 w tygodniu od 5 stycznia do 1 lutego)
– Bristol (od 6 do 26 stycznia z 7 do 3 lotów w tygodniu)
– Edynburg (od 5 stycznia do 1 lutego z 7 do 4 lotów tygodniowo)
– Liverpool (od 5 stycznia 2 loty tygodniowo, od 16 lutego zwększy liczbę lotów do 3 tygodniowo)
– Londyn Gatwick (od 5 stycznia do 2 lutego z 7 do 4 lotów tygodniowo)
– Paryż CDG (od 5 stycznia do 2 lutego z 7 do 4 lotów tygodniowo)
Dlaczego Air Baltic zawiesza loty z Krakowa?
Ostatnią linią, która zrobi sobie dłuższą przerwę od lotów do naszego kraju, jest linia Air Batlic. Łotewski przewoźnik wykona ostatni lot na trasie z Krakowa do Wilna 4 stycznia, a wróci na nią dopiero 2 czerwca. Tak długa przerwa związana jest ze zmianami w strategii przewoźnika. Pierwotnie trasa Air Baltic do Wilna miała charakter sezonowy, jednak kilka miesięcy temu Łotysze zdecydowali, że połączenie będzie całoroczne. Po czym ponownie zmienili zdanie, gdy okazało się, że od 26 października na trasę z Krakowa do Wilna wchodzi Wizz Air. Pierwotnie łotewski przewoźnik planował zakończyć loty na tej trasie już z końcem października, jednak z systemu rezerwacyjnego Air Baltic wynika, że loty będą jednak realizowane jeszcze do stycznia z częstotliwością 2 lotów w tygodniu. Potem nastąpi niemal pół roku przerwy i na początku czerwca sezonowa trasa do Wilna zostanie wznowiona.
👉 Eurowings zawiesza loty z Warszawy i Krakowa do Düsseldorfu od 4–5 stycznia do 2 lutego.
👉 easyJet wstrzymuje trasę Kraków–Amsterdam od 5 stycznia do 13 lutego i ogranicza liczbę lotów na innych kierunkach (m.in. Bazylea, Bristol, Edynburg, Liverpool, Londyn Gatwick, Paryż).
👉 Air Baltic kończy loty z Krakowa do Wilna 4 stycznia i wznowi je dopiero 2 czerwca ze względu na konkurencję Wizz Air i zmianę strategii.






Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?