2 nowe arabskie linie pojawią się w Polsce? Jest duża szansa na nowe trasy do Dżuddy!
O zainteresowaniu Polską ze strony arabskich przewoźników wiadomo nie od dziś. Widać to choćby po stale rosnącej liczby turystów z Bliskiego Wschodu odwiedzających nasz kraj, w ślad za którymi kolejne linie decydują się na uruchomienie lotów do Polski. Już w grudniu na Lotnisku Chopina zadebiutuje linia Air Arabia, a w maju pojawi się tu linia Etihad, która uruchomi loty do Abu Zabi. Być może wkrótce do tego grona dołączą też przewoźnicy z Arabii Saudyjskiej.
Monastir od 2142 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Hurghada od 1692 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Kreta Wschodnia od 2730 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Jak bowiem czytamy, Główny Urząd Lotnictwa Cywilnego Arabii Saudyjskiej wyraził zgodę na obsługę połączeń między Warszawą a Dżuddą, choć nie wskazał jeszcze przewoźnika, który miałby realizować loty na tej trasie. Alokowane zostało jednak 420 slotów, co oznacza, że loty na tej trasie mogłyby być realizowane codziennie. „Rynek Lotniczy” sugeruje, że slotami na tej trasie mogłyby się podzielić zarówno tani saudyjski przewoźnik Flynas jak i Saudia, czyli narodowy przewoźnik Arabii Saudyjskiej.
Musimy przy tym oczywiście pamiętać, że formalne wyrażenie zgody czy alokacja slotów nie oznaczają, że dany przewoźnik pojawi się w naszym kraju czy też na sto procent uruchomi wskazaną trasę. Przypomnijmy też, że jedyną trasą z Polski do Arabii Saudyjskiej jest obecnie połączenie z Warszawy do Rijadu realizowane przez LOT. Jednocześnie Saudyjczycy są też zainteresowani uruchamianiem lotów z innych lotnisk w naszym kraju, m.in. z Krakowa, Gdańska, Poznania i Wrocławia
.
Położona nad Morzem Czerwonym Dżudda jest jednym z głównych handlowych, przemysłowych i kulturalnych ośrodków w Arabii Saudyjskiej. Obecnie trwa tam budowa Jeddah Tower – pierwszego na świecie wieżowca, który będzie miał ponad kilometr wysokości.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?