13 godzin o wodzie i kanapkach! Zobacz najdłuższe trasy tanich linii lotniczych
Przyczynami, dla których tanie linie rozwijają się tak szybko, są oczywiście przede wszystkim niższe ceny biletów. Dlatego w Europie tak szybko rosną Norwegian i islandzki WOW Air. Pasażerowie kupują tanie bilety na potęgę, choć jeśli dodalibyśmy do nich koszt bagażu rejestrowanego czy posiłku na pokładzie, wyjdzie nam, że pewnie między tanimi, a tradycyjnymi liniami nie ma wielkiej różnicy. Trend jest jednak stały i dlatego swoje tanie linie specjalizujące się w dalekich trasach mają Lufthansa, IAG, a wkrótce dołączy do nich także Air France.
Branżowy serwis CAPA wspólnie z OAG przygotował zestawienie najdłuższych tras operowanych przez tanie linie. W rankingu uwzględniono po jednej najdłuższej trasie danego przewoźnika, bo gdyby patrzeć na konkretne kierunki, to np. Norwegian miałby ich znacznie więcej. Które są najdłuższe? Zobaczcie poniżej.
Trasa: Manilla-Rijad
Długość: 7617 km
Czas przelotu: 9 godz. 40 minut
Czas przelotu w drodze powrotnej: 10:06 godz.
Typ maszyny: Boeing 767-300 ER
Filipiński przewoźnik już za 2 lata może przejąć tytuł najdłuższego połączenia wśród tanich linii. Wszystko z powodu planowanych tras z Manilli do San Francisco i Los Angeles. Ta druga jest o ponad 1000 kilometrów dłuższa od obecnego lidera. Jedyny problem jest taki, że nie wiemy jeszcze, kiedy te połączenia ruszą – Cebu rozważa obecnie opcje dotyczące leasingu samolotów na dalekie trasy. Decyzja ma być podjęta najpóźniej do końca tego roku, a to oznacza, że maszyny trafią do Cebu najwcześniej w 2019 roku.
Fot. Cebu Pacific






