Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 196 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna
Autor Wiadomość
#81 PostWysłany: 29 Sty 2014 22:03 

Czyli de facto nie muszę rezygnować z aktualnego programu i na wypadek gdybym nie był zadowolony z A3 mogę dalej zbierać na Lufthansie. Dzięki za pomoc
Góra
 PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#82 PostWysłany: 29 Sty 2014 23:47 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1144
niebieski
Tak, nie musisz. Możesz sobie sprawdzać w jakiej klasie masz bilet i jeżeli A3 dałoby Ci 0 mil to zawsze możesz taki lot nabić na kartę w Less&Worse
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#83 PostWysłany: 03 Lut 2014 21:33 

Rejestracja: 27 Cze 2011
Posty: 64
Witam mam pytanie, chcę kupić bilet na stronie US Airways, lot który mi odpowiada obsługiwany jest przez American Airlines czy w tym przypadku zostaną mi naliczone mile do A3?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#84 PostWysłany: 03 Lut 2014 21:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2012
Posty: 158
Co do zasady nie, jeśli lot odbywa się do końca marca to jest mała szansa. Po marcu już na 100% NIE.


Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#85 PostWysłany: 03 Lut 2014 22:16 

Rejestracja: 01 Sty 2014
Posty: 389
niebieski
A mi się wydaje, że nie powinno być przeszkód. Kupując bilet przez stronę US, masz okazję wpisać numer karty Miles&Bonus A3. Oczywiście jeśli lecisz do końca marca.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#86 PostWysłany: 03 Lut 2014 22:23 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
Na stronie A3 jest jasno napisane: 'earn miles when flying with any Star Alliance partners’ operated flights'. Te loty wykonuje American Airlines, a nie US Airlines. Mil za nie nie dostaniesz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#87 PostWysłany: 03 Lut 2014 23:01 

Niestety ale muszę przyznać rację blasto; nie ma podstawy by przyznać Ci punkty.
Góra
 PM off  
      
#88 PostWysłany: 03 Lut 2014 23:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2012
Posty: 158
blasto napisał(a):
Na stronie A3 jest jasno napisane: 'earn miles when flying with any Star Alliance partners’ operated flights'. Te loty wykonuje American Airlines, a nie US Airlines. Mil za nie nie dostaniesz.


Co do zasady zgoda ale są wyjątki ;)

Przykład: na stronie TK (Turkish) jest rownież lista partnerów do gromadzenia mil (*A i jeszcze trzech dodatkowych) link:
http://www.turkishairlines.com/en-int/m ... en-you-fly

a mimo to w zeszłym roku za loty WAW-KUL dostałem prawie 20k mil do programu TK mimo ze odcinki IST-KUL-IST wykonywane były na metalu MH (OneWorld) która to linia ani nie jest w *A ani nie jest wyszczegolniona na stronie TK jako partner. Czasem da się :)


Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#89 PostWysłany: 03 Lut 2014 23:36 

Funkcjonowanie turkish często sprawia wiele różnych niespodzianek ;)
Góra
 PM off  
      
#90 PostWysłany: 03 Lut 2014 23:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2012
Posty: 158
Paw_Lew napisał(a):
blasto napisał(a):
Na stronie A3 jest jasno napisane: 'earn miles when flying with any Star Alliance partners’ operated flights'. Te loty wykonuje American Airlines, a nie US Airlines. Mil za nie nie dostaniesz.


Co do zasady zgoda ale są wyjątki ;)



Dlatego napisałem ze co do zasady zgoda. Dałem przykład wyjątku :)


Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#91 PostWysłany: 07 Kwi 2014 09:33 

Rejestracja: 07 Kwi 2014
Posty: 18
Jak powinny zostać naliczone mile w programie M&B za przelot AMS-FRA-WAW. Oba fragmenty na potwierdzeniu podróży mam jako Lufthansa, klasa S, czyli teoretycznie 2x 500 mil. Drugi odcinek faktycznie był jednak operowany przez LOT. Na razie naliczono mi tylko pierwszy segment i mimo zgłaszania przez stronę drugi nadal nie jest naliczony?

Jak są naliczane odcinki, które w ramach code share są praktycznie operowanie przez kogoś innego np. Swiss operated by Edelweiss?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#92 PostWysłany: 07 Kwi 2014 10:14 

Rejestracja: 21 Sie 2012
Posty: 83
Edelweiss liczy sie jak LX
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#93 PostWysłany: 07 Kwi 2014 10:15 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
qus-qus napisał(a):
Jak powinny zostać naliczone mile w programie M&B za przelot AMS-FRA-WAW. Oba fragmenty na potwierdzeniu podróży mam jako Lufthansa, klasa S, czyli teoretycznie 2x 500 mil. Drugi odcinek faktycznie był jednak operowany przez LOT. Na razie naliczono mi tylko pierwszy segment i mimo zgłaszania przez stronę drugi nadal nie jest naliczony?

Jak są naliczane odcinki, które w ramach code share są praktycznie operowanie przez kogoś innego np. Swiss operated by Edelweiss?


LO - jak LO
Edelweiss - jak LX (sprawdzone)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#94 PostWysłany: 07 Kwi 2014 10:24 

Rejestracja: 07 Kwi 2014
Posty: 18
blasto napisał(a):
qus-qus napisał(a):
Jak powinny zostać naliczone mile w programie M&B za przelot AMS-FRA-WAW. Oba fragmenty na potwierdzeniu podróży mam jako Lufthansa, klasa S, czyli teoretycznie 2x 500 mil. Drugi odcinek faktycznie był jednak operowany przez LOT. Na razie naliczono mi tylko pierwszy segment i mimo zgłaszania przez stronę drugi nadal nie jest naliczony?

Jak są naliczane odcinki, które w ramach code share są praktycznie operowanie przez kogoś innego np. Swiss operated by Edelweiss?


LO - jak LO
Edelweiss - jak LX (sprawdzone)


Czyli
LH operated by LO = liczony jako LO
LX operated by WK = liczone jako LX
Jaka to logika?
A jak jest z LX operated by 2L?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#95 PostWysłany: 07 Kwi 2014 10:54 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
qus-qus napisał(a):
blasto napisał(a):
qus-qus napisał(a):
Jak powinny zostać naliczone mile w programie M&B za przelot AMS-FRA-WAW. Oba fragmenty na potwierdzeniu podróży mam jako Lufthansa, klasa S, czyli teoretycznie 2x 500 mil. Drugi odcinek faktycznie był jednak operowany przez LOT. Na razie naliczono mi tylko pierwszy segment i mimo zgłaszania przez stronę drugi nadal nie jest naliczony?

Jak są naliczane odcinki, które w ramach code share są praktycznie operowanie przez kogoś innego np. Swiss operated by Edelweiss?


LO - jak LO
Edelweiss - jak LX (sprawdzone)


Czyli
LH operated by LO = liczony jako LO
LX operated by WK = liczone jako LX
Jaka to logika?
A jak jest z LX operated by 2L?


Logika jest taka, że:
- jeśli w grę wchodzą dwie linie *A to liczy się ta, która wykonuje lot
- jeśli w grę wchodzi linia *A i inna, z nią współpracująca (np. na zasadzie wet-lease), która nie wchodzi w skład *A lub innego sojuszu - to nie wiem jaka jest logika, ale zarówno Helvetic, OLT Germany i Edelweiss są (w przypadku OTL były) liczone jako LX. Z tego co się orientuje te loty mają numery LX i z milowego punktu widzenia są traktowane jak LX.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#96 PostWysłany: 07 Kwi 2014 14:27 

Rejestracja: 07 Kwi 2014
Posty: 18
Ok dzięki za info, logika się jednak w tym pojawiła :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#97 PostWysłany: 07 Kwi 2014 14:43 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
Generalnie to podstawowa zasada wszystkich programów *A - w ramach sojuszu liczy się metal, który leci a nie linia dająca kod na rejs: leci się na numerze LH ale LO -> przemapuje klasę rezerwacyjna na LO i naliczy mile wg niej (czasem niestety z przykrą niespodzianką tzn. mniej albo w ogóle jak niekwalifikująca).

Przy mixach z liniami poza sojuszem / przy liniach partnerskich sprawa już bardziej skomplikowana i nie ma jednej złotej reguły: czasem naliczy, czasem nie, czasem nie naliczy nawet w żadnych programie. Trzeba uważać. Poza tym tu najwyraźniej dochodzą różne odrębności poszczególnych programów w ramach *A
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#98 PostWysłany: 10 Kwi 2014 20:50 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2183
złoty
Ja mam pytanie dotyczące Priority Baggage Handling i Priority Airport Check-in. Mam golda w A3. Często latam z żoną i córką. Czy wymienione przeze mnie usługi dotyczą wszystkich osób na rezerwacji na której jestem ja czy tylko mnie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#99 PostWysłany: 10 Kwi 2014 21:03 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
tasma napisał(a):
Ja mam pytanie dotyczące Priority Baggage Handling i Priority Airport Check-in. Mam golda w A3. Często latam z żoną i córką. Czy wymienione przeze mnie usługi dotyczą wszystkich osób na rezerwacji na której jestem ja czy tylko mnie?


Teoretycznie nie, ale w praktyce często mogą z nich skorzystać wszystkie osoby. Pamiętaj, że jako gold możesz mieć dwie sztuki bagażu, więc nawet jeśli druga sztuka nie należy do Ciebie, to zawsze możesz ją nadać jako swoją i wtedy będzie otagowana priorytetem. Podobnie jest z check-inem - mówisz, że jesteś *G i że podróżujecie na jednej rezerwacji, pokazujesz kartę i zazwyczaj nie robią problemów. Jeśli jednak robią, to nie masz prawa mieć o to pretensji, bo te przywileje formalnie przysługują tylko Tobie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#100 PostWysłany: 10 Kwi 2014 22:18 

Rejestracja: 07 Sty 2013
Posty: 97
Zbanowany
tasma napisał(a):
Ja mam pytanie dotyczące Priority Baggage Handling i Priority Airport Check-in. Mam golda w A3. Często latam z żoną i córką. Czy wymienione przeze mnie usługi dotyczą wszystkich osób na rezerwacji na której jestem ja czy tylko mnie?

Jeżeli latasz z żoną i córką, to nigdy nie powinno być problemu Tym bardziej, że to rodzina. Jeżeli jednak będziesz leciał z kochanką, infantem, trzema kumplami, ich żonami i jeszcze psem, a statutowy będziesz tylko Ty, to licz się z tym, że tylko Ty odprawisz się w biznesie i tylko Ty dostaniesz prio na bagaż.
Dodam jeszcze jedną usługę, której nie wymieniłeś: priority airport standby. Tutaj też zasada jest taka, że pasażerów z jednej rezerwacji się nie rozdziela (a tym bardziej rodziny).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 196 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group