Autor: | maxima [ 24 Wrz 2013 09:38 ] |
Temat postu: | Re: Reklamacje uszkodzenia bagażu - Dolfi1920 |
wystarczyło im wysłać dowód zakupu, to bez problemu byś dostał pieniądze, jakie chcesz:) Chyba źle to rozegrałeś - mi LOT połamał w zeszłym roku walizki 3 razy (dostałam 3 nowe) i nie było żadnych problemów. Za 3. razem (Sylwester) wymusiłam na nich, że sama sobie kupię jaką chcę, bo leciałam 2.01 o 5 rano, wiec by nie dowieźli swojej. Wysłałam paragon i kasa pojawiła się po kilku dniach na koncie. A kupiłam dużo droższą walizkę niż mi uszkodzili. |
Autor: | marcoklk [ 24 Wrz 2013 10:10 ] |
Temat postu: | Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż |
Koszt zakupu walizki dwa lata temu był inny niż jest dzisiaj. Poza tym kto trzyma rachunki na wszystko co kupuje.... Wycena szkody nie następuje na podstawie kosztu zakupu tylko na podstawie wartości z dnia zgłoszenia szkody. Nie miałem czego rozgrywać bo i Dolfi i LOT chce zwrócić tylko 550 PLN i ani złotówki więcej za dwie walizki. Zażądałem zwrotu moich walizek. Też nie zareagowali. Zobacz pozostałe opisy. Nie tylko ja mam tego typu problemy. |
Autor: | daraswlkp [ 26 Wrz 2013 14:50 ] |
Temat postu: | Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż |
Witam ! Czy ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał temat uszkodzonego bagażu przez czeskiego przewoźnika Travel Service ? Wracaliśmy w połowie sierpnia z Turcji i na lotnisku w Poznaniu stwierdziliśmy uszkodzenie bagażu - jest ono potwierdzone stosownym dokumentem . Biuro , w którym kupiliśmy wycieczkę ( TUI ) skierowało nas do ubezpieczyciela ERV , ponieważ mieliśmy wykupione rozszerzone ubezpieczenie , między innymi rozszerzone o ubezpieczenie bagażu . Niestety dostaliśmy odpowiedź odmowną , ponieważ ubezpieczyciel nie odpowiada za uszkodzenie/zniszczenie " opakowania " - waliz , toreb itp. , gdyby uszkodzeniu uległy " rzeczy " w środku to tak . W związku z zaistniałą sytuacją szukam jakiś namiarów , gdzie zgłosić szkodę , czy wiecie może czy jest określony jakiś termin na zgłoszenie szkody ( bo minęło już trochę czasu przez szarpanie się z ERV ) ? Pozdrawiam |
Autor: | megaellan2087 [ 11 Paź 2013 11:18 ] |
Temat postu: | Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż |
Ktoś wie gdzie w Katowicach mogą zgłosić uszkodzenie mojego bagażu? Torba została kupiona 2 miesiące temu, po 10 lotach, jest totalnie zniszczona, mam szanse na jakieś odszkodowanie? |
Autor: | maxima [ 11 Paź 2013 11:35 ] |
Temat postu: | Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż |
megaellan2087 napisał(a): Ktoś wie gdzie w Katowicach mogą zgłosić uszkodzenie mojego bagażu? Torba została kupiona 2 miesiące temu, po 10 lotach, jest totalnie zniszczona, mam szanse na jakieś odszkodowanie? po przylocie i stwierdzeniu uszkodzeń w biurze zajmującym się daną linią? Jeśli nie zrobiłaś tego od razu wg mnie marne szanse na wymianę walizki, bo będziesz musiała udowodnić przewoźnikowi, że uszkodził bagaż podczas lotu |
Autor: | Mikolaj2206 [ 12 Paź 2013 13:57 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za zgubiony bagaż i opóźnienie |
Nie chcąc zakładać nowego tematu piszę w tym. Ponad miesiąc temu leciałem na trasie WAW-TXL-MAD-LEI i mój bagaż został zgubiony przez linie lotnicze (we współpracy Air Berlin z Iberią). Otrzymałem go po ponad 30 godzinach, dodatkowo lekko zniszczony i okradziony (niestety skradzione rzeczy w teorii nie mogą być przedmiotem reklamacji bo linie zaznaczają, że za to odpowiedzialności nie biorą). Złożyłem oficjalną reklamację do Iberii i czekam już 5 tygodni na jakąkolwiek odpowiedź z ich strony. Na stronie informują, że procedura ta trwa max 4 tygodnie. Co mogę zrobić w takiej sytuacji? ULC zajmuje się takimi sprawami? Pozdr. Edit: Zapomniałem dodać, że była to podróż służbowa na 5 dni i opóźnienie w dotarciu bagażu, które trwało półtora dnia nasporzyło mi kilku problemów... |
Autor: | tomczas [ 18 Paź 2013 18:10 ] |
Temat postu: | Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż |
To się nazywa agresywny marketing ![]() ![]() |
Autor: | DMW [ 07 Lut 2014 01:35 ] |
Temat postu: | Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż |
W Rayanie uszkodzili mi walizkę. Niby niewiele, bo tylko rozwalili zamek błyskawiczny ale walizka porządna (kupiona w grudniu 2013) i warto naprawić. Zgłosiłem na lotnisku CRL i mam 7 dni na wypełnienie formularza reklamacyjnego ze stronki Ryana. Czy może ktoś z was przechodził już proces reklamacji bagażu w tej linii znanej z niechęci do uwzględniania wszelkich reklamacji? |
Autor: | m3lm4k [ 03 Mar 2014 14:41 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za zgubiony bagaż i opóźnienie |
--- Zapytam tutaj by nie dublowac tematow --- Wracalem wczoraj IAD-(AF)->CDG-(KL)->AMS-(F7)->CBG, ja dotarlem, bagaz nie. 1) Kogo scigac (AF czy F7 jako operatora ostatniego lotu)? Bilet byl wystawiony przez AF, wypelnilem stosowny formularz na lotnisku. 2) Za strona AF moge dokupic odziez, ktora potrzebuje. http://www.airfrance.co.uk/GB/en/common ... france.htm Zgodnie z charakterem mojej pracy, nie byloby absurdalne gdybym potrzebowal dokupic garnitur (przewozilem swoj w bagazu). Po jakim czasie od planowanego odbioru bagazu taki zakup ma sens by nie wygladalo to na podejrzanie? Dzieki z gory za pomoc. |
Autor: | cypel [ 03 Mar 2014 15:57 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za zgubiony bagaż i opóźnienie |
air france zgubiło mi bagaż, dowieźli mi na drugi dzień z tego co pamiętam to mogłem zrobić zakupy na 100 EUR (odzież, przybory toaletowe), zwrócili co do centa |
Autor: | kasialem [ 22 Maj 2014 10:15 ] |
Temat postu: | Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż |
Witam! Mam problem ze zgłoszeniem uszkodzonego bagażu w EMIRATES. Chciałabym załatwić sprawę pisemnie (ewentualnie przez prawnika), bo mailowo nikt nie traktuje mnie poważnie. Czy ktoś wie na jaki adres można kierować pisma do Emirates? Nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Wydaje mi się, że Emirates specjalnie utrudnia swoim klientom możliwość reklamacji nie podając żadnych informacji kontaktowych. Czy ktoś mógłby mi pomóc? Nadmienię, ze nie chodzi mi o walizkę lecz o uszkodzony w transporcie instrument, gdzie po zgłoszeniu szkody od razu uznano szkodę całkowitą. |
Autor: | dzadzax [ 25 Maj 2014 09:26 ] |
Temat postu: | Opóźnienie bagażu a odszkodowanie od Air France |
Witam, wracając z Manili lotem China Southern Airlines do Paryża bagaż był nadany na całą trasę do Berlina, ostatni odcinek Paryż - Berlin lotem Air France i w Berlinie bagażu nie dostałem , zgłosiliśmy się do odpowiedniego punktu na lotnisku w Berlinie, gdzie sporządzono protokół o zaginięciu bagaży, powiedziano ,że jeżeli w ciągu 5 dni nie odnajdą wówczas należy wypełnić dodatkowy druk który dostaliśmy w języku francuskim i angielskim i odesłać jako reklamację. Bagaż po 2 dniach dojechał DHL-em . Po przylocie nie dokonywaliśmy jednak żadnych zakupów, wręcz nie wychodziliśmy z domu bo załatwiła nas klimatyzacja na lotnisku w Paryżu. Pytanie czy jest szansa na otrzymanie odszkodowania za opóźniony bagaż od Air France?? czy ktoś to już przerabiał?? jakie były skutki??gdzie wysłał reklamację-skargę?? do Francji czy do Polski??w jakim terminie należy to zrobić?Proszę o rady> |
Autor: | zbyhu [ 25 Maj 2014 09:31 ] |
Temat postu: | Re: Opóźnienie bagażu a odszkodowanie od Air France |
Rachunki za zakupy trzeba wysłać. Przerabiałem to ostatnio po locie Deltą. No ale skoro nie robiłeś zakupów to nie mają Ci za co zwrócić... |
Autor: | Ladyage [ 25 Maj 2014 09:50 ] |
Temat postu: | Re: Opóźnienie bagażu a odszkodowanie od Air France |
dzadzax napisał(a): Pytanie czy jest szansa na otrzymanie odszkodowania za opóźniony bagaż od Air France?? czy ktoś to już przerabiał?? jakie były skutki??gdzie wysłał reklamację-skargę?? do Francji czy do Polski??w jakim terminie należy to zrobić?Proszę o rady> W sumie to nie ma czegoś takiego jak "odszkodowanie za spóźniony bagaż". Jest zwrot kosztów za tzw. "interim expenses" (wydatki poniesione w międzyczasie). Też przerabiałam to po locie z UA, po zgubieniu walizki autoryzowali mi telefonicznie $100 (choć to może być standard), po odesłaniu do nich wypełnionego formularza i rachunków po 2 miesiącach przysłali czek (ugh, co za zawracanie głowy, już ponad miesiąc czekam na jego realizację ![]() |
Autor: | farmer [ 05 Lip 2014 22:48 ] |
Temat postu: | pilne - bagaż zagubiony tuż przed rejsem, co robić? |
czesc, sprawa wyglada nastepujaco: kolega lecial dzisiejszym lotem W6 do trondhaim. jego bagaz rejestorwanyu zostal zagubiony-handling w GDN nie wie gdzie bagaz jest. problem jest o tyle powazny, ze rano kolega mial plynac w dwutygodniowy rejs I w bagazu bylo wszystko do niego potrzebne, caly sprzet I ubrania do wyprawy. bez bagazu nie ma sensu w ogole wchodzic na poklad. co mozemy teraz zrobic? |
Autor: | tiger2323 [ 05 Lip 2014 22:55 ] |
Temat postu: | Re: pilnie prosze o pomoc |
Nie mozna nic zrobic, i tak znajdą bagaż dopiero po kilku dni albo tygodnii, to tez jego wina bo wszystkie rzeczy który jest najwazniejsza powinno byc razem z niego naprzykład na podręczny . bo wiadomo ze jest szance za zgubią bagaz |
Autor: | Ladyage [ 05 Lip 2014 22:57 ] |
Temat postu: | Re: pilnie prosze o pomoc |
Kupić najpotrzebniejsze rzeczy, zatrzymać rachunki i po powrocie starać się o zwrot kosztów od linii/ubezpieczyciela (jeśli ma ubezpieczenie bagażu). |
Autor: | 01ERES [ 05 Lip 2014 23:11 ] |
Temat postu: | Re: pilnie prosze o pomoc |
Ladyage napisał(a): Kupić najpotrzebniejsze rzeczy, zatrzymać rachunki i po powrocie starać się o zwrot kosztów od linii/ubezpieczyciela (jeśli ma ubezpieczenie bagażu). Ja tez tak mysle. Nie mam pewnosci, ale gdzies widzialem w sieci wyszegolnienie tego co mozesz kupic, jesli zgubia Ci bagaz ( lista rosnie wraz z uplywem czasu do chwili dostarczenia). Niezaleznie od tego, wiem ze z powodztwa cywilnego, mozesz skarzyc linie w Pl o dowolna kwote, jesli udowodni sie zwiazek przyczynowo-skutkowy pomiedzy zaistniala szkoda i jej wysokoscia. |
Autor: | farmer [ 05 Lip 2014 23:14 ] |
Temat postu: | Re: pilnie prosze o pomoc |
a orientujecie sie do jakiej kwoty sa "podstawowe" zakupy? zdaje mi sie ze 200euro, ale nie moge nigdzie znalezc potwierdzenia tej kwoty. |
Autor: | 01ERES [ 05 Lip 2014 23:17 ] |
Temat postu: | Re: pilnie prosze o pomoc |
farmer napisał(a): a orientujecie sie do jakiej kwoty sa "podstawowe" zakupy? zdaje mi sie ze 200euro, ale nie moge nigdzie znalezc potwierdzenia tej kwoty. Moze najlepiej zadzwonic do rzeczonej linii i zapytac? |
Strona 4 z 56 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |