Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597
Strona 19 z 49

Autor:  Pizarro07 [ 06 Gru 2017 18:08 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

IBERIA - opóźniony bagaż (10 dni)

Próbuje wysłać reklamacje za opóźnienie bagażu rejestrowanego.
Wysyłam maila na clasica@iberia.es ale dostaje zwrotkę, że:
"Dear customer,
Thank you for contacting us. To help us handle your request we need the subject of your email to contain your Iberia Plus Card number.
We appreciate your cooperation. Please send us your e-mail again as indicated above.
This will reduce the time it takes us to respond to your enquiry."

Nie posiadam Iberia Plus Card.
Pytanie, czy ten numer ma za zadanie tylko przyspieszyć/ułatwić im proces czy póki co nie biorą pod uwagę mojej reklamacji.
Jeżeli nie biorą tego maila pod uwagę, to wie ktoś jak przejść przez proces reklamacji w Iberii?

Autor:  luftairways [ 07 Gru 2017 12:47 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

przeciez jak zlozyles reklamacje na lotnisku to powinni ci podac email numer telefonu do kontaktu

Autor:  sqbaluki [ 21 Gru 2017 15:21 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Podczas wtorkowego lotu zostało uszkodzone kółko w naszym wózku dziecięcym.
Szkodę zobaczyliśmy dopiero dzisiaj.

Jako, że mieliśmy zakupione ubezpieczenie w Alianz Globtroter, postanowiłem ubiegać się o jakąś rekompensatę, jednak dostałem odpowiedź źe tego typu uszkodzenie nie jest objęte w warunkach ubezpieczenia. Szczerze, to wcześniej w nie nie zaglądałem, wystarczyła mi tylko taka informacja "ubezpieczenie od utraty, kradzieży lub uszkodzenia bagażu podręcznego 1800 pln"

Ma ktoś jakies doswiadczenie w podobnych sprawach, czy można jeszcze uderzać do lotniska/przewoźnika w tej sprawie?
Pewnie takie kółko niewiele kosztuje, więc strata nie duża, zostanie jedynie nauczka że nie warto dopłacać do teoretycznie lepszego ubezpieczyciela.

Autor:  spiggy [ 21 Gru 2017 15:24 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

za przewoz bagazu / wozka odpowiada przewoznik czyli linia lotnicza wiec tam bym zglosil
TK urwal mi kilka lat temu kolko od walizki, bez wiekszych oporow pokryli koszt naprawy od Samsonite

Autor:  miriam [ 21 Gru 2017 16:07 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Tylko jeśli dopiero dzień po locie widzisz uszkodzenie ,to jak teraz udowodnisz,że stało się to w trakcie podróży.Takie rzeczy należy zgłosić na lotnisku za potwierdzeniem.

Autor:  wicker [ 27 Gru 2017 12:36 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Hej mam następujący przypadek:

[21.12] (21:30) lądowanie w LUX, 3/4 bagaże nie doleciały z MUC (mieli 1:10h na przerzucenie do Dasha, wyrobili się z jednym)
- sprawa zgłoszona w Lagguage customer na lotnisku w LUX, zobowiązali się dostarczyć do Polski w konkretne miejsce, protokół spisany (nie mieliśmy noclegu w LUX, stąd powrót samochodem do PL bez czekania na bagaż)

[26.12] 3 brakujące plecaki dostarczone na wskazany adres w PL (kilka perfum potłuczonych, reszta ok.)

Pytanie czy w takiej sytuacji można/należy/nie ma szans ubiegania się o jakikolwiek claim związany z opóźnieniem dostarczenia przez Luxair bagażu? Nie kupowałem nic na paragony, bo w nocy w LUX i tak niczego bym nie dostał. Jeśli ma to znaczenie na karku mam status FTL i dodatkowe ubezpieczenie z karty Planeta młodych (ubezpieczenie bagażu).

Bez hejtu i dzięki z góry za merytoryczne wskazówki ;)

Autor:  Sudoku [ 27 Gru 2017 13:26 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Jeśli masz ubezpieczenie, to sprawdź, jakie przypadki ono pokrywa. Ale ponieważ Twój lot kończył się w LUX, to w takim przypadku raczej nie ma co liczyć na zbyt wiele.

Autor:  Strzelec1990 [ 28 Gru 2017 03:13 ]
Temat postu:  Opóźniony bagaż i opóźniony lot- Stansted

-- 28 Gru 2017 02:11 --

Witam,

Od 3 godzin czekam na lotnisku na bagaż. Czas oczekiwania na bagaż od 2 do 4 godzin.

A od początku- jak każdy słyszał, na Stansted trochę popadało śniegu i zamknęli całe lotnisko. Loty opóźnione lub odwołane. Mój lot numer FR2670 z Modlina, był opóźniony o 3 godziny. Tutaj nie ma co gadać. Odszkodowanie się nie liczy ze względu na pogodę. Mam racje?

Druga sprawa mnie trapi. Ludzie podchodzą do okienka ryanair, aby wziąć jakieś karteczki o odszkodowanie w sprawie oczekiwania na bagaż.

Mój lot przyleciał 22:20. Jest godzina 1:10, czyli czekam prawie 3 godziny na bagaż. O tej godzinie nie jeździ już żaden pociąg lub inny transport do Londynu. Zostają taksówki. Co mogę teraz zrobić? Najbliższy pociąg mam 5:14. Co mogę zrobić w takiej sytuacji?

-- 28 Gru 2017 02:13 --

Dostajemy informacje, że na bagaż poczekamy maks do 4:40, czyli prawie 6.5h po przylocie. Fajnie co?

Autor:  jacek96 [ 28 Gru 2017 10:29 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Ni fajnie, pozostaje czekać, albo jechać do Londynu zostawiajac wiadomośc gdzie mają dostarczyć opóźniony bagaż.

Autor:  Strzelec1990 [ 28 Gru 2017 20:45 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Bardziej bałem się, że tego bagażu już nie zobaczę. 3 loty umieszczali na jednej taśmie. To nie jest normalne. Jedyny plus, to woda za darmo. Automaty już były puste.

Czy można to jakoś zgłosić i ubiegać się o odszkodowanie? Straciłem mnóstwo czasu z ich winy. Mam znajomego, który pracuje na Stansted i sam uważa, że jest to najgorsze lotnisko w UK. Najniższa stawka i wszyscy uciekają, dlatego nie ma rąk do pracy.

Autor:  jacek96 [ 29 Gru 2017 04:44 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Możesz zawsze do sądu zgłosić sprawę.

Autor:  becek [ 29 Gru 2017 08:25 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Tak, możesz
Wynajmij jakas kancelarie adwokacka i walcz
Wszyscy trzymamy kciuki

Autor:  tomiino [ 06 Sty 2018 23:09 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Co do opóźnienia bagażu przez linie flydubai to też przeżyłem i milo mnie zaskoczyli bo w ciągu 24h miałem bagaż w domu dostarczony przez jakiegoś kuriera

Autor:  MartaBaa [ 22 Sty 2018 12:05 ]
Temat postu:  Small Planet- odszkodowanie za opóźniony bagaż

Witam,Mam pytanie dotyczące opóźnionego bagażu. Podróżowaliśmy we 3 osoby, ale bagażu mieliśmy dwie sztuki. Jedna z walizek ważyła ponad 20 kg (czyli ponad dopuszczalny limit dla jednej osoby). Small Planet przyznało nam odszkodowanie w wysokości 20 euro za każdy dzień opóźnienia bagażu. Proszę o informację czy 20 euro powinno być wyplacone od sztuki bagażu, czy od osoby?Każda z osob podróżujących musiała kupić artykuły pierwszej potrzeby i wydała więcej niż 20 euro SP nie uznało naszych roszczeń na podstawie dostarczonych rachunków. Czy jest jakaś możliwość odwołania od decyzji przewoźnika oprócz Sądu?

Autor:  miriam [ 22 Sty 2018 12:10 ]
Temat postu:  Re: Small Planet- odszkodowanie za opóźniony bagaż

Odszkodowanie dotyczy bagażu,nie osoby.W takiej sprawie jeśli to ,co otrzymaliście nie wynika wprost z zaakceptowanego przez was ich regulaminu,faktycznie można tylko wdrożyć postępowanie cywilne.

Autor:  Beata Wisniewska [ 25 Sty 2018 13:25 ]
Temat postu:  uszkodzony bagaz ryanair

Witam wszystkich!
Kilka dni temu przylecialam do warszawy liniami ryanair, na lotnisku okazalo sie , ze w bagazu rejestrowanym (walizka) jest 7 cm podluzna dziura! Walizka kosztowala 200zl, ale ryanair odmowil wyplaty za zniszczenie twierdzac, ze wada jest kosmetyczna! Gdzie moge sie od tej decyzji odwolac, gdzie to zglosic? Czy ktos moze pomoc?

Autor:  Bartekjg [ 25 Sty 2018 13:39 ]
Temat postu:  Re: uszkodzony bagaz ryanair

Powinnaś od razu po przylocie udać się z reklamacją do "Lost&Found". Tam gdzie się reklamuje zgubione, opóźnione bagaże. Teraz może już być za późno, ale napisz oficjalnie pismo z reklamacją.

Autor:  Adele [ 17 Lut 2018 22:50 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Moja walka z Dolfi i Turkish Airlines o odszkodowanie za walizkę trwała trzy miesiące. Dolfi usiłowało mi wcisnąć walizki z ich katalogu, które rażąco odbiegały pod względem jakości, wielkości i innych parametrów od mojej walizki zniszczonej przez linie lotnicze. Przez trzy tygodnie wymiany uprzejmości, z uporem maniaka i kategorycznie, żądałam konkretnej, wybranej przeze mnie walizki albo odszkodowania, powołując się za każdym razem na art. 363 § 1 i 2 kc (poszkodowany ma prawo do wyboru sposobu naprawienia szkody). Ostatecznie Dolfi zakwalifikowało mnie chyba jako trudnego klienta i odpisało, że przekazało moja sprawę do linii lotniczych celem wypłaty odszkodowania. Oczywiście linie lotnicze nie skontaktowały się ze mną, telefonów nikt nie odbierał, a na maile nikt nie odpowiadał (choć otrzymywałam potwierdzenie, że zostały przeczytane). W końcu wysłałam pismo pocztą (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru), dołączyłam fakturę za nową walizkę, żądanie zwrotu kosztów i powołałam się na Konwencję Montrealską, Rozporządzenie (WE) 889/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady, kc oraz zagroziłam, że sprawą zainteresuję rzecznika praw konsumenta, nagłośnię sprawę w mediach i podejmę konkretne kroki prawne. W końcu po dwóch tygodniach dostałam maila, że uznają moje roszczenie i proszą o przesłanie danych do przelewu. Przelew nie przychodził przez miesiąc, co uważam za kolejną grę na zwłokę, więc znów wysłałam kilka maili, które ktoś odebrał, ale nie raczył odpowiedzieć. Wreszcie odpisali mi, że pieniądze powinny być na moim koncie już 3 tygodnie temu i że muszą sprawdzić co się zadziało. No po prostu cyrk na kółkach! Zastanawiałam się czy teraz będą usiłowali mi wmówić, że przelew jednak poszedł i może jeszcze mam im udowodnić, że nie dotarł?! Jednak ostatecznie, po kolejnym kategorycznym mailu, pieniądze wpłynęły na moje konto. Reasumując: gdybym nie była taka uciążliwa i nie rzucała paragrafami to linie lotnicze miałyby mój uszkodzony bagaż w głębokim poważaniu. Cała procedura była przeciągana do maksimum, żeby zniechęcić pasażera do egzekwowania jego podstawowych praw. I to wszystko przez linie, które reklamują się jako najlepsze w Europie! Czy Wy też tak długo czekaliście na rekompensatę za uszkodzony bagaż?

Autor:  d-t-x [ 25 Lut 2018 17:57 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Moją walizkę uszkodziła Air Asia w Tajlandii - wyłamali mi kółko wraz ze sporą częścią poszycia walizki. Zaproponowano mi jakąś śmieszną kwotę zadośćuczynienia (400 czy 500 THB). Na szczęście, ubezpieczyłem bagaż w Wartadirect i od nich spróbuję uzyskać odszkodowanie.

Autor:  lovenz [ 28 Lut 2018 03:48 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Hej lecielismy Quantas jako ostatnim bo 2 wcześniejsze loty były emirates. Wszystko na 1 bilecie z MAN do ZQN
1 z naszych bagaży zagubił się gdzieś po drodze.
Na lotnisku wypelnilisny "property irregularity report"
Dali nam bon na $60NZ

Bagaż znalazł się i został dostarczony w poniedziałek czyli po 5 całych dniach. Ale w między czasie niestety musieliśmy kupić niektóre rzeczy które były nam niezbędne a kwota przekroczyła 3 razy te $60 .

Co teraz? Można złożyć claim?

Strona 19 z 49 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/