Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597
Strona 15 z 56

Autor:  lsk [ 11 Kwi 2017 16:13 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Cześć,

Air Berlin ogólnie ma jakiś niemiłosierny syf z bagażami obecnie na TXL - od tygodnia moja siostra czeka na walizkę po locie Sajgon-Abu Dhabi-Berlin-Wawa (po niemal 4tyg. podróży po Wietnamie), w Wawie okazało sie, że walizka zagubiona, (podróżowali w 4 osoby, 3 walizki rejestrowane były, jednej brak).

Wszystko elegancko zgłoszone na Okęciu, jednak jako ze mija już tydzień, szans na odzyskanie coraz mniej, tak naprawde nie wiadomo do końca czy nawet dotarła do Berlina.

Nie mogę się doczytać nawet jakie są prawa pasażera w tym zakresie, ubezpieczalnia oczywiście zrobiła wyłączenie dla ludzi już będących na terenie RP, Air Berlin pisze na fb że może sobie zakupić ciuchy, zrobić claim, ale oczywiście pod warunkiem, że nie jest w kraju rezydencji (czyli nie może).

Macie jakieś pomysły co można zrobić? Jakieś doświadczenia odnośnie zwrotu kosztów za ubrania, oczywiście nie wzięła całej swojej szafy, ale mimo wszystko jakąś jej część, nie wspominając o kosmetykach etc.
Czy gdyby okazało się, że bagaż w ogóle się nie znajdzie to zostaje tylko droga sądowa? (i który sąd odpowiedni PL czy DE?)

Dzięki z góry za każdą wskazówkę

Autor:  Alexis93 [ 19 Kwi 2017 13:36 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Dziś w Male bagaż nie dotarł za mną ... Pracownik lotniska przyjął zgłoszenie i na stronie Emirates widnieje nr sprawy. To jest mój pierwszy zagubiony bagaż. Czy mogę domagać żeby linia pokryła koszt na potrzebne rzeczy ?

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Zeus [ 19 Kwi 2017 13:41 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Tak

Autor:  boots [ 19 Kwi 2017 13:46 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Alexis93 napisał(a):
Dziś w Male bagaż nie dotarł za mną ... Pracownik lotniska przyjął zgłoszenie i na stronie Emirates widnieje nr sprawy. To jest mój pierwszy zagubiony bagaż. Czy mogę domagać żeby linia pokryła koszt na potrzebne rzeczy ?

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

To zależy łącznie od tego, jakie będzie opóźnienie w dostarczeniu bagażu i jakie rzeczy zamierzasz kupić.

Autor:  Anonymous [ 19 Kwi 2017 13:59 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Alexis93 napisał(a):
Dziś w Male bagaż nie dotarł za mną ... Pracownik lotniska przyjął zgłoszenie i na stronie Emirates widnieje nr sprawy. To jest mój pierwszy zagubiony bagaż. Czy mogę domagać żeby linia pokryła koszt na potrzebne rzeczy ?


Oczywiście, że możesz dokonać zakupu dóbr podstawowych (np. ubrań na zmianę, środków higieny osobistej itp.) i żądać później zwrotu kosztów. Oczywiście na wszystko musisz posiadać dowody zakupu. Często linie lotnicze mają w regulaminie podróży określone za co i ile max. mogą zwrócić. Niektóry linie lotnicze oferują vouchery czy nawet udostępniają część środków (np. środki higieny osobistej). Najlepiej na wszelki wypadek skontaktuj się z daną linią lotniczą, aby ewentualnie uniknąć nieprzyjemności.

Autor:  Alexis93 [ 28 Kwi 2017 14:44 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Znowu mój bagaż nie dolecial... do Pragi. Flydubai nie mają siedzibę w Pragi. Na podwórku jest zimno , nie mam nic kurtkę. Jadę kupić kurtkę. Napisałem na mailu do linii w tej sprawie czy bez problemu będą zwrócić koszty i jeszcze nie dostałem odp. A jak myślicie czy będzie duża szansa ze zwrócą na podstawie dowód zakupu ?

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

Autor:  tropikey [ 28 Kwi 2017 14:58 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Dziś taka oto kuriozalna sytuacja: przylatujemy z GDN do WAW i po krotkiej przerwie lecimy dalej do KRK (pierwotnie miało być bezpośrednio, ale akurat w tym dniu LO zmienił plany). Okazuje się, że lecimy tą samą maszyną, którą przybyliśmy z GDN. Po przylocie do KRK naszego (i kilku innych pasażerów z GDN) bagażu nie ma. Czekając na razie na rozwój wypadków, zastanawiam się:
1) czy firma handlingowa w WAW nie wiedziała, dokąd leci ten samolot i czy nie mogła po prostu zostawić bagażu do KRK w luku?
2) czy LO jest skłonne do jakichkolwiek zadośćuczynień, gdyby jakimś cudem nie dowieźli nam bagażu jeszcze dziś ("cudem", bo po naszym przylocie do KRK miały być jeszcze chyba 3 kolejne z WAW)? Potrzebujemy parasoli, bo wiadomo, jaka jest pogoda, kosmetyków i inych rzeczy...

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Alexis93 [ 30 Kwi 2017 12:56 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Dziś dostałem mail od flydubai i proszę o pomoc, przesyłają plik w pdf do wypełnienia formularz moje dane, co było w moim bagażu itp, może ktoś wie co powinien wpisać na pole Type Of Claim ? To jest moja pierwsza sytuacja i proszę o wyrozumiałość.

Załączniki:
Baggage Inventory Form-1-page-002.jpg
Baggage Inventory Form-1-page-002.jpg [ 103.18 KiB | Obejrzany 2077 razy ]
Baggage Inventory Form-1-page-001.jpg
Baggage Inventory Form-1-page-001.jpg [ 93.85 KiB | Obejrzany 2077 razy ]

Autor:  becek [ 30 Kwi 2017 13:02 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

w formularz w pisz co bylo w bagazu
co/marka/kolor/ilosc
trudne slowa wpisuj w google tlumacza, dasz rade
to pole jest juz wypelnione

Autor:  Antoni83 [ 03 Maj 2017 13:11 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Mój bagaż nie dotarł do miejsca docelowego, ale już dostałem po 4 dniach. Chciałem ubiegać o zwrot kosztów za potrzebne rzeczy który kupiłem, a linie lotnicze chcą żebym pokazał kwit bagażowy , ale nie mam ponieważ przy nadaniu bagażu rejestrowanego nie dostałem kwit, było późno i zapominałem upomnieć pracownika... to oznacza że nie ma o czym liczyć na zwrot? czy mogę coś udowodnić np. niech obejrzą nagranie z monitoringu że rzeczywiście to ja dałem moje walizkę?

Autor:  boots [ 03 Maj 2017 14:17 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Cytuj:
przy nadaniu bagażu rejestrowanego nie dostałem kwit,

A jak go odebrałeś?

Autor:  Antoni83 [ 03 Maj 2017 19:25 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

jak znaleźli walizkę, to powiedziałem że nie mam kwit, a oni prosili żebym dokładnie wpisał jakie rzeczy były na walizkę, zweryfikowali i kurier przynosił walizkę do mnie w domu.
Z tego co przeczytałem w intrenecie że trzeba załączyć kwit bagażowy, to chyba że nie mogę liczyć na zwrot kosztów...

Autor:  Alexis93 [ 04 Maj 2017 10:48 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Minęło sześć dni i nadal szukają mój bagaż, wątpię czy znajdą...

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

Autor:  becek [ 04 Maj 2017 11:08 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

no i?

Autor:  Alexis93 [ 05 Maj 2017 11:20 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

EDIT: jednak znaleźli mój bagaż,wkrotce otrzymam. Chciałbym wiedzieć czy jest sens składać reklamacje chodzi o opóźniony w dostarczeniu bagażu o jeden dzień pózniej - dwa tygodnie temu w Male. Nic nie kupiłem potrzebne rzeczy , chyba nie ma szans coś wywalczyć od Flydubai?

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

Autor:  tropikey [ 18 Maj 2017 16:34 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

tropikey napisał(a):
Dziś taka oto kuriozalna sytuacja: przylatujemy z GDN do WAW i po krotkiej przerwie lecimy dalej do KRK (pierwotnie miało być bezpośrednio, ale akurat w tym dniu LO zmienił plany). Okazuje się, że lecimy tą samą maszyną, którą przybyliśmy z GDN. Po przylocie do KRK naszego (i kilku innych pasażerów z GDN) bagażu nie ma. Czekając na razie na rozwój wypadków, zastanawiam się:
1) czy firma handlingowa w WAW nie wiedziała, dokąd leci ten samolot i czy nie mogła po prostu zostawić bagażu do KRK w luku?
2) czy LO jest skłonne do jakichkolwiek zadośćuczynień, gdyby jakimś cudem nie dowieźli nam bagażu jeszcze dziś ("cudem", bo po naszym przylocie do KRK miały być jeszcze chyba 3 kolejne z WAW)? Potrzebujemy parasoli, bo wiadomo, jaka jest pogoda, kosmetyków i inych rzeczy...


Dla zasady napisałem reklamację w spr. opóźnionego bagażu (ostatecznie dostaliśmy go w chwili, gdy powinniśmy już być w drodze na przedstawienie, na które się w związku z tym nieco spóźniliśmy). Dziś odpowiedzieli - zgodnie z przewidywaniami bardzo przeprosili za niedogodności, ale nie stwierdzili naruszenia i wskazali, że różne niedogodności związane z opóźnieniem bagażu zdarzają się wszystkim liniom. Trudno się z tym nie zgodzić, choć nadal nurtuje mnie, po kiego grzyba z samolotu lecacego na trasie GDN-WAW, a zaraz potem WAW-KRK wyciągali bagaż pasażerów lecących z GDN do KRK...
Trzeba jednak przyznać, że stanęli na wysokości zadania, bo tytułem rekompensaty przyznali 2000 mil. Wolałbym chociaż "piątaka", ale i to miłe.

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Alexis93 [ 22 Maj 2017 15:16 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Linia Flydubai odmówili rekompensaty za opóźnienie w dostarczeniu bagażu rejestrowanego.
Dziś dostałem taki wiadomość:

We regret that you are unhappy with our decision however, based on the report submitted by MLEFZ team, the baggage was delayed due to the negligence from your end caused by baggage being left behind at the boarding gate.
Based on the above mentioned information, we apologize however we are unable to process your claim further.

Dziwne, nadałem bagażu podczas odprawy....
Bronią się i nie chcą przyznać rekompensaty, jak uważacie czy jest sens żeby jeszcze powalczyć ?

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

Autor:  warminc [ 30 Maj 2017 18:17 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Mam taki problem. Jestem aktualnie na lotnisku w Abu Dhabi i za chwilę lecę do Singapuru. Po anulowanym locie i przymusowej dłuższej przesiadce dowiedziałem się że mój bagaż pozostał w Berlinie i nie doleci ze mną do Singapuru. Co w takim wypadku mam zrobić? Mam wykupione ubezpieczenie podróżne w esky i dodatkowo karta kredytowa która kupowałem bilety też ma ubezpieczenie podróżne. Do jakiego czasu trzeba zgłaszać takie problemy u ubezpieczyciela? Mam się już tym teraz zająć czy mogę po powrocie?

Autor:  miriam [ 30 Maj 2017 18:20 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

Możeszpo powrocie jak ostatecznie będziesz wiedział czy masz bagaż i po jakim czasie.Przypilnuj potwierdzenia w SIN.

Autor:  warminc [ 31 Maj 2017 16:38 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzony/zaginiony/opóźniony bagaż

W SIN nie dostałem papierowego potwierdzenia tylko numer mi przesłali na e-maila bo miału awarię systemu. Tylko ten numer mi wystarczy czy muszę mieć "papierek"?

Strona 15 z 56 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/