Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Strajk pracowników przewoźnika a odszkodowanie
strajk-pracownikow-przewoznika-a-odszkodowanie,1498,141570
Strona 2 z 2

Autor:  maxima [ 22 Sie 2025 15:54 ]
Temat postu:  Re: Strajk pracowników przewoźnika a odszkodowanie

mi cudem udało się polecieć YVR-YYZ i zdążyć na LO, ale musiałam zabukowac dodatkowo hotel w YYZ. Zobaczymy czy oddadzą ;)

Autor:  jaco027 [ 22 Sie 2025 16:16 ]
Temat postu:  Re: Strajk pracowników przewoźnika a odszkodowanie

Chupacabra napisał(a):
@witekkowal @mucha jeśli was będą odbijać to na koniec zostaje Office des transports du Canada — Canadian Transportation Agency
Moze za 2-3 lata....
https://loyaltylobby.com/2025/07/28/can ... omplaints/

Autor:  marek2011 [ 22 Sie 2025 16:49 ]
Temat postu:  Re: Strajk pracowników przewoźnika a odszkodowanie

oskiboski napisał(a):
marek2011 napisał(a):
witekkowal napisał(a):
@jaco027, dzięki, czytałem ten materiał. Na razie podchodzę z umiarkowanym entuzjazmem bo na stronie AC pisali, że bilet musi być kupiony przez Air Canada a nie przez innego przewoźnika. Jak podawałem numery biletów to na szczęście nie odrzucało złożenia wniosku, więc zobaczymy co i jak. Oczywiście liczę na pozytywne zakończenie sprawy, bo 2 bilety OW do WAW nie były za tanie



Jeśli zarezerwowałeś bilet w LO (80) to niezależnie od tego, co stało się z odcinkiem AC, to LO miał obowiązek dowieźć cię do celu, czyli stosownie zmienić rezerwację na inne opcje. Więc możesz też potencjalnie skierować roszczenia do LO, skoro odmówili - jak rozumiem - zmiany.
No nie do końca tak jest. Odwołany ma 1 lot AC i dalej połączenie do WAW. I to stało się na ile dni do wylotu ? Dwa ? Chyba 2 dni wcześniej ogłosili ten strajk. Gdyby zaczynał z WAW i LO by skasował waw-yyz wtedy musiałby LO zapewnić lot do końca. Co innego gdyby to się wydarzyło na dwa trzy tygodnie przed rozpoczęciem podróży to wtedy LO zmienia czy inny przewoźnik który sprzedał bilet. AC/LH to osobny przypadek bo mają JV.


LO wystawił bilet, LO odpowiada za podróż, niezależnie ew. od przewoźnika obsługującego dany odcinek.
A sam strajk ogłosili 72h przed jego rozpoczęciem i wtedy AC rozpoczęła kasowanie swoich lotów. Nie był to CNL w ostatniej chwili (w dniu podróży czy poniżej doby od jej rozpoczęcia).

Autor:  mucha [ 19 Wrz 2025 19:50 ]
Temat postu:  Re: Strajk pracowników przewoźnika a odszkodowanie

Air Canada i strajki sprzed miesiąca. Najpierw odmowa
Załącznik:
ac1.png
ac1.png [ 39 KiB | Obejrzany 285 razy ]

A po stanowczym sprzeciwie że jednak tutaj ma zastosowanie EU261 (bo wylot z UE), zmiana zdania
Załącznik:
ac2.png
ac2.png [ 12.13 KiB | Obejrzany 297 razy ]

Autor:  witekkowal [ 19 Wrz 2025 19:52 ]
Temat postu:  Re: Strajk pracowników przewoźnika a odszkodowanie

U mnie niestety był powrót do PL. Odcinek wewnątrz Kanady odwołany.
Póki co jak obiecali, to skontaktowali się z LO wewnętrznie i dostałem zwrot za niewykorzystany odcinek LO. Czekam na rozpatrzenie reklamacji o zwrot kosztów biletów, które sam sobie kupiłem.

Autor:  witekkowal [ 07 Lis 2025 14:51 ]
Temat postu:  Re: Strajk pracowników przewoźnika a odszkodowanie

UPDATE:
Jakiś czas temu ponownie skontaktowałem się z Air Canada. Uznali moje roszczenie i zwrócą różnicę pomiędzy kosztem zakupionych przeze mnie nowych biletów, a kwotą zwróconą przez LO z tytułu niewykorzystanej podróży powrotnej. Finalnie wychodzę ok. 80 zł w plecy z tytułu przewalutowań. Aktualnie czekam na przelew, co może zająć kilka tygodni.

Autor:  maxima [ 09 Lis 2025 02:58 ]
Temat postu:  Re: Strajk pracowników przewoźnika a odszkodowanie

U mnie niby zwrócą za hotel i transfer bo udało mi się w YVR załapać na wcześniejszy lot. Niby kase wysłali i mam czekać 8 tyg!

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/