Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Srebro w sojuszu - czy to ma sens?
srebro-w-sojuszu-czy-to-ma-sens,15,183267
Strona 1 z 2

Autor:  MKairlines [ 28 Sie 2025 05:27 ]
Temat postu:  Srebro w sojuszu - czy to ma sens?

Tylko wtedy FTL straciłby za bardzo sens, a ludzie zaczęliby jeszcze bardziej latać LH gdzie lounge w strefie NS we FRA i MUC masz kilka. Przypominam, że to jeden z najciężej osiągalnych srebrnych statusów wśród europejskich linii i trzeba mieć na niego teraz 33 krótkie odcinki w Y rocznie . Dla porównania w AF/KL od 36 to już jest gold.

Autor:  Zeus [ 28 Sie 2025 08:04 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

No chyba nie najciężej osiągalny srebny status

33 odcinki w Y to żaden problem przecież.

Autor:  marek2011 [ 28 Sie 2025 09:24 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

MKairlines napisał(a):
Tylko wtedy FTL straciłby za bardzo sens, a ludzie zaczęliby jeszcze bardziej latać LH gdzie lounge w strefie NS we FRA i MUC masz kilka. Przypominam, że to jeden z najciężej osiągalnych srebrnych statusów wśród europejskich linii i trzeba mieć na niego teraz 33 krótkie odcinki w Y rocznie . Dla porównania w AF/KL od 36 to już jest gold.


A ile trzeba (na ogół) spacerować z S do NS po FRA, żeby przejść wszystkie kontrole i dostać się do samolotu ? A ile w WAW?
Sam jak lecę z/przez WAW praktycznie niemal nigdy nie korzystam z Mazurka bo go nie lubię - siedzę w Polonezie w części G i wychodzę chwilę przed boardingiem.
Btw. przykładowo w CPH SK w ogóle nie ma poczekalni w NS i jakoś nie powoduje to, że ludzie omijają SK i CPH z tego powodu ;)

Autor:  MKairlines [ 28 Sie 2025 10:37 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

Zeus napisał(a):
No chyba nie najciężej osiągalny srebny status

33 odcinki w Y to żaden problem przecież.

Z tych, w których można zdobyć za odcinki zdecydowanie jest. Do Flyingblue potrzeba zaledwie 20 lotów, SAS - 10(!), Iberia - również 20, TAP - 25 (i 15 do utrzymania). Do BA, AY, gdzie zależy to od $ nie porównuję, ale można oczywiście zrobić mniej odcinków w Y przy droższych biletach. Lepszym pomysłem byłoby wpuszczanie tylko statusowych z M&M (FTL i wyżej), a tych ze statusami z A3, TK, AV, ET przekierować do Poloneza.
Kontrola paszportowa w WAW jest niestety strasznie wolna i nieprzewidywalna, a dodatkowo automatyczne bramki są na wylotach często wyłączone. Więc co z tego jak jest blisko, jak może to zająć nawet 45 minut. We FRA nigdy przy 15 lotach na rok tam, nie czekałem do kontroli dłużej niż 5 minut i automatyczna zawsze działa.

Autor:  Gadekk [ 28 Sie 2025 10:41 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

Co to za akademicka dyskusja. Równie dobrze zamiast 33 odcinków w Y można zrobić FTL za 2x Bejrut w C z WAW LO, bez urlopu.

Autor:  Pecel87 [ 28 Sie 2025 10:53 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

@MKairlines ale może dodaj, że FTL daje saloniki a ST Elite saloników nie daje. ST Elite za to można mieć za ~360 zł w ogóle bez latania :D

Autor:  MKairlines [ 28 Sie 2025 11:03 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

Nie daje, ale za to za bardzo niewiele więcej niż trzeba mieć na FTL można już tam dostać ST Elite Plus i saloniki nie tylko we własnych hubach. FTL bez saloników nie będzie miał całkowicie sensu, bo jedynym benefitem zostanie priority check-in z którego się w większości i tak nie korzysta przy OLCI. FB Silver daje chociażby darmowy wybór miejsc, o czym przy FTL można pomarzyć.

Autor:  Zeus [ 28 Sie 2025 11:14 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

Ale przepraszam, silver nazywa się Frequent, czyli dla tych co podróżują w samolotami (dużo w Y lub parę raży w C Class). Nie róbmy sobie problemów ze to sztuka parę rt zrobić LH w ciągu roku. No ale zawsze jest pomyśł rozdać milion FTL w big milkach

Autor:  MKairlines [ 28 Sie 2025 11:23 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

Dla mnie problemem żadnym nie są progi (LO i LHG mają tak dobrą ofertę z PL, że nie jest problemem szybko to zrobić), tylko to żeby ten status coś dawał względem konkurencyjnych ofert, a w tym momencie są to praktycznie tylko saloniki. Bez tego LO straci po prostu klientów na rzecz AF/KL, gdzie za to samo zrobię gold i do saloniku wejdę nie tylko w AMS, ale i wszędzie indziej. Ja bym jako większy problem dla LO przy zatłoczonym Mazurku widział w "egzotycznych" goldach niż we własnych FTL, ale to już raczej do innego tematu ta dyskusja się nadaje.

Autor:  marek2011 [ 28 Sie 2025 11:57 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

Żeby zrobić E+ segmentami w AF trzeba więcej lotów niż 36, bo 56 ; dopiero utrzymanie go wymaga 36 zakładając krótkie odcinki europejskie (bo już nie krajowe) w Y. Przy czym mówimy o sojuszu, które oferuje relatywnie najsłabsze globalne perks w porównaniu do OW i *A.
A co do "egzotycznych" Goldów, to mam dla ciebie złe wieści : w wielu konkurencyjnych FFP trudniej je obecnie dostać/utrzymać niż w nowym systemie M&M, gdzie SEN można na luzie wylatać też de facto segmentami/pociągami/kolekcjami w Uptrip/wypadem do BEY itd.

Autor:  MKairlines [ 28 Sie 2025 12:30 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

Tak, chodziło o utrzymanie (M&M nie ma tu żadnych ułatwień, choć w nowym systemie nie są już raczej potrzebne), choć aby dostać od zera to nadal jest to prawie połowa tego co przy SEN, licząc loty europejskie w Y, a też wiele optymalizacji jest możliwych. Co do obcych goldów, to jakby to było takie trudne to tyle osób z Polski nie robiłoby ich zamiast normalnie SEN (nie jest to już co prawda tak łatwe jak kiedyś). Dodatkowo linia powinna zawsze promować swoich pasażerów statusowych, zwłaszcza LO, który jest w jednym programie z największym konkurentem.

Autor:  oskiboski [ 28 Sie 2025 13:15 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

Słuchaj to jest program dla często podróżujących. Uważasz,że powinni obniżać wymagania by jak najwięcej osób miało ? Nie latam służbowo nie jestem milionerem a nie mam problemu z utrzymaniem SEN bo wybieram latanie w sojuszu,poza tym w nowym programie jest łatwiej według mnie. W starym programie na SEN było trzeba strzelić 800 (100000:125)odcinków w najniższej taryfie. Teraz tego samego SEN masz za 100 :) 2000:20

Autor:  Darek M. [ 28 Sie 2025 13:29 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

Odbiegliśmy od tematu, ale dyskusja ciekawa. Może warto przenieść ją w odpowiednie miejsce ?

Autor:  marek2011 [ 28 Sie 2025 14:17 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

MKairlines napisał(a):
Tak, chodziło o utrzymanie (M&M nie ma tu żadnych ułatwień, choć w nowym systemie nie są już raczej potrzebne), choć aby dostać od zera to nadal jest to prawie połowa tego co przy SEN, licząc loty europejskie w Y, a też wiele optymalizacji jest możliwych. Co do obcych goldów, to jakby to było takie trudne to tyle osób z Polski nie robiłoby ich zamiast normalnie SEN (nie jest to już co prawda tak łatwe jak kiedyś). Dodatkowo linia powinna zawsze promować swoich pasażerów statusowych, zwłaszcza LO, który jest w jednym programie z największym konkurentem.


Poza łatwością zrobienia / utrzymania statusu są jeszcze inne kwestie, które decydują o wyborze danego programu / linii: przykładowo wartość i sposób naliczania mil, sensowność/stawki biletów za mile, dodatkowe przywileje dla osób częściej latających daną linią niż np. LO czy LH, w tym np. dużo bardziej sensowne darmowe upy niż eV w M&M itp. itd. Akurat M&M pod wieloma względami przez lata był słabym programem; teraz dopiero sytuacja uległa ponownie poprawie po uproszczeniu kwalifikacji statusowych (dla większości osób) plus dynamicznej wycenie biletów dającej trochę fajnych stawek, których dotąd nie było, oczywiście wiele z nich też znacznie podrożało. Ale to wszystko inna dyskusja, sugestia @Darek M. w pełni słuszna.

Autor:  MKairlines [ 28 Sie 2025 16:21 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

oskiboski napisał(a):
Słuchaj to jest program dla często podróżujących. Uważasz,że powinni obniżać wymagania by jak najwięcej osób miało ?

Nigdzie nie twierdziłem, że trzeba obniżać wymagania, zwłaszcza na SEN. Po prostu uważam, że zabieranie praktycznie jedynego benefitu dla FTL jakim jest wstęp do lounge w hubach (czy to ograniczanie go, w przypadku WAW tylko do Poloneza) jest dla linii szkodliwe w długim terminie, bo zabierze klientów. Jaki byłby sens robienia FTL bez saloników? Pritorytetowy check-in, czy może priorytet na liście oczekujących :D Znów porównując do AF/KL: tam silver daje boarding max. w 3 grupie zależnie od taryfy, czyli przed wszystkimi z economy, poza tymi z flex oraz darmowe miejsca standardowe, czyli coś za co LH trzeba płacić w light nawet na odprawie. Ja wiem, że może niektórych to boli, że "biedaki" z FTL są w saloniku, ale jednak trzeba spojrzeć na to szerzej.

Autor:  Darek M. [ 28 Sie 2025 20:48 ]
Temat postu:  Re: Srebro w sojuszu - czy to ma sens?

Idealna sytuacja to rozdzielenie saloniku / salonów na Silver i Gold/Biznes, co wydaje mi się, że nastąpi na nowym lotnisku. Do tego czasu trzeba się liczyć z utrudnieniami.

Autor:  Pecel87 [ 28 Sie 2025 21:18 ]
Temat postu:  Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki

oskiboski napisał(a):
Słuchaj to jest program dla często podróżujących. Uważasz,że powinni obniżać wymagania by jak najwięcej osób miało ? Nie latam służbowo nie jestem milionerem a nie mam problemu z utrzymaniem SEN bo wybieram latanie w sojuszu,poza tym w nowym programie jest łatwiej według mnie. W starym programie na SEN było trzeba strzelić 800 (100000:125)odcinków w najniższej taryfie. Teraz tego samego SEN masz za 100 :) 2000:20


Niech nie obniżają, ale jak dla mnie 100 najtańszych segmentów to jest kosmos na tle konkurencji. Jak sobie na szybko policzyłem, że za 72 byle jakie segmenty jest ST Elite Plus i OW Emerald razem wzięte (i to wylatane byle jakimi liniami w sojuszu w byle jakiej taryfie).

Autor:  skrzat [ 28 Sie 2025 22:09 ]
Temat postu:  Re: Srebro w sojuszu - czy to ma sens?

Pozostaje jeszcze łatwość wylatania tych odcinków dla osób z PL. Ktoś kto mieszka np. w ES może łatwo zrobić np. 8 odcinków dziennie na trasie BCN-PMI czy BCN-MAD, jak dla nas krajowki w PL. Nie chciałoby mi się lecieć specjalnie do ES, aby robić takie durnoloty, ale już krajówki w PL mogę zrobić.

Autor:  marek2011 [ 28 Sie 2025 22:13 ]
Temat postu:  Re: Srebro w sojuszu - czy to ma sens?

Tylko ciekawe gdzie byś chciał zdobyć ten ST E+ i OW E łącznie 72 "byle jakimi" segmentami ;-)

@Darek M. IMo LO powinien utrzymać standard LH i zrobić poczekalnie BC (+FTL) / SEN lub pójść śladem wielu innych linii i zrobić poczekalnię tylko dla paxów C oraz "statusową".

Autor:  Pecel87 [ 28 Sie 2025 22:34 ]
Temat postu:  Re: Srebro w sojuszu - czy to ma sens?

A czy ja mówiłem o położeniu geograficznym? Przecież zasady są takie same dla wszystkich. Zresztą dla mnie Skandynawią to są prawie jak krajówki :P Ceny zresztą podobne, takie coś daje 3/26 SkyTeam Elite Plus lub 3/10 SkyTeam Elite:
Załącznik:
TOS.jpg
TOS.jpg [ 14.74 KiB | Obejrzany 1017 razy ]

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/