Autor: | Maciek78 [ 22 Sty 2013 22:57 ] |
Temat postu: | Pomoc dla nieszczęśników z lotu MAD-BVA : nocleg ? |
Możesz tez napisać po polsku do naszego ULC i oni przekażą dalej |
Autor: | Gaszpar [ 22 Sty 2013 23:12 ] |
Temat postu: | Re: Pomoc dla nieszczęśników z lotu MAD-BVA : nocleg ? |
w sumię to ciekawe bo nawet z CRLL jest x2 razy bliżej do BVA a CRL chyba działało poprawnie w niedzielę. |
Autor: | marek2011 [ 22 Sty 2013 23:14 ] |
Temat postu: | Re: Pomoc dla nieszczęśników z lotu MAD-BVA : nocleg ? |
Próbować można, ale nie bardzo widzę podstawę do roszczeń względem FR, zakładając że zorganizowali transport alternatywny do Beauvais albo za niego zwrócą. O tym, gdzie ląduje maszyna w razie braku możliwosci na lotnisku docelowym decyduja różne czynniki i okolicznosci: procedury zwiazane z lotniskami zapasowymi, mozliwosci techniczne lotu, wzgledy operacyjne dla przewoznika itp. Nie musi byc to, niestety, najblizsze geograficznie lotnisko. Co do utraty kolejnego polaczenia i ewentualnych kosztow noclegu tym spowodowanych - jest to w takim ukladzie ryzyko pasazerow korzystajacych z rejsow P2P. |
Autor: | kkku [ 23 Sty 2013 11:13 ] |
Temat postu: | Re: Pomoc dla nieszczęśników z lotu MAD-BVA : nocleg ? |
marek2011 napisał(a): Próbować można, ale nie bardzo widzę podstawę do roszczeń względem FR, zakładając że zorganizowali transport alternatywny do Beauvais albo za niego zwrócą. O tym, gdzie ląduje maszyna w razie braku możliwosci na lotnisku docelowym decyduja różne czynniki i okolicznosci: procedury zwiazane z lotniskami zapasowymi, mozliwosci techniczne lotu, wzgledy operacyjne dla przewoznika itp. Nie musi byc to, niestety, najblizsze geograficznie lotnisko. Co do utraty kolejnego polaczenia i ewentualnych kosztow noclegu tym spowodowanych - jest to w takim ukladzie ryzyko pasazerow korzystajacych z rejsow P2P. CRL tez nie przyjmowalo nic, lecialem tego dnia z MAD tam i odeslali nas az do Düsseldorf international 250km dalej . tez byl hardcore na lotnisku po wyladowaniu. Mi sie wydaje ze tam cala belgia i francja byla pozamykana oglsadalem loty na Flightradar24.com wiec moze byc ciezko zeby ktos znas cos dostal |
Autor: | AFC [ 23 Sty 2013 14:32 ] |
Temat postu: | Re: Pomoc dla nieszczęśników z lotu MAD-BVA : nocleg ? |
A można na flightradar obejrzeć lot np. z niedzieli 20.01? ( Chciałem zobaczyć jak sobie lataliśmy po Francji ![]() EDIT: Już znalazłem |
Autor: | kkku [ 23 Sty 2013 19:01 ] |
Temat postu: | Re: Pomoc dla nieszczęśników z lotu MAD-BVA : nocleg ? |
AFC napisał(a): Osoby które nie poszły do miasta a zostały na lotnisku ostatecznie na nim nocowały. Z opowieści jednej pary , podobno tuż przed zamknięciem babka z informacji lotniskowej "wyczarowała" im jakiś pokój w którym spali Polacy plus jeszcze jacyś Chińczycy O 6 rano ich obudzili i kazali opuścić to pomieszczenie bo otwierali lotnisko. Jesli chodzi o BVA to chyba normalne że przy odwołanych lotach jest ono otwierane na noc. Na sieci idzie duzo filmikow znalesc z tym oto jeden moze na przyszlosc sie komus przyda |
Autor: | kkku [ 23 Sty 2013 23:01 ] |
Temat postu: | Re: Pomoc dla nieszczęśników z lotu MAD-BVA : nocleg ? |
A jeszcze takie pytanie do forumowiczów znajacych temat zeby wiedziec na pszyszlosc. Jak to jest jesli ladujemy na innym lotnisku i lotnisko nie podstawia busa, ile czasu musi uplynac zebym mogl np wziasc taxi i cisnac na lotnisko docelowe a linia lotnicza zwroci kase? Bo na DUS bylo takie zamieszanie ze po 3 godzinach dopiero podstawili autobus ktory jak sie okazalo jechal do centrum Brukseli a nie na CRL. |
Autor: | marek2011 [ 24 Sty 2013 00:15 ] |
Temat postu: | Re: Pomoc dla nieszczęśników z lotu MAD-BVA : nocleg ? |
Nie ma żadnych sztywnych granic czasowych, moim zdaniem decyduje tu całokształt okoliczności i przede wszystkim informacji podanych (lub nie) przez przewoźnika. Za transport alternatywny odpowiada zawsze przewoźnik, oczywiście w jego imieniu może go organizowac agent czy ktoś z lotniska. Przewoźnik powinien niezwłocznie podać przynajmniej jakąś ogólną informację np. transport zostanie zorganizowany, proszę czekać. Czas oczekiwania powinien być racjonalny biorąc pod uwage miejsce, warunki pogodowe itd. Nie może nadmiernie się wydłużać np. do wielu godzin bez uzasadnionej przyczyny. Jeżeli nie ma żadnej informacji albo mimo upływu rozsądnego czasu przewoźnik nadal nic nie zorganizował pasażerowie są moim zdaniem uprawnieni do zorganizowania go sobie transportu samemu i dochodzenia zwrotu kosztów. Środek transportu powinien być racjonalny biorąc pod uwagę okoliczności i dostępne środki na danym lotnisku. Nie może być to limuzyna ani prywatny helikopter, ale nie musi być to także najtańszy środek możliwy: powinien byc to normalny środek transportu pozwalający na możliwie maksymalne zniwelowanie skutków opóźnienia i dotarcie do celu bez zbędnych utrudnień typu 3 przesiadki po drodze żeby był to pociąg regionalny za $ a nie express za $$$. Cena biletu lotniczego nie ma znaczenia, przewoźnik nie może odmówić zwrotu 50 euro za transport do miejsca docelowego tłumacząc się , że pasażer kupił u niego bilet za 4 zł. |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |