Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

OT o tym czy linie poupadają jak muchy
ot-o-tym-czy-linie-poupadaja-jak-muchy,18,150229
Strona 5 z 5

Autor:  tropikey [ 24 Mar 2020 14:11 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

Mi to przypomina koronę. Taką bardzo ascetyczną, ale koronę. No, ale teraz nietrudno o takie skojarzenia...

Autor:  michzak [ 24 Mar 2020 14:12 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

Miejsce do testów silników

Autor:  Sudoku [ 24 Mar 2020 14:16 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

pazur napisał(a):
Bardzo dobrze, że dalej projekt jest aktualny.
CPK ma być gotowy za 7 lat. O tym wirusie nikt nie będzie już pamiętał. A zapewne przetasowania na rynku będą w tym czasie. Oby z korzyścią dla Polski.
BBI będzie ciągle w budowie ? :twisted:


To bardzo źle dla Polski, że ten projekt w ogóle powstał i oby jak najszybciej przestał być aktualny, gdyż nie ma on uzasadnienia ekonomicznego, a jest zwykłą mafijną pralnią pieniędzy.

Autor:  nelson 1974 [ 24 Mar 2020 17:27 ]
Temat postu:  Re: [Wizzair] - zmiany w siatce lotów, nowe bazy itd

pazur napisał(a):
Do końca kwietnia Wizz zamyka swoje bazy. Ma otworzyć 1 maja.
Czy otworzy ? O ile jeszcze będzie istniał, to może otworzy.


Nie siejcie tu defetyzmu panowie. Oczywiście, że będzie istnieć. Bardziej tutaj obawiam się o żywot sąsiada zza miedzy, UIA.

Autor:  Pabloo [ 24 Mar 2020 17:57 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

Ja bym się obawiał o jakieś 2/3 przewoźników.
Bo to, że niektórzy padną jest pewne.

Autor:  panprofesor82 [ 24 Mar 2020 18:08 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

@bugs
Dla mnie to wygląda na zbiornik na śnieg który jest zbierany z lotniska.

Autor:  J29 [ 24 Mar 2020 18:13 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

Pabloo napisał(a):
Ja bym się obawiał o jakieś 2/3 przewoźników.
Bo to, że niektórzy padną jest pewne.


Skoro puszczamy wodze fantazji...

Dużo linii poupada, kontynuując trend który trwał kilka miesięcy przed wybuchem pandemii. Przypuszczam, że mogą poupadać małe, tanie linie, typu Volotea czy Blue Air. Jeśli kryzys nie zakończy się przed wakacjami mocno zagrożone są linie stricte czarterowe, które jadą na granicy rentowności i jeden stracony sezon będzie gwoździem do trumny. Upadną pewnie linie o kłopotach których od dawna się mówiło. Czara goryczy zostanie przelana dla Norwegiana czy UIA. Linie typu LOT czy Alitalia uratują państwowe pieniądze. LOT może nawet na całym procederze zyskać nowe rynki zbytu, gdyby padł np. Enter Air, będą mogli zastąpić go np. Condorem, chociaż wątpię, że ta transakcja dojdzie do skutku. Wizz Air i Ryanair przetrwają na pewno. Co najwyżej zrewidują plany rozwoju, np. W6 przesunie ekspansję do AUH, a FR może wytnie Laudę.

Autor:  tropikey [ 24 Mar 2020 18:20 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

Co do Norwegiana, to chyba nie jest tak źle:

https://loyaltylobby.com/2020/03/24/nor ... overnment/

Autor:  neverstopexploring [ 24 Mar 2020 19:27 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

To jakaś świeża sprawa z tym pożarem w Oslo? Co było przyczyną? Dzięki za odpowiedź

Autor:  J29 [ 24 Mar 2020 19:28 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

@neverstopexploring
Stavanger.
https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-n ... Id,4248692

Autor:  BrunoJ [ 24 Mar 2020 20:54 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

@neverstopexploring
Pożar już dawno temu. Obecnie wyciągnięte połowa aut, większość ubezpieczeń jest już rozliczona. A ci co nie mieli to płaczą ;-)
Pisałem kiedyś w innym wątku chyba, ale to generalnie jako ciekawostką, średnio związana wprost z podróżowaniem. Ot, akurat mnie dotknęło osobiście, bo miałem tam zaparkowane auto. Jedno z aut. Akurat to którego od biedy mniej żal, jeśli można to tak mierzyć.

Autor:  neverstopexploring [ 24 Mar 2020 21:02 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

Ciekawe czy przyczyną pożaru było rzeczywiście to elektryczne auto.

Autor:  BrunoJ [ 24 Mar 2020 21:14 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

nie, diesel, Opel Zarifa 2005. W PL w zasadzie poza tymi pierwszymi informacjami już niewiele było o tym mowy. W Norwegii rozebrano to na pierwsze czynniki.
Auto zapaliło się ludziom przy uruchamianiu silnika. Trochę skopali wszyscy, bo kręcili filmiki zamiast próbować gasić, mimo że było sporo sprzętu dookoła.
A potem już było za późno, wiatr zrobił swoje, a ciężki sprzęt nie mógł wjechać bo nisko. Zaś po 15 minutach zaczęła się zginać konstrukcja garażu, metalowa. Więc wycofali strażaków, i przez kolejne kilka godzin już tylko pilnowali żeby nie zapaliły się budynki lotniska, a na parkingu było inferno.
Szczęśliwie nikt nie ucierpiał, a reszta to tylko rzeczy nabyte.
Nie było spryskiwaczy, ale i nie było przepisów które by wymagały. Parking ma być odbudowany w ciągu dwóch lat. Ok, miał, bo teraz Avinor pewnie będzie miał inne problemy, z racji unieruchomienia lotnisk. W szczególności wysłali na urlopy/trawkę większość pracowników obsługi lotniska,

Pojedyncze loty są, dziś widziałem startującego Norwegiania. Ale te stojące to smutny obrazek. 11 dreamków, 16 b737.

Autor:  pabloz [ 25 Mar 2020 12:22 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

QbaqBA napisał(a):
michcioj napisał(a):
w sumie to argument. pytanie jest tylko takie czy np. wizzair nie zrobi tego taniej niz ryanair.


A teraz robi taniej? Co w tej kwestii się zmieni w przyszłości?
Rozumiem że linie mogą być rożnie przygotowane na podobne okoliczności, ale nie bardzo rozumiem skąd tutaj przekonanie że to Wizz a nie Ryr wyjdzie z tego obronną ręką? Ktoś ma jakieś konkretne dane?

"Na podstawie danych finansowych z linii lotniczych CAPA niedawno oszacowała, na jak długo największym europejskim przewoźnikom wystarczyłoby gotówki. Z zestawienia wynika, że w najlepszej sytuacji byłyby tanie linie lotnicze - Wizz Air i Ryanair z zapasem gotówki na ponad 170 dni. Dla porównania, Lufthansa i SAS - przez 51 dni, a borykający się z kłopotami finansowymi Norwegian przez niespełna miesiąc".
http://businessinsider.com.pl/firmy/zar ... ta/297ge4m

Autor:  jar188 [ 25 Mar 2020 13:39 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

W6 się chwaliło,że dadzą radę dłużej ;) FR przy ich dochodach powinni też spokojnie dać radę dłużej przetrwać niż wynika z tego artykułu. Bez zwolnień oczywiście się nie obędzie.
https://www.fly4free.pl/wizz-air-utrzym ... z-latania/

Autor:  michzak [ 25 Mar 2020 13:52 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

FR ma chyba samoloty na własność, co tez ma duże znaczenie

Autor:  Chupacabra [ 25 Mar 2020 14:29 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

O ile dobrze rozumiem to co jest tu napisane: https://investor.ryanair.com/wp-content ... Report.pdf
to w leasingu mają 48 samolotów z ponad 450 którymi lata.

Autor:  ibartek [ 27 Mar 2020 17:03 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

Azja

Załączniki:
195006533a7a3609cca8e8021716e564.jpg
195006533a7a3609cca8e8021716e564.jpg [ 70.26 KiB | Obejrzany 1917 razy ]

Autor:  nelson 1974 [ 28 Mar 2020 01:23 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

Bardziej niż kondycja linii lotniczych, przynajmniej dla mnie, interesująca jest przyszłość fly4free. Ostatnio ilość, a przede wszystkim jakość wpisów na stronie głównej zatrważa. Po prostu nie ma komu i o czym pisać. Ci, którzy zostali, dawno się wypalili. Pomysłów brak, dziury są łatane ofertami sprzedaży czego się da (powerbanki, buty trekkingowe, kursy językowe, noclegi w hotelach o szumnych nazwach, premia za zalożenie konta w banku, fotoksiążka, przewodniki etc.) oraz tematem-samograjem: kto i co zawiesi lub już zawiesił. Czarę goryczy przełał tekst pt. "Wizz Air poleci do USA! Jego samoloty pojawią się m.in. w Los Angeles i Miami". Co sugeruje tytuł?
Dokąd zmierzasz fly4free?

Załączniki:
capture-20200328-002247.png
capture-20200328-002247.png [ 239.58 KiB | Obejrzany 1826 razy ]

Autor:  SPLDER [ 30 Mar 2020 00:50 ]
Temat postu:  Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy

Prawie żadna linia nie ma środków aby przetrwać kilkumiesięczne uziemienie. Wbrew pozorom największe szanse na przetrwanie mają wcale nie te linie które są w najlepszej sytuacji finansowej, lecz takie które ktoś będzie chciał podtrzymać przy życiu.
Linie które albo mają bogatych udziałowców, albo tzw linie narodowe (ewentualnie takie które mogą zostać przez swoje państwa dofinansowane albo wykupione).

Najlepszym przykładem jest Alitalia - linia na skraju bankructwa, która zgodnie z zapowiedziami rządu zostanie znacjonalizowana.

Strona 5 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/