Autor: | Pecel87 [ 25 Paź 2024 11:10 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Napisałem, żeby Pan Hindus sobie nie robił jaj, zobaczymy. @boots CHF+EUR+PLN |
Autor: | boots [ 25 Paź 2024 11:13 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Wydatki w Szwajcarii, UE i Polsce? Przynajmniej trzy różne lotniska i wydatki w związku z jednym biletem? |
Autor: | Pecel87 [ 25 Paź 2024 11:15 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
A co w tym takiego dziwnego? Odwołany lot w Szwajcarii, tam noclegi i inne wydatki, przełożenie na lot via Niemcy i tam znowu spóźnienie na przesiadkę i wydatki, przełożenie na lot do innego miejsca w PL i wydatki na dotarcie do lotniska docelowego. Jeszcze z czegoś mam się wyspowiadać żebyś był zadowolony? |
Autor: | bahar7 [ 30 Paź 2024 16:14 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Potrzebowałabym podpowiedzi czy jest szansa coś ugrać: Miałam wykupione bilety na Lufthansę na trasie WAW-MUC-BOD. W związku z tym, że lot z WAW do MUC był opóźniony (nie wiem z jakich powodów), Lufthansa przy check-in na lotnisku powiedziała, że nie mam szans żeby zdążyć na przesiadkę i zaproponowali lot AirFrance przez Paryż. Zgodziłam się. Pierwotnie miałam być w Bordeaux o godz. 17:40, finalnie dotarłam tam o 22:50. Zawnioskowałam o odszkodowanie, otrzymałam taką odpowiedź: "Przepraszamy bardzo, że została Pani dotknięta nieprawidłowościami lotu. Rozumiemy Pani frustrację związaną z tą sytuacją, ponieważ jesteśmy świadomi, jak stresujące mogą być wszelkie zmiany w podróży. Szczerze przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie towarzyszyły Pani lotowi. Mimo wszystkich wysiłków, jakie podejmujemy, aby zawsze utrzymać harmonogram lotów i unikać opóźnień, niestety nie możemy całkowicie wykluczyć okazjonalnych opóźnień na lotnisku. Zatłoczenie w przestrzeni powietrznej lub ograniczenia ze strony władz mogą spowodować opóźnienia, które czasami mogą wpłynąć na kolejne loty w rotacji samolotu, które nie zawsze da się nadrobić. Lot z Warszawy do Monachium został opóźniony z powodu opóźnień, które wystąpiły na poprzednich rejsach samolotu. Z przykrością informujemy, że nie ma podstaw do uzyskania odszkodowania od Lufthansy za takie opóźnienie. Dlatego liczymy na Pani zrozumienie, ponieważ nie możemy spełnić żądania odszkodowania. Bezpieczeństwo w ruchu lotniczym zawsze jest najwyższym priorytetem dla Lufthansy, dlatego takich sytuacji nie zawsze da się uniknąć. Jako linia lotnicza, zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej przetransportować naszych pasażerów do celu podróży pomimo różnych okoliczności." Czy w takiej sytuacji powinnam dalej walczyć? Jeśli tak, to jakie podjąć kroki? Będę wdzięczna za wskazówki ![]() |
Autor: | Icek2024 [ 30 Paź 2024 16:35 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Samo opóźnienie lotu poprzedzającego nie wyklucza odszkodowania za opóźnienie lotu, którego dotyczy wniosek o odszkodowanie. Muszą zostać spełnione te same warunki wyłączenia odpowiedzialności (np. siła wyższa), jak gdyby chodziło o lot właściwy. A oni piszą "Zatłoczenie w przestrzeni powietrznej lub ograniczenia ze strony władz mogą spowodować opóźnienia". Według mnie, gdyby faktycznie były jakieś konkretne powody, podchodzące pod nadzwyczajne okoliczności, to by je podali. A to co napisali wygląda mi na najprostsze spławienie. Powinn zostać podane przede wszystkim, o który lot poprzedzający chodzi oraz co było powodem opóźnienia. Dostałaś odpowiedź, którą przekładając na sytuację, w której to lot właściwy został dotknięty bezpośrednio jakimiś nieprawidłowościami, brzmiałaby "przepraszamy, że Twój lot został opóźniony, ale burza, mgła, usterka techniczna, strajk i inne okoliczności mogą powodować opóźnienia".... |
Autor: | bahar7 [ 30 Paź 2024 16:51 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Czyli walczyć z nimi? Napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie reklamacji? Czy lepiej zlecić tę "zabawę" firmie, która zajmuje się tym na co dzień? |
Autor: | Garmond [ 30 Paź 2024 17:25 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Zlecić zabawę. Zdania nie zmienią. |
Autor: | lukket [ 01 Lis 2024 10:38 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Zgłosiłem w lipcu odwołanie EN na trasie FRA-KTW do Aircashback. Odezwali się po trzech miesiącach, że na bilecie jest jedynie LH9488 operated by Air Dolomiti, ale bez numeru lotu EN, i bez udowodnienia im numeru lotu nie ruszą dalej. Oczywiście po takim czasie karta pokładowa gdzieś się zapodziała. Ma ktoś pomysł jak to pociągnąć? |
Autor: | Darek M. [ 01 Lis 2024 10:45 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Nie masz karty online? Ja zawsze sobie generuje z opcją wysyłki na maila. Nie napisałeś też nic o tym, czy wcześniej składałeś reklamacje do przewoźnika? Co do kodu rejsu to dziwna sprawa, że firma zajmująca się odszkodowaniami nie ogarnia lotów „operated by”. |
Autor: | lukket [ 01 Lis 2024 11:20 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
No właśnie po tych trzech miesiącach już nie pamiętam dokładnie, miałem na pewno wszystkie karty pokładowe wydrukowane przez UA, bo z poprzedniego lotu mam, ta zaginęła, a na mailu również ani śladu. Wysyłałem do EN, odrzucili rzekomo z powodu ograniczeń w ruchu, a najprawdopodobniej patrząc po fr, zabrakło im maszyny, bo wszystkie które się zmieniały były poopóźniane na tyle że nie zdążyłyby wylecieć z FRA. |
Autor: | novart [ 01 Lis 2024 22:13 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Inaczej patrzy się na sytuację jak dotyczy właśnie Ciebie a inaczej zupełnie z boku – stąd mój post. Rzecz wygląda następująco – kilka miesięcy temu kupiłem bilet PC w ich aplikacji (to akurat nie ma chyba znaczenia) na trasie CPH-SAW-KWI (przesiadka 1:15h). Linia tania, ale wszystko na jednym bilecie – jeden PNR dla obu lotów. PC chyba nie ma numerów biletów. 8 dni przed lotem dowiaduje się wchodząc w aplikację na podróż, że jeden z moich lotów jest anulowany (SAW-KWI). Mam 3 możliwości: - anulowanie i zwrot kasy, - zmiana daty na inny dowolny termin, - zmiana biletu na open. Dzwonię na infolinie i dowiaduje się podczas rozmowy, że faktycznie lot SAW-KWI jest anulowany. Konsultant potwierdza, że nie wysłali do mnie wiadomości z taką informacją i bardzo przeprasza, ale nic to nie zmienia i mam 3 opcje jak powyżej. Tłumaczę, że wylot jest z Europy, więc chroni mnie prawo europejskie i proszę o zmianę lotu na lot inną linią w tym samym terminie. Odmowa. Po dłuższej rozmowie konsultant eskaluje sprawę z moim żądaniem wyżej i każe czekać 2 dni na odpowiedź mailową. Odpowiedź mailem mówi tylko o ww 3 punktach i o decyzji w ciągu 1 roku. Wydaje mi się, że chroni mnie 261/2004 gdyż lot ma początek w UE, no ale…anulowali lot z SAW a to jednak tania linia i w związku z tym Waszym zdaniem: - czy chroni mnie 261/2004 w tym przypadku? - czy skorzystanie z którejś z proponowanych opcji pozbawia mnie prawa do odszkodowania (jeśli mi przysługuje)? - jeśli odszkodowanie przysługuje czy powinienem jeszcze pisać do PC oficjalnego maila z żądaniem odszkodowania czy wystarczy moja rozmowa na infolinii aby złożyć wniosek np. do duńskiego ULC? |
Autor: | jarp [ 04 Lis 2024 09:54 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Hej, czy w przypadku lotu: WAW-PEK-TPE, gdzie spóźnienie było ponad 3h na odcinku PEK-TPE odszkodowanie się należy? Linie: AirChina AirChina twierdzi że nie, gdyż odcinek PEK-TPE jest poza EU |
Autor: | Kothson [ 04 Lis 2024 10:52 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Jeśli masz to na jednym bilecie to tak. |
Autor: | jarp [ 04 Lis 2024 11:11 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Tak, jeden bilet wystawiony bezpośrednio przez AirChina Jakaś konkretna podstawa prawna, na którą mogę się powołać? |
Autor: | Kothson [ 04 Lis 2024 11:22 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Artykuł 7 rozporządzenia nr 261/2004? |
Autor: | Anonymous [ 05 Lis 2024 08:52 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
@rob_sad akurat trafiła mi się podobna sytuacja do Twojej. Wizz dostał dane konta EUR, ale przelał w PLN. Wysłałem e-mail i odpisali, że przepraszają i mogą zwrócić różnicę. |
Autor: | dg72 [ 06 Lis 2024 14:07 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
jarp napisał(a): Hej, czy w przypadku lotu: WAW-PEK-TPE, gdzie spóźnienie było ponad 3h na odcinku PEK-TPE odszkodowanie się należy? Linie: AirChina AirChina twierdzi że nie, gdyż odcinek PEK-TPE jest poza EU W zależności od przyczyny, w przypadku winy linii lotniczej przy opóźnieniu lotu międzykontynentalnego o 3-4 godziny przewoźnik ma prawo pomniejszyć wielkość odszkodowania o połowę z 600 na 300 euro. |
Autor: | Icek2024 [ 06 Lis 2024 15:27 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
@dg72 Według mnie Twoja uwaga jest błędna. Obniżenie kwoty odszkodowania o 50% byłoby możliwe wtedy, gdyby lot PIERWOTNY został odwołany lub gdyby pasażer nie został wpuszczony na pokład samolotu takiego lotu, następnie otrzymałby propozycję lotu ALTERNATYWNEGO, z której by skorzystał, a czas przylotu tego lotu ALTERNATYWNEGO byłby opóźniony do 4 h, a nie 3-4 h, w porównaniu do PLANOWANEGO czasu przylotu lotu PIERWOTNEGO Rozporządzenie nie przewiduje możliwości obniżenia kwoty odszkodowania dla opóźnień lotów PIERWOTNYCH, a z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku @jarp Mało tego, przecież rozporządzenie w ogóle nie przewiduje odszkodowania za opóźnienie lotu, a prawo to przysługuje na podstawie późniejszego wyroku Trybunału Europejskiego. Nie może być jednak mowy o zastosowaniu wobec opóźnień art. 7 ust. 2, ponieważ ten przepis mówi wyraźnie, że ma zastosowanie tylko dla przypadków, gdy była oferta lotu alternatywnego,czyli w praktyce dla odwołanych lotów pierwotnych i dla przypadków nie wpuszczenia na pokład. "2. Jeżeli pasażerom zaoferowano, zgodnie z art. 8, zmianę planu podróży do ich miejsca docelowego na alternatywny lot, którego czas przylotu nie przekracza planowego czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu a) o dwie godziny w przypadku wszystkich lotów o długości do 1500 kilometrów; lub b) o trzy godziny w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1500 do 3500 kilometrów; lub c) o cztery godziny w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b), obsługujący przewoźnik lotniczy może pomniejszyć odszkodowanie przewidziane w ust. 1 o 50 %." @jarp Należy Ci się 600 eur, czyli 100% zgodnie z wyrokiem Trybunału Europejskiego oraz art. 7 ust. 1 pkt c Rozporządzenia 261/2004, jeśli nie ma okoliczności wyłączających odpowiedzialności przewoźnika. |
Autor: | dg72 [ 06 Lis 2024 17:27 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Icek, z orzecznictwem ciężko się dyskutuje , a i błąd wytykasz TSUE ![]() https://aircash4u.pl/obnizenie-odszkodo ... r-300-eur/ |
Autor: | Icek2024 [ 07 Lis 2024 10:17 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Tego orzeczenia nie znałem, więc opierałem się tylko na rozporządzeniu. Dzięki za wstawienie i doprecyzowanie. Natomiast Trybunałowi nie wypominałem błędu, tylko pisząc o jego wyroku, miałem na myśli wyrok, który sankcjonował odszkodowanie za opóźnienie powyżej 3 h, którego Rozporządzenie wprost nie uwzględniało. |
Strona 494 z 514 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |